Recent content by jac

  1. J

    Nekromanti EON III Information

    Re: ojoj... Tycker snarare skillnaden är för stor och mångbottnad för att avspeglas i attribut. //Jac
  2. J

    Nekromanti Filmtips - Eon-känsla en masse

    Re: Njaaa Nej, jag håller faktiskt med Blasphemy. Tyvärr alltså. Jag läste denna tråd och begav mig till biografen någon vecka senare. Nu kom jag precis hem från den. Den var inte EON för mig heller. Vad EON är, är nog väldigt personligt men jag har ändå annat att klaga på. Skådespeleriet var...
  3. J

    Nekromanti Eon III: Omslag - idéer

    Själv gillar jag stämningsfulla bilder med skog, berg och forsar och såklart en fin liten öventyrare i bilden, gärna sliten och trött men med en utstrålning av erfarenhet och målmedvetenhet. Lite sådär lagom romantiskt =). Men för att göra det lite EON specifikt tycker jag att bilden ska...
  4. J

    Nekromanti Ke!?

    Läs det igen och prova att använda det i praktiken så kommer det lossna tillslut. //Jac
  5. J

    Nekromanti Uppdatera mig

    Re: Jo Krille skriver bra, ingen tvekan om det. Men jag tycker att det där med att Eons stämning försvunnit och så vidare är lite överdrivet. Eon kommer alltid vara på ett speciellt sätt för mig hur författarna än vänder och vrider på det. Visserligen ska man inte vara sparsam med kritik för...
  6. J

    Nekromanti Uppdatera mig

    Re: Jo Ok, jag hänger med. Sökte runt lite och vet nu din åsikt. Dock hoppas jag att du inte lämnar EON helt, du skriver bra och jag gillar dina moduler. //Jac
  7. J

    Nekromanti Uppdatera mig

    Ok, då vet jag, tack. [NT] NT = No Text (Ingen text)
  8. J

    Nekromanti Uppdatera mig

    Jo Jag har tittat där men jag kände mig lite osäker på om infon var aktuell. Dessutom tänker jag passa på att specifiera frågan, hur aktiv är du på "EON-fronten" Marco? Är det bara Entropia som gäller eller inte? Vad har hänt med Ola Nilsson och har Krister Sundelin något finger kvar i...
  9. J

    Nekromanti Uppdatera mig

    Av ren nyfikenhet undrar jag vad som händer bakom ridåerna. Jag har försökt söka lite på forumet och kollat in Neogames hemsida men det är svårt att få reda på konkret info om vad som händer på Neo-kontoret. Jag är nyfiken på vilka som dagligen sitter på kontoret och arbetar. Vilka av...
  10. J

    Nekromanti HUr ofta spelar ni och vad spelar ni nu?

    Hmm, vi spelar en gång i veckan ifall vi kan. Det är lagom, fast nu när det är påsklov blir det ju mer eftersom man har mer tid, i alla fall på mulna dagar och festdöda kvällar. I och med att jag inte är spelledare så vet jag inte riktigt om vi börjat på en kampanj, vi försöker mest komma igång...
  11. J

    Nekromanti Spåna Ideér

    Re: Arbetar Eftersom jag var välldigt trött när jag skrev "Arbetar" posten så ska jag förtydliga några saker. Spelmotorn: Den kanske blev lite luddigt beskriven så jag ska sammanfatta den lite bättre. Huvudmålen är att kombinera snabbhet/enkelhet med trovärdighet och lagom detalj (detaljerna...
  12. J

    Nekromanti Spåna Ideér

    Arbetar Just nu ägnar jag minst 2 timmar om dagen till att spåna idéer och plöjja igenom rollspel, för inspiration och vägledning. Just för tillfället läser jag faktiskt Västmark, Krille, det måste ha varit minst 2 år sen sist jag gjorde det. Det blir en uppfräschning och jag måste säga att det...
  13. J

    Nekromanti Spåna Ideér

    Intressanta idéer. Ungefär så jag tänkt mig. Fast jag vet inte om jag orkar skriva en lååång kampanj direkt in i grundboken (eller vad man ska kalla det). Fast det kanske är ett bra sätt att beskriva världen och stämningen på ett roligt sätt istället för en massa fakta och beskrivningar rakt upp...
  14. J

    Nekromanti Spåna Ideér

    Jag har läst Krilles guide, vilken jag tycker är bra. Jo håller med, men ett enkelt och trovärdigt regelsystem ligger fortfarande på listen :gremsmile:, även om det blir en senare uppgift än världsskapandet. Jag hade tänkt mig att konceptet skulle vara färdigt för att ge spelet en charm, men...
  15. J

    Nekromanti Spåna Ideér

    Sant, det regelsystemen brukar ofta kännas för komplicerade så det segar ner spelet och blir trist eller för simpla så att de inte känns trovärdigt. Sant.
Top