Olika klichéaktiga sätt att kicka igång ett äventyr ?

soda

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
311
Fy fan, det låter vidrigt. Jag skulle definitivt lämna en spelgrupp (och vänskapskrets) som gjorde nån sån skit mot mig.
Jag tror att du tolkar det lite hårt. Det handlar väl om en spelgrupp med goda vänner som gått ihop för att förhöja känslan* för en av spelarna. Det är ju supersnällt gjort! (Självklart kan det gå fel, därav rekommendationen om att inte göra så bland folk som inte känner varandra väl)

* det måste ju inte vara känslan av obehag. Det kan ju vara positiva känslor också.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå
Ni barn vaknar/kommer hem och alla vuxna har försvunnit under suspekta omständigheter.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
* Du blir tvångsenrollerad i vakten/armén/häxjägarna/flottan och hamnar i oförutsedda fasligheter när hela din enhet utom du och dina vänner blir utplånad/drunknar/tillfångatagen. Ditt befäl är inte till någon hjälp: antingen korrupt, död, eller inkompetent, eller flera av dessa.
Kliché eller ej, jag gillar det där! Särskilt hur omgivningen är opålitlig.

Jag kan se hur man spelar nåt Firefly-aktigt/Traveller och så ska man utföra smutsigt jobb. Hemskheter inträffar och rp tillhör de få överlevande.

NU börjar det intressanta! En utredning tar in rp och börjar ställa frågor om den grupp rp tillhörde: vilka var med, hur agerade dem, vem förde befäl mm. Och sakta men säkert börjar rp förstå att de redan från början var infiltrerade av spioner/ett ondsint AI/korrupta element. Nu börjar en kattgoch-råtta-lek där Rp måste hitta ledtrådar innan den andra sidan hinner gömma undan dem alt döda rp.
 
Top