Det låter kanske lite skumt, men om man tänker på serien som en gory Young Adult-serie så blir allt mer rimligt 😄 Det är absolut ett totalt bortkastande av franchisets potential, men å andra sidan så var rätt mycket i franchiset redan det.
Tycker också det var rätt fint att bara glida runt i staden. Speciellt om man har möjlighet att köra med path tracing; då blir vissa vyer, för en kort sekund, nästan verkliga.
Tänk inte på spelet som ”open world” eller som ett ”framtids-GTA”, för det är det inte riktigt. Precis som du säger så är världen mest en bakgrund som uppdragen kan utspela sig mot.
Följ uppdragen istället och spela igenom main quests och side quests, de håller bra kvalitet på det stora hela...
Ja, det "turbaserade" är lite charmigt, menade att känslan i styrning/skjutande i största allmänhet blir lidande av låsta animationer. Att fienden står där och skjuter i luften i fem sekunder är lite gulligt :)
Om du spelar remastern så se till att variabeln:
g_quick_weapon_switch är satt till '1'.
Då går det fortare att byta vapen. Men det som gör att Quake 2 känns så segt är inte bara att animationerna är långsammare, utan att det typ inte finns någon animation blending eller animation cancelling...
Skivbromsar ska också fungera bättre i när det är regn/blött/snö etc vad jag hört. Annars vad gäller bromsar skulle jag undvika cyklar med fotbroms, då handbroms är både smidigare och säkrare.
Tror de flesta svar redan givits i tråden, men vill bara hålla med om att antagligen endast för att det ska verka annorlunda än normal fäktning, en visuell egenhet som får den genomsnittlige tittaren att tänka att Asokha (et al) besitter en annorlunda och kanske till och med hemlig teknik som...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.