Personligen är jag tvärtom: jag tar mycket hellre många men mindre uppdateringar. Helt ok med de som kanske bara visar en liten sak (så här ser tärningarna ut, här är lite bilder osv)... men med det sagt är Project Update #79 inte bra när det är de lååååånga och stora uppdateringarna.
Så, för att plocka upp bollen lite igen. Jag har fått en .zip med en backup av siten och vet att flera anmält intresse. Jag kan själv också potentiellt vara med och bidra samt att till viss grad projektleda så att det kommer igång och att få ihop en Wiki (och har pratat lite med @Magnus Seter om...
Jag tar gärna emot materialet så länge för arkivering! Och jag försökte som sagt dra ett initiativ förra året, men det tog lite stopp i diskussionen om var wikin ska förvaltas. Nu har jag skickat en fråga till @Dante och @Magnus Seter om det kan få ligga som en del av rollspel.nu, för känns...
Här slog mig en idé, speciellt för att kunna använda färdigskrivna äventyr; verktyg för att skapa en metaplot som skapar en anledning till att också kunna "byta rollpersoner", för att kunna möjliggöra one-shots/andra typer av personliga konflikter. Kanske t o m något så knäppt som typ...
Jag är någonstans mittemellan. Jag ser gärna att spel får mer material, för det ger dem livslängd och gör dem roligare att spela – och vissa spel skulle jag nästan säga är mer värda för sitt material snarare än spelet (Call of Cthulhu t ex). Däremot kan för mycket material till viss grad hämma...
Japp! Till att börja har Lund-boken ett kampanjfrö för att kunna använda boken som spelplats, plus två stycken inkluderade äventyr – det blir lite mer sandlåda men funkar väldigt bra om du vill göra spel i staden.
Utöver det är ”Drömmar om hunger och köld”, den s k Nils Holgersson kampanjen...
Här kommer min lista! Värt att nämna är väl att topp tre ligger så jämnt att de egentligen hade kunnat dela på förstaplatsen.
Empire Strikes Back
Star Wars
Return of the Jedi
The Last Jedi
Rogue One
Force Awakens
Revenge of the Sith
The Phantom Menace
Rise of Skywalker
Solo
Attack of the Clones
Jag lyssnar, förutsatt att planeringen sker i karaktär och pushar dem att spela hur de planerar, för då kan det faktiskt bli kul. Så jag vill hellre att en planering ska innefatta hur de sitter med en karta och ritar ut hur de ska ta sig an något, eller står vid ett korkbräde och drar röda trådar.
Japp, iaf allt man kan skriva internt. Att behöva Kickstarter-pengar för att externa skribenter ska kunna skriva tycker jag är fullt legit. Däremot bör det i sådant fall finnas en tydlig idé/plan vad det är som ska skrivas (Säger jag av erfarenhet, har haft de där det varit ett stretch goal att...
Njae är väl svaret där, beroende på. I vissa fall behöver de potentiellt inte kapitalet för att genomföra projektet men där Kickstartern tjänar ett syfte för att veta var man ska sätta ribban på slutprodukten och där det kan spela in om man når högre stretch goals. Därför kör ju t ex inte Ligan...
Jag skulle säga att vana spelar in jättemycket. En person som blivit besviken många gånger och vet att man inte ska utgå från att tidsplaner hålls kommer inte reagera mycket på en försening. Men om det är ens första Kickstarter? Eller om man bara backat projekt som hållit tidsplanen? Är det inte...
Viss roll spelar det, för det är ändå ett exempel på någons förmåga att hålla vad de lovar. Säger jag att det ska komma ett spel till X datum och ska innehålla Y saker så kommer min förväntan på att man ska kunna leverera Y saker gå ner, för man kunde inte hålla löftet om X tid.
Då spelar också...
Ja alltså, jag tycker det vore bra att försöka få mer ansvar, det är mer att det är väldigt svårt att bara införa och inte något som sker i ett vakuum. Det var därför jag började fnula på idéen om man skulle försöka få till något slags "Delivery team" vars uppgift bara ska vara att typ...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.