God45
#PrayersForBahakan
- Joined
- 23 Oct 2012
- Messages
- 19,876
Rúnagaldr är ett äventyr till Call of Cthulhu Sverige som utspelar sig i Skåne. Det rör sig en del kring Lund och ’”Lund den förbjudna kunskapens stad” är en riktigt bra bok att ha tillhanda när man ska spelleda det här äventyret även om den inte är nödvändig.
Det här är ett 5 av 5 Call of Cthulhu äventyr av stilen som man sällan ser eftersom det är en sådan enorm mängd arbete att skriva men som är helt otroliga att spelleda. Gruppen med utredare hyrs in för att gräva i en gammal skånsk släkts historia i samband med att den tidigare patriarken gått bort och hans son nu ska ärva med fideikommiss. Och sedan bara öppnar sig en avgrund av information att gräva i. Det finns tre huvudsakliga utredningsvägar men de flesta grupper kommer nog följa alla. Utredarna kan prata med släktingarna, åka till godset och undersöka det/dess bibliotek/saker nära det och de kan gräva i släktens historia akademiskt.
Informationen är tydligt upplagd, det här äventyret kräver att den är det för att det ska vara så bra som det är. Punktlistor med information, ett bra flödesschema i början och tydliga sektionsindelningar gör att det är lätt att ha koll.
Det är en massa handouts av extremt hög kvalité. Nej, du förstår inte. DÄR ÄR EN MASSA HANDOUTS! De är SJUKT BRA! Det påminner mig om de där Sherlock Holmes mysterie brädspelen där man ska läsa texter och lösa fallen. Många av de här handoutsen är långa och matiga texter skrivna i olika stilar som är kul att läsa. Mycket av spelandet kommer att bestå av att spelarna (samtidigt som karaktärerna gör det i spelet) läser och diskuterar texterna.
Skånekänslan sitter som en smäck. Det är riktigt bra och man känner sig hemma när man läser om man bor här nere.
Men vad handlar äventyret om frågar du nu! Det tänker jag inte berätta för det är kanske den bästa biten! Jag kommer avslöja så här mycket: Det finns en central övernaturlig sak i äventyret, den är supercool och påverkar allt i äventyret, men på en ”mythos nivå” är det en småsak. Det gör det mycket obehagligare. Det som står på spel här är en personlig apokalyps, inte något mer dramatiskt.
5 av 5! Det här måste ha varit en otrolig mängd jobb att skriva. Du borde köpa det här äventyret för då kan du spelleda något så här coolt utan att göra det jobbet.
Det här är ett 5 av 5 Call of Cthulhu äventyr av stilen som man sällan ser eftersom det är en sådan enorm mängd arbete att skriva men som är helt otroliga att spelleda. Gruppen med utredare hyrs in för att gräva i en gammal skånsk släkts historia i samband med att den tidigare patriarken gått bort och hans son nu ska ärva med fideikommiss. Och sedan bara öppnar sig en avgrund av information att gräva i. Det finns tre huvudsakliga utredningsvägar men de flesta grupper kommer nog följa alla. Utredarna kan prata med släktingarna, åka till godset och undersöka det/dess bibliotek/saker nära det och de kan gräva i släktens historia akademiskt.
Informationen är tydligt upplagd, det här äventyret kräver att den är det för att det ska vara så bra som det är. Punktlistor med information, ett bra flödesschema i början och tydliga sektionsindelningar gör att det är lätt att ha koll.
Det är en massa handouts av extremt hög kvalité. Nej, du förstår inte. DÄR ÄR EN MASSA HANDOUTS! De är SJUKT BRA! Det påminner mig om de där Sherlock Holmes mysterie brädspelen där man ska läsa texter och lösa fallen. Många av de här handoutsen är långa och matiga texter skrivna i olika stilar som är kul att läsa. Mycket av spelandet kommer att bestå av att spelarna (samtidigt som karaktärerna gör det i spelet) läser och diskuterar texterna.
Skånekänslan sitter som en smäck. Det är riktigt bra och man känner sig hemma när man läser om man bor här nere.
Men vad handlar äventyret om frågar du nu! Det tänker jag inte berätta för det är kanske den bästa biten! Jag kommer avslöja så här mycket: Det finns en central övernaturlig sak i äventyret, den är supercool och påverkar allt i äventyret, men på en ”mythos nivå” är det en småsak. Det gör det mycket obehagligare. Det som står på spel här är en personlig apokalyps, inte något mer dramatiskt.
5 av 5! Det här måste ha varit en otrolig mängd jobb att skriva. Du borde köpa det här äventyret för då kan du spelleda något så här coolt utan att göra det jobbet.