Recent content by chrull

  1. chrull

    Standardsaker i spel som egentligen inte är roliga

    Regler för social interaktion.
  2. chrull

    Ranka Star Wars live action filmerna

    På första plats sätter jag tvåan, och på andra plats ettan, men på fjärde och femte plats sätter jag den andra tvåan och den andra ettan och sen på tredje plats sätter jag trean.
  3. chrull

    Red Sonja: Trailer

    Det ser precis ut som jag förväntade mig att en Red Sonja-film anno 2025 skulle se ut.
  4. chrull

    Den bästa tiden är nu …

    Om inte nu, när? Så länge du själv sparar rollspel på något smart sätt (digitalt eller fysiskt) så bör du nu ha tillgång till fler spel med fler genres, typer, stilar, målgrupper, etc än vad du kunde ha igår, i fjol, eller 1987. Så det finns något för dig som du kan ha kul med att spela...
  5. chrull

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Någon (särskilt Ken och/eller Robin) sa (typ då, taget från minnet) vid något tillfälle att det helt klart fanns något att utläsa om vår hobby när ett indiespel uttalat skapat för att inte vara som D&D får ett hack som blir betydligt större än grundspelet vars uttalade mål är att emulera (kanske...
  6. chrull

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Jag spelar ju med regler som tvingar SL att göra saker mest hela tiden utifrån "neutral domare"-filosofin, så det har jag inget problem med. Jag uppskattar bara inte hur rigida vissa av movesen blir helt enkelt.
  7. chrull

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Jag fattar hälften av vad du säger här.
  8. chrull

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Det finns väl move-system som låter en dela ut bonusar på slag för att göra bättre/sämre resultat mer sannolika? Mitt problem är att vad som har hänt i fiktionen inte nödvändigtvis matchar med de listade komplikationerna. Och att mitt under spel ändra i de listade komplikationerna ser jag som...
  9. chrull

    Dolda skämt och oupptäckta skatter i rollspelstexter?

    Sssssh. den är inte släppt än.
  10. chrull

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Tricks of the Trade When you pick locks or pockets or disable traps, roll+DEX. ✴ On a 10+, you do it, no problem. ✴ On a 7–9, you still do it, but the GM will offer you two options between suspicion, danger, or cost. Detta från Dungeon World. Jag tycker inte riktigt det passar i hur...
  11. chrull

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Jag tycker ditt inlägg var skitbra. Ett annat problem jag har med moves som de är designade ibland är att i situationen du beskriver så föredrar jag att låta rollspelandet med vakten ske ett tag innan jag avgör om det ska rullas tärning. Beroende på hur rollpersonen beter sig och vad jag vet...
  12. chrull

    Nekromanti Goda Nekromanticker

    En god nekromantiker blåser liv i döda saker.
  13. chrull

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Spännande, den läsningen har jag inte gjort av någon här i tråden.
  14. chrull

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    fast det spelar ju ingen roll vad Zire skriver och tycker om regelsystemet beskriver movesens komplikationer annorlunda. Ska man lägga till husregler så gäller ju vad som helst och ingenting :D
  15. chrull

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    (disclaimer: jag har inte spelat skitmycket AW, men jag har testat ett flertal system med AW-arv) Ett problem med Moves för mig är att de verkar sälja in sig själva som konfliktresolution, men eftersom man i de flesta spelmotorer verkar ha låg chans att lyckas helt så slutar ofta...
Back
Top