Recent content by azzmazzter300

  1. azzmazzter300

    [Utmaning] wrnu gör fanzine!

    Nu i A5 https://drive.google.com/file/d/1YxVue9MghwG1E4B-nHoF9rnKPjgPuJZf/view?usp=sharing
  2. azzmazzter300

    [Utmaning] wrnu gör fanzine!

    Vafan, jag trodde jag lyckats få den i A5-format, hur gör man sånt i libreoffice, jag tog helt enkelt print-to-pdf och valde A5 och trodde att programmet skulle sköta resten.
  3. azzmazzter300

    [Utmaning] wrnu gör fanzine!

    Jag har kämpat hårt för att få till en utmärkt slumptabell för resor i rymden: https://drive.google.com/file/d/1xAYeqHWYdWFX_ozLlm38rsANk04OlXva/view?usp=sharing
  4. azzmazzter300

    Nekromanti [Utmaning] Gör ett litet rollspel, vinn ära och berömmelse

    Många sömnlösa nätter, men jag tror jag lyckats få till ett riktigt bra spel här, med fokus på allt det viktiga:
  5. azzmazzter300

    Nekromanti Crowdsourca ett äventyr till Svärd & Svartkonst!

    Jag tror du förväxlar Svartkonst HB med ett stort företag. Jag håller med om principen, men min bedömning av lönsamhetsläget för indiespel i sverige är att antingen görs det här utan förväntning om monetär ersättning, för att man tycker det är kul, eller så blir det inte gjort alls.
  6. azzmazzter300

    Nekromanti Dolda eller öppna encountertabeller

    Jag är team dolda händelsetabeller. Tycker det är helt rimligt att spelarna kan skaffa sig information om vad som finns i olika områden om det verkar rimligt att den går att införskaffa, men skulle tycka det skulle kännas lite brädspelsartat om jag fick reda på det i termer av exakt sannolikhet...
  7. azzmazzter300

    Nekromanti [Recension] Svärd och Svartkonst

    Jag har bara bläddrat lite i boken, men har redan hittat ett antal uppenbara och oförlåtliga brister i spelet: * Utrustningslistan saknar grundläggande äventyrarutrustning såsom öronskydd: Vi vet hur populärt det är att täcka en dörr med gift för att lura spelarna, och hur ska de någonsin våga...
  8. azzmazzter300

    Nekromanti Den stora tabellen för belöningar

    Karaktärerna får varsitt ostfondue-set. Osten måste de skaffa själva.
  9. azzmazzter300

    Nekromanti Den stora tabellen för belöningar

    Karaktärerna får en rabattkupong som gäller för ett gille som erbjuder "lagbygges"-övningar, såsom att falla baklänges och låta någon fånga dem, eller terapeutiska primalvrål.
  10. azzmazzter300

    Nekromanti Vad är ett starkt affärskoncept för en liten spelskapare?

    Kul tråd. Jag har länge funderat på hur man skulle kunna tjäna pengar på rollspel, och här är några ideér: * Iphone-app som säljer virtuella tärningar som garanterat ger bra utfall. * Ge ut reglerna som samlarkort. * Licenspengar för husregler. * Prenumeration på internetsida via swish. * Hålla...
  11. azzmazzter300

    Nekromanti [Promotion] Svärd & Svartkonst: Monsterarmeérna Går - Statusuppdatering

    Man måste följa sitt hjärta, och inte tyngas ner av alla haters.
  12. azzmazzter300

    Nekromanti [Promotion] Svärd & Svartkonst: Monsterarmeérna Går - Statusuppdatering

    Jag ska fixa det på nåt sätt, är det fler som har det här problemet? jag ser bilderna.
  13. azzmazzter300

    Nekromanti [Promotion] Svärd & Svartkonst: Monsterarmeérna Går - Statusuppdatering

    Skelettkrigare Jag älskar känslan av rörelse som denna skelettkrigare frambringar. För att framhäva den känsla av hot som en odöd krigare skall inbringa, så har besvärjaren försett skeletten med muskelben, för att biffa upp dem. Djävla Valet av Djävla som omslagsbild blev väldigt...
  14. azzmazzter300

    Nekromanti [Promotion] Svärd & Svartkonst: Monsterarmeérna Går - Statusuppdatering

    Monsterarmeérna Går – Uppdatering Jag tror inte att många kunnat undgå hur populärt vårt crowdfundade projekt: Svärd & Svartkonst Monsterarmeérna Går, varit. Och de flesta av er har säkert följt vår brokiga väg genom crowdfundingjungeln, från vår skakiga start på kickstarter, till vår vilda tid...
  15. azzmazzter300

    Nekromanti [Kutulu] Tärningssystem och sannolikheter

    Nu när jag tänker efter lite kan jag tycka att det är lite väl dramatiskt, antingen är chans att lyckas typ 50/50, eller så är det 20/80 som är nästa steg. Jag tycker nog att spelare i underläge ändå kan uppskatta ett steg där det är säg 30-40% chans att vinna en konflikt.
Top