Kanon! Tack för hjälpen, Hjärtebringaren blev mitt resultat ? Det känns lite ironiskt men leder till em massa idéer. Turbringaren blir det nog, eller turbringarna ?
Hej alla trogna Eonfans! Jag har knåpat ihop ett eget spjut och
en egen rusningsdel eftersom jag slog fram dom i föremålstabellen.
Min fråga till er nu är om ni kan hjälpa mig att komma på ett bra namn
till dessa delar. Tanken är att dom "hör ihop". Spjutet är lite kortare
och grövre än vanligt...
Släng in en riktig tank till drake som helt enkelt har gett upp möjligheten till att flyga mot att bli kompakt och stryktålig. Jag har läst Vindens namn nyligen av Patrick Rothfuss och det är därifrån min idé kommer. Här kommer en bild...
Mycket roliga tips!
Men tillbaka till finta. Har tagit reda på att om man lyckas med sin fint blir VINIT-slaget för motståndaren en nivå svårare :-D mycket roligt och användbart!
Oj, det låter nästan lite otäckt när man är van att veta. Men helt klart ett sätt att göra striderna mer spännande och framför allt mycket med taktiska.
Också en väldigt rolig idé, simulera att de får använda snabbtänkthet i strid. Det jag vill komma ifrån i en strid är "A slår B, B undviker. A missar, B vinner initiativ. B slår A, A undviker". Förstår ni vad jag menar?
Väldigt tydligt, faktiskt ganska användbart och ett bra sätt att måla upp striden lite. Tack!
Ingen som har andra tips, trix eller knep för att göra det hela mer intressant?
Hej!
Strider blir lätt tråkiga och monotona tycker jag så jag söker tips på hur man kan krydda striderna lite. Att finta till exempel, hur funkar det och vad gör det för skillnad, fördelar och nackdelar.
Vad finns det för andra knep man kan göra för att måla upp striderna lite bättre? Kom gärna...
Det var absolut till hjälp. Jag skriver ett litet äventyr och hade lite svårt att avgöra hur "svåra" motståndarna ska vara men nu har jag iagöf ett litet hum om hur jag kan bära mig åt. Tack!
Det är helt sant set du säger. Men min tanke var om anden som besitter föremålet för då vidare sina något av sina attribut eller färdigheter på bäraren/användaren av föremålet. Till exempel en mäktig krigares ande fångad i ett svärd ger en extra i stridsvana. Eller en ring med en ande från en...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.