Recent content by Aeüolén

  1. A

    Nekromanti Sinkadus nr 13

    Vet inte om det är exakt samma förmåga men i modulen Mörkrets väktare, till DoD5 finns förmågan skräckinjagande skepnad som innebär att RP:n ser ut som ett monster och får förmågan att skräckslå 3/0.
  2. A

    Nekromanti Rollspelskväll

    Re: Uärk !! smaken e som baken osv.. alla i vår spelgrupp snusar så det blir en del snus..
  3. A

    Nekromanti Rollspelskväll

    Re: De här sakerna.. Glöm inte snuset... ett måste..
  4. A

    Nekromanti Ålder på folk...

    18 år [NT] NT = No Text (Ingen text)
  5. A

    Nekromanti Tuffaste/ballaste/mest stämningsfyllda namnet

    Re: Mitt dvärgnamn. Är inte det typ taget från Belgarion böckerna... typ Drasniernas anfader eller något?
  6. A

    Nekromanti Uppkomsten av magi [ej DoD6]

    Re: Viljan & ordet ! Jag tror att magikerna har en annan slags vilja än resten av befolkningen. Genom att sammla sin vilja & sedan befalla det att hända gör dem till magiker. Den idén har även jag haft.... vad fyller gesterna för funktion? Kanske har kunskapen om hur man använder viljan och...
  7. A

    Nekromanti När blir en rollfigur för bra?

    Re: Då det inte är roligt att spela med dem... Behärskar han Animism kan han odla jättegurkor och sånt.... Eller få grisar att växa, regenerera osv....
  8. A

    Nekromanti När blir en rollfigur för bra?

    Re: Då det inte är roligt att spela med dem... [i]Är man mäktigt har man många fiender, inte ens en Legend kan stå emot 1000 bönder.[i] En legendarisk magiker som bor i en borg tillsammans med ett gäng krigare kan nog det om han får lite tid på sig.
  9. A

    Nekromanti dö....?

    Njae... att döda dem är väl lite att ta i (om du inte sköter det väldigt snyggt blir spelarna lätt förbannade på dig). Men är de alltför jobbiga med sina supervapen kan ju vapnen bli stulna (tillsammans med en del andra föremål, pengar och dyl.) Eller så kan du som någon sa i någon annan tråd...
  10. A

    Nekromanti SL power?

    självklart... SL är allsmäktig.
  11. A

    Nekromanti Allsmäcktig SL?

    Den definitionen har jag aldrig hört förr...... Betyder det inte snarare att SL alltid har rätt?
  12. A

    Nekromanti Hjälp

    Re: Tips! Tänk t.ex. om det visar sig att det är draken som fixat så att svärdet försvinner, för att den skall få en orsak att plundra kungariket. Behöver drakar orsaker till sådant?
  13. A

    Nekromanti Grundvärden

    Tycker ni sty 16 fys 14 smi 12 sto 15 int 12 psy 16 och spi 13 och kar 8 är höga värden Nej inte speciellt, spelar själv en RP som ser ut så här: STY 14, SNA 12, TÅL 14, UTH 13, VIG 14, BAL 13, KOR 14, PRE 14, IMU 12, UTS 13, INL 17, MIN 14, LOG 15, PSY 17, KRE 14, UPF 13, STO 13, LED 9, CHA...
  14. A

    Nekromanti Valmöjlighetssystem till färdigheter [DoD4, låång]

    Har gjort på ett liknande sätt i vår spelgrupp, dock ej till DoD 6 utan någon ombyggd version av flera DoD.... Fysiska GE: STY: Råstyrka SNA: Snabbhet TÅL: Tålighet mot väder, skador osv. UTH: Uthållighet, kondition osv. VIG: Vighet. BAL: Balans KOR: Koordination (används till alla fysiska...
  15. A

    Nekromanti Valmöjlighetssystem till färdigheter [DoD4, låång]

    Har gjort på ett liknande sätt, dock ej till DoD 6 utan någon ombyggd version av flera DoD.... Fysiska GE: STY: Råstyrka SNA: Snabbhet TÅL: Tålighet mot väder, skador osv. UTH: Uthållighet, kondition osv. VIG: Vighet. BAL: Balans KOR: Koordination (används till alla fysiska färdigheter) PRE...
Top