Brukar inte sådana spel vara för större antal personer (än 4-5)? Det känns som att det bryter Munkconformatet lite, men det kanske passar bra som en mittemellanaktivitet.
Det var kul att träffas ikväll! Särskilt tack till @Vitulv, @Dante, @Majk, @mrund, @Herr_Omar och andra som jag hann prata med innan jag flydde hem till mitt dunkla tjäll.
Kommer ni att ha med er några lådor till fredagens kongresspub, för snälla backare som inte besöker själva Spelkongressen? Fattar om det är för bökigt, är bara lite nyfiken, och bläddersugen...
The Strange är ett Cypher-rollspel som har ett slags system där karaktärerna färdas mellan olika världar och "översätts" till den nya världen, så att karaktären får en motsvarande roll/färdigheter för den värld hen hamnar i. Något liknande kanske skulle vara intressant här, så att de tidsresande...
Kanske ett eget deläventyr där de behöver hitta den eremitiska och svårövertalade animisten, och visa sin duglighet, godhet eller mod? Eller den legendariska formelboken som sägs ha burits av animisten X på dennas äventyr i trakten?
Jag känner att det ligger en intressant skrivutmaning i detta. Med hur små förändringar/tillägg kan man göra tcho-tcho till något vettigt i ett äventyr?
Nu har jag tänkt på och pillat med den här idén och själva dokumentet så länge att jag nästan börjat tycka illa om alltihop, så det är nog läge att vara nöjd och lämna in.
Jag har skrivit ett scenario till min TV-seriekampanj för furrynoir-rollspelet Urban Jungle. Tanken är att det ska finnas...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.