Ett problem jag har är att vissa sådana här långa kampanjer verkar utelämna aktiviteten/processen när de skrivs. Och det är väl just det jag menar med att jag inte vet hur en riktigt bra skriven megakampanj ser ut.
Min slutsats är väl än så länge precuis som jag skrev från början:
En kampanj kan säkert vara bättre att läsa än en annan. Bättre skriven, bättre konstruerad, mer intressant, etc.
Men oavsett kvaliteten på materialet man tar till spelbordet så är det något annat som avgör om kampanjen som den...
Nu skrev jag ju inte rollpersonerna någonstans, utan spelgruppen.
Visst ska spelgruppen ställa upp på kampanjens ingångsvärden, men i alla mina riktigt bra längre kampanjer (som var eller närmar sig mega-status) så har nog spelgruppen insett att det man gick in med inte längre är lika spännande...
Jag förstår inte detta, för jag tycker typ ingen megakampanj som inte är anpassad efter spelgruppen blir bra. Och då blir det svårt för utgivna produkter att vara bra, eftersom det är SL och gruppens egna jobb som får det att bli bra.
Det kan absolut finnas sämre och bättre utgivna...
Vi spelade förövrigt Korpens Klagan på typ 55 spelmöten.
När vi startade var ingen i gruppen riktigt småbarnsförälder, men två spelare blev det under kampanjen och om jag minns rätt han barnet fylla 3 innan kampanjen avslutades.
Det går ju att hålla igång en kampanj även med frånvarande...
Det här är min erfarenhet också. Även om vi får det att funka varannan vecka.
Alla mina tre grupper kör en specifik dag varannan vecka. Det är också uttalat att vi kör även om en saknas. I några av grupperna om två saknas. Om det inte går att spela görs det ibland försök att flytta, men det är...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.