NYHET The Big Summer Warhammer Preview Show 2026

Gamiel

Myrmidon
Joined
22 Dec 2013
Messages
6,629
Location
Stockholm

kort versionen:


Det jag skulle säga är viktigast:

Old Worlds kaos krigarna får helt nya miniatyrer:
26-06_04box-uu4mxfcrng.jpg



Nya custodians miniatyrerer i plast:
box-oxsf7mapg6.jpg



En rejäl refresh för Age of Sigmars ogors:
box_wide-so7yjrb0sy.jpg



Ny starterlåda för Necromunda med helt nya figurer:
26-06_10_box-ir2ssy3nnl.jpg




Och sparat till sist nog den största nyheten:
Dino Riders exodites får officiella modeller för första gången:
masthead_wide-eednffn0kc.jpg
 
Last edited:
Kul att Old World får lite kärlek. En dag ska måla upp min armé med dvärgar, där alla modeller är tenn från 90-tals-rangen!

Och Eldar Exodites. Äntligen! De har väl folk väntat på i 35 år vid det här laget? För de har väl aldrig fått några modeller (förutom prickskyttarna då)?
 
Kul med nya Escher till Necromunda! I övrigt... hmmm, vet inte om jag blir så taggad? Gillar orks och kaos men ser inte så mkt som jag går igång på.
 
Ja det är seras första. Prikskyttarna är inte exositer.
Där ser man. Då har jag lärt mig något idag också.

Tror jag har sett rangers konverterade till exodites i någon gammal WD.

Har GW någonsin släppt några exodite-figurer?
 
Kul med nya Escher till Necromunda! I övrigt... hmmm, vet inte om jag blir så taggad? Gillar orks och kaos men ser inte så mkt som jag går igång på.
De nya orklingarna har de lyckats rätt bra med, tycker jag. Och OW-kaos-gubbarna har varit riktigt snygga allihop.
 
De nya orklingarna har de lyckats rätt bra med, tycker jag. Och OW-kaos-gubbarna har varit riktigt snygga allihop.
Njaäeäe där går våra åsikter isär. Nya kaos ser bara gråsvart o trist ut, saknar 90-talets färgstarka knasiga mutanter. Orks har den där beastsnagga-looken som är rätt b, massa hudar och benbitar, inget jag går igång på.
 
Du vet att du inte behöver måla dem som GW:s exempel miniatyrer? Du kan måla dem i en kavalka av neon färger om du vill.

Absolut. Men jag vill inte måla dem, för färgvalet är indikativt för designen: där form och stil var lika färgstark som färgvalet på 90-talet, är de nutida kaos enhetliga och trista. Kolla på en enhet av 90-tals-kaoskrigare (jag menar för tydlighet skull 1991 eller 1992, inte de som kom efter 1995 cirka) och se på kaoset, röran, färgerna, inte en gubbe den andra lik. Se på raderna av gubbar ovan - de är inte identiska förvisso, men det är likartade horn, likartade hjälmar osv.
 
Tror inte det var Dödspatrull orkerna @zonk menade utan expansionen av den nya startlådans orker:
Jag menade orkerna i bilderna ovan, jag har inte pallat titta på videorna. Bilden med Exodites t.ex.

Orkerna utan skinnbitar är helt ok. Inget speciellt, men helt ok. Om du frågar mig, alltså. Jag gör, för tydlighets skull, inget anspråk på objektiv sanning här. Jag försöker berätta vad jag tycker.
 
Njaäeäe där går våra åsikter isär. Nya kaos ser bara gråsvart o trist ut, saknar 90-talets färgstarka knasiga mutanter. Orks har den där beastsnagga-looken som är rätt b, massa hudar och benbitar, inget jag går igång på.
Just det, du är mer Oldhammer. Och, visst, de nya orkerna har kanske inte riktigt samma charm som de gamla. Men gillar att de strösslar med grots och squiggs nuförtiden.

Jag gillar många av de nya modellerna, även om detail kreep är ett gissel.

Men vissa saker tycker jag var bättre förr. Skavens och dvärgar från pre-2000 är mycket snyggare än de nyare.
 
Jag menade orkerna i bilderna ovan, jag har inte pallat titta på videorna. Bilden med Exodites t.ex.

Orkerna utan skinnbitar är helt ok. Inget speciellt, men helt ok. Om du frågar mig, alltså. Jag gör, för tydlighets skull, inget anspråk på objektiv sanning här. Jag försöker berätta vad jag tycker.
Ah, jag pratade om den pågående range refresh i största allmänhet.
 
Back
Top