Med "fri form" menar jag att tonvikten ligger på storytelling och inte tärningsslag. SL:s ord är lag. De flesta actions avgörs av huruvida jag som SL tycker att de är rimliga och passar in i en bra story. Därmed inte sagt att jag som SL inte använder tärningarna, men det sker utan spelarnas...
De otroligt få tillfällen jag hinner spela är det min fri-form variant av gamla hederliga DoD. Min spelvärld är väldigt smutsig, oglamorös och fattig. Magi, monster och magiska föremål är sällsynta. Oftast handlar äventyren om att ta sig ur problematiska situationer som slaveri eller skulder...
Tack för uppmuntran!
Att ge ut ett spel i spelskygga Sverige är inte det enklaste, men som det ser ut nu verkar det som om jag kanske går plus minus noll inom några månader i alla fall!
/J
My god, hade jag vetat hur tufft det skulle bli att producera ett spel hade jag nog ägnat mig åt att fortsätta drömma istället.
Följande saker är måsten om man som independent-bolag vill släppa ett spel:
Speldesign
Speltestning
Grafisk Design
Illustrationer
Prototyp
Tryck
Montering...
Rising -
Jag snubblade över detta foruminlägg på nätet och registrerade mig enkom för att besvara det. Jag har nämligen ägnat det senaste året åt att starta mitt eget spelföretag Hard Time Games. Men sen såg jag ditt svar på frågan och tar av mig hatten åt dess innehållsrikedom. Känns som om...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.