Det var ju liksom inte jag som började prata i mån om realism, utan jag har ju försökt hänga med i dina tankegångar här. När någon använder ordet "realistiskt" tolkar jag det som att personen menar typ rimligt att det ska kunna hända i verkligheten. Jag tänker mig exempelvis att om forskare i vår värld säger att de klonat fram en humaniod talande anka så är det scenariot självklart inte realistiskt, men jag håller det ändå för mer troligt än om de skulle bryta mot fysikens lagar och upptäcka magi.
Men om jag förstår dig rätt så talar vi inte om realism i förhållande till vår värld utan om vad som känns realistiskt inom spelvärldens lagar? För det finns ju i sådana fall saker som är realistiska i vissa fantasyvärldar, men som inte skulle passa andra. Hobbitar passar ju exempelvis bra i Tolkiens Midgård, men skulle kännas orealistiska i Game of Thrones' Westeros. Så även med detta resonemang tycker jag att det blir svårt att tala om ankor som orealistiska, utan då kanske vi måste titta på hur pass bra Fria Ligan lyckas sammankoppla ankorna med spelvärlden (och jag vet att nya Drakar och Demoner inte kommer ha en uttalad geografisk spelvärld i början, men jag tänker att man kan tala om en spelvärld vad gäller liksom känslan och beskrivningen av spelet, om förstår hur jag menar).