Hm, här har något hänt. Rollspel.nu har slutat att leverera mail till mig när någon svarar på inlägg, det är i alla fall varför jag inte tittat in och svarat på några inlägg här. Men faktum kvarstår, det är för trögt nu och jag tror att vi bordlägger vidare spel tills vidare. Jag hoppas kunna...
Cana och Aron står och spanar ut över den av bråte, stenar och buskvegetation beströdda klostergården. Allt förefaller stilla. Någon tusenfoting syns inte, men det finns gott om gömställen för den eller andra kreatur, om den ens finns här och inte har krupit ner i tunneln....
(Check, SL gick lite händelserna i förväg. Min tanke var denna: Efter två dagar är alla helade, shoppade och klara, då ger ni er iväg och letar hemliga nedgångar tillsammans. Men Exaltor gör alltså annat. Gott.)
Dvärgen och halvlängdskvinnan börjar röja - det tar ju kortare tid eftersom ni...
Ok, nu sparkar jag lite liv i det här spelet igen.
Ni vilar, helar och handlar. Sedan ger ni er av för att leta efter den hemliga nedgången. Det tar ett tag att röra sig igenom Zagros trånga gator, och ni har svårt att bedöma var den gamla klosterruinen befinner sig. När ni väl hittar den så...
Ok, några varningens ord:
-Att "äventyra" är en aktivitet vars riskfaktor ökar i direkt omvänd proportion till antalet personer i gruppen. Med andra ord, om Cana och Aron vill gå och leta efter den övergivna klosterruinen, där ni redan vet att det finns minst en livsfarlig svart tusenfoting, så...
För utrustning, kolla listorna på sida 19+ här i Sword & Wizardrys core-dokument:
http://www.swordsandwizardry.com/?page_id=18
Om ni saknar något, säg till. Läs alla "gp" som "sp" och så vidare.
AKTIVITETER
Att bara shoppa vanlig äventyrarutrustning (inklusive helande drycker, motgift och dylikt) går automatiskt, bara att skriva vad ni köper och stryka motsvarande mängd pengar (Lista kommer).
Mer exotiska varor och tjänster kräver att ni skriver vad ni vill ha, så beskriver jag hur...
REGLER FÖR STADSVISTELSE
Här är några provisoriska regler för vad som kan hända mellan expeditioner till Labyrinten.
LEVNADSSTANDARD
Det finns tre typer av levnadsstandard: Kyffe, Lya, Hus. Ett fjärde, Palats, kan man bara ha när man når level 9.
Levnadsstandard avgör hur bra man bor, men...
(Sorry för inaktiviteten, återigen, jobb och familj har behövt all koncentration och lite till.)
Hur som haver...
Ni rör er tillbaka till platsen där ni kom in i Labyrinten, samma väg ni kom. Utan sammanstötningar eller missöden. (Ni har haft tur med slumpmötesslagen, kan jag säga.) Dörren...
Då är bara frågan om ni väljer att ta samma väg ut som ni kom in (då kommer Anto Nios tjuvgäng att kräva er på tio procent, fast jag ger er ändå full xp för allt), eller den hemliga utvägen genom luftschaktet (där minst en giftig tusenfoting höll hus senast ni kollade).
Du skulle i alla fall vara betjänt av några livgivande droppar från en apotekarie på Örtmånglarnas gata. Prästers tjänster i det avseendet brukar komma behäftade med truganden om omvändelser, botgöring och framtida gentjänster.
Med lite försiktighet kan du peta åt dig de tjugo mynten och bränna rent dem i dvärgens fackla, inget problem.
(Observera också att Exaltor är oturssam, inte oturlig som jag visst skrev tidigare.)
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.