vad jag kommer ihåg så är det slag på ens viljestark som man slår på generellt, men det som står i mystiska kraftens text talar om vad man ska slå om på ex. förhäxa. (har inte boken i närheten, så jag går efter minnet)
79. Ett stort blåshorn (blåstand?), gjort utav vad verkar vara en gigantisk mara tand, som har blivit beslagen med silver som bildar vackra mönster föreställande träd och blommor. När man blåser i den så kommer ett rytande som skulle göra även de störst bestar stolta.
80. En större flaska gjord...
53. En Djupblå mantel, gjord i ett tjockt silkes tyg med guldbroderade kanter. på utsidan så är det en blodröd cirkel med en 5 uddig stjärna i broderade i manteln.
54. En mystisk fyrkantig svart låda med detaljer gjorda i vad verkar vara mässing eller guld. det går att röra vissa delar så den...
jaha ok. då har vi haft ett ganska lågt värde på allt vi haft hittills i sådana fall. vart kan jag läsa detta?
finns det några fler regler kring artefakter, mystiska föremål och kuriösa? typ i vilken makt grad dessa kan ha?
jag skulle gärna vilja veta värdet på föremål och ting.
vi i min grupp har lagt till symbarum mynt som en loot man kan få i små mängder i gamla ruiner men vad är värdet på dessa mynt? just nu har vi att varje mynt är värt cirka 3-4 daler, stämmer detta?
vad är värdet på artefakter...
Mystiska Kraften "svavelkaskad" på gesäll nivå.
"tar målet full skada får mystikern försöka styra den flammande energin till ett ytterligare mål" betyder det att man måste göra 12 i skada för att lyckas eller betyder det att man ska helt enkelt lyckas på sitt viljestyrka slag?
jaha det hade jag och de andra helt missat, det var väldigt dåligt av oss. tack så mycket! plötsligt blev det inte lika märkligt längre.
tack så mycket!
jo jag håller med fast det står aldrig specifikt om den obeväpnade attacken är med vapen eller ej. det enda som står är att man på novis nivå får attackera med en T6 skada i obeväpnad attack.
sen igen är krigare över huvud taget väldigt starka i detta spel
joo vi har 2 rese krigare som går åt...
tvilling attack + naturlig krigare + överlevnadsinstinkt?
en av killarna i min grupp har nu en svart alf med överlevnadsinstinkt (mästare) naturlig krigare (gesäll) och tvilling attack. som jag har förstått det får han då göra 8 attacker per runda och alla kan ökas i skada med till exempel järn...
hej jag har en till fråga om den här kraften.
skulle jag kunna lägga denna kraft på en medspelares vapen och sedan ha dem använda den?
och om det går kommer den då fortfarande skapa döda?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.