Det tungt insomnade Oktoberlandet skulle behöva en ny version. Gärna med en mer traddig spelmotor (exempelvis År Noll-motorn). Känns dock svårt just nu pga den väldigt legitima ryssland/sovjet-skepsismen som råder.
Absolut, men när det gäller kampanjer eller scenarion så är det ju 2st av deras 42 kickstarters som är rena äventyr. Dels första delen i Ikonernas nåd och del 4 i Törnekronan till Symbarum. Sen finns det 2-3 kombokickstarters där man släpper en setting/expansion + en kampanj.
Det är ju en...
För att återkomma till anekdoter så har jag har aldrig stött på en spelare som köpt ett äventyr. Men när det Settingsmoduler kan nog de mest engagerade köpa ett ex, men det är rätt ovanligt. Regelböcker och tärningar har dock flera skaffat trots att undertecknad är den ständiga spelledaren...
Twilight Sword verkat vara det nya IP:et, så de som satsat på färgglad Anime kan känna sig nöjda.
Det verkar vara typ lite som en mix av Vindsjäl och Heroes of Cerulea av det man kan se än så länge.
102. Offret kan bara prata och röra sig i samba-takt.
103. Jupiter exploderar!
104. Offrets blodkärl blir till kopparkablar och en 1t10 sugna tjackisar manifesterar sig.
105. Offrets naglar och ögon byter plats.
106. En 2km hög och 1 kvadratcentimeter bredd vattenpelare teleporteras in ovanför...
Än värre är det ju när man gör både och.
Som Riotminds valde att göra med Svarta Solen-kampanjen, där typ varje ny del i serien hade en annan regelmotor än den tidigare. (DoD6, DoD6 Expert och sen Trudvang-motorn).
Tänker att det beror mycket på spel och kreatör.
Vissa superetablerade spel såsom DnD, CoC Vampire osv är lite för stora för att inte pumpa ut nya editioner med jämna mellanrum. Det är ju dels det bästa sättet att få in kosing men också ett sätt att hålla liv och skapa buzz i varumärket. Det är...
Jag gillar verkligen det systemet. Det är snyggt eftersom det blir enklare att gör något toppenbra och svårare att göra något ruskigt dåligt om du blir bättre, samtidigt som det inte kräver några komplicerade extraregler.
Är inte det lite rimligt dock?
Går nu helt bara på känsla, men om man föreställer sig 4000 tjommar som försöker mörda varandra i någon typ av lerig åker under ett antal timmar på en disig torsdag i april, så känns det ju som det inte vore orimligt att ett par soldater halkar och hugger sig själva?
Jag tycker det kan vara värt att ha asymmetri i spel gällande perfekt/fummel. När jag slängde ihop The Terrible Trinity-motorn så var avsikten att det bara skulle kunna gå 1) bra, 2) dåligt eller 3) riktigt överjävligt dåligt när rollpersonerna ville göra nåt eftersom det ska vara skräck...
Heroes of Cerulea är ju fantastiskt snygg och tematiskt stilren (och funkar också bra att bläddra i).
Sen är jag ju svag för Vindsjälsomslaget. Det andas verkligen äventyr, friska vindar och en varm känsla. Bläckfiskarna är helt enkelt rätt bra på det här med det visuella.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.