Recent content by henricius

  1. H

    Nekromanti Rymdresor

    OK jag räknades nog tokigt. Nu får jag fram samma siffror som kloptok. Tack Min siffra (70 000 000 km) tog jag bara från första google sökning vilket man kanske inte skall göra. Värden mellan 0,6 au och 1,4 au verkar mer rimliga efter lite mer google. Lita inte på...
  2. H

    Nekromanti Rymdresor

    Ett illustrativt exempel kunde vara bra, det efterlyser jag också. Jag försökte använda s=½at^2 genom sätta s=35 000 000 000 m (halva sträckan mellan Jorden och Merkurius) och sätt a=10 (typ 1G). Jag är lite osäker på om jag sätter upp ekvationen rätt. Vet inte riktigt hur man skall tolka "½"...
  3. H

    Nekromanti Rymdresor

    Gott nytt år alla. Har i dagarna läst SciFi-rollspelet. Jag tyckte om spelet och upplägget och bilderna. Skulle gärna spela detta i framtiden om jag får möjlighet. Jag ser också fram emot nytt material i Fenix eller liknande. Jag har funderat på det här med rymdresor. I boken på sid 37 finns en...
  4. H

    Nekromanti Effekt på motståndsslag

    OK jag viste inte att AD&D 2 använde sig av det. Angående Pendragon vet jag väldigt lite om systemet i övrigt. Jag har läst igenom Null State för nått år sedan men jag hade glömt att det var gjort så. Då kan jag tryckt gå vidare i mina funderingar. Jag kom ihåg att jag gillade Null States...
  5. H

    Nekromanti Effekt på motståndsslag

    Jag sitter och funderar över lite tärningsmekanismer. Jag tänker mig att man slår ett slag (tex T100) under sitt färdighetsvärde men så högt som möjligt. Pendragon brukar nämnas som exempel på denna mekanik men den finns säkert i andra system också. Om man alltså har två motståndare...
Top