Recent content by CalleL

  1. C

    Nekromanti greppa med mun/klor

    ja det förstår ja men jag menar greppa skit om tänderna sitter i köttet bara det gör ont när de försöker slitasig loss
  2. C

    Nekromanti Två vapen

    men jag tänkte på att det måste bli svårare om man får två slag mot sig samtidigt an om man skulle få ett slag och sedan en upföljning tex,
  3. C

    Nekromanti Fysisk egenskap: Råstark.

    Re: Craygh gillar fysikaliska egenskaper! Någon som vill ha en magiker som kan ta lite stryck och ser cool ut, det är en mördarmaskin det :gremlaugh: Lägg även till detta så blir han grymmare: råstark: +2 i alla grundskador märkt av nekrotopi: Coolt -15 i Qadoch: Coolare men inga minus (tror...
  4. C

    Nekromanti Nytt alviskt svärd

    Re: Alvstick och pareringsdolkar [OT] det tycker jag inte borde vara en frivilkig regel för utan den är det ju skumt att spela. vad menar du det finns väll Durability ir något i Diablo som i World Of Warcraft
  5. C

    Nekromanti Två vapen

    om man säger att man slår samtidigt med båda vapena så borde han ju rent logiskt sätt bara kunna parera/Undvika en av dem om han inte med har 2 vapen asså
  6. C

    Nekromanti greppa med mun/klor

    ja det är nog ganska logiskt efter som d e flesta djuren inte bara gör ett bett utan försöker att få dem att stanna, detta gäller specielt tränade strids djur se bara på polis hundar....
  7. C

    Nekromanti greppa med mun/klor

    en fråga om ett monser greppar med sin mun borde man då inte få skada när man fösöker slita sig loss? kanske bett skadan utan grundskada eller sin egen grundskada + bettet /2. några förslag?
  8. C

    Nekromanti Fysisk egenskap: Råstark.

    [OT]Re: Öh... Visst, lägg på! "Nt = nekrotopisk tirak" har aldrik tänkt på det har inte sett tirak släktet som magiker :gremlaugh: men ta nekrotropisk Thruk istället så får du ngt mer kraftfullt :P förövrig håller jag med Jambu, för om någon av mina RP som var missla skulle slå fram det så...
  9. C

    Nekromanti Fysisk egenskap: Råstark.

    jagt tolkar det som att man sak lägga till ras mod, annars skulle ju en missla kuna vara lika stark som en Thruk :P
  10. C

    Nekromanti Äventyrs/novell tävling?

    kanske man får göra, men det är väll bra att göra en intresse koll före så det inte bara blir 2 bidrag
  11. C

    Nekromanti Äventyrs/novell tävling?

    har rollspel.nu haft nogon äventyr/novell tävling till eon?
  12. C

    Nekromanti Ny Eon SL med några frågor

    Re: Regnsynd, Diamantäpplet. k tack för alla åsikter, anledningen backom modul frågan var att jag hade köpt En monster bok till ett rollsep som heter Mutant och vart grymt besviken på inehållet det skulle gå lika bra att spela utan. Så jag ville veta om det var lika med EON att det gåt bara att...
  13. C

    Nekromanti Ny Eon SL med några frågor

    Re: Världens kanske erfarnaste Eon SL med några svar Hehe "Du måste ha alla moduler innan du spelleder någonting i Eon, annars jävlar... Nä, skämt åsido så går egenkomponering alldeles utmärkt och är någonting som jag personligen föredrar framför en massa officiellt shit. Finn din egen väg och...
  14. C

    Nekromanti Ny Eon SL med några frågor

    det är klart att att det är bra med fakta om landet man är i :gremtongue: något jag får köpa.... men angående äventyr så får ni gärna posta länkar till era egna äventyr och så vill jag fortfarande vete lite inserations källor som är bra P.S tack för tipset Kroptkin men jag är lite för snål för...
  15. C

    Nekromanti Ny Eon SL med några frågor

    Jag är en nybliven Eon Spelledare och har många frågetecken. För det första så har jag inte så stor lust att köpa några moduler (specielt monsntermodulen), går det att köra utan dem? Kan man använda fantasin för att skapa egna varelse och använda varlelser som kommer med äventyr eller blir det...
Top