Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Det är bra mycket bättre att nacka mig i såfall! Är en helt meningslös bybo!

Röst: Ingen
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Hm... Jaha, should have seen that one coming. Ser inga dieekta skäl att tro dig dock.
Samma här. Alla våra scums har lett oss till att rösta på Tyr i det här läget. Vore konstigt om han inte ljög in sig som siare i slutminuten för att ta med siaren i graven.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Tyr, finns det något inlägg där du brödsmular det här? Eller där man i varje fall kan styrka att du har agerat utifrån en siarroll?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Tyr (7): Mukwa, Brynolf, Recca, Cassius, RJ, KK, Elmrig,
Cassius (2): Vimes, Tyr
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Noterar att både OBD och Cassius är extremt snabba med att dra bort sina röster från Tyr. Det må vara sista minuten men byn har inte övervägt situationen; bevisar de två just i detta nu att det är de som är ulv nr 2 och 3?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Lite tankar innan 22:00

Tyr said:
Om det står mellan oss två så tjänar vi mest på att hänga den som flest tror är ulv. Enligt röstningen igår var det Mukwa. Mycket info blir det i vilket fall som helst. Den andra av oss kan sias, och därmed får vi massor att jobba med.
Hrm...

Röst: Tyr
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Brynolf said:
Hm... Jaha, should have seen that one coming. Ser inga dieekta skäl att tro dig dock.
Alltså, det är ju helt rätt information att komma ut med av Tyr för att skapa förvirring. Det har redan gjort att en har ändrat sin röst. Men jag håller med Brynolf och säger att jag inte heller tro på det.

Samma strategi användes av !Paxen för att blåsa bort rösterna mot honom tidigare då han var på väg att nackas. Det fungerade då, så det känns som en uppenbar strategi. Genom att vela lite innan så känns det mer genuint. Nej, jag tänker inte ändra rösten.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Men hur fan ska vi göra då. 20 minuter kvar... Ska vi eller inte? Recca tycker du vi ska köra ändå?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Fast vad hjälper det en ulv att säga sig vara siare? Det krävs ju 7 röster för att nån ska åka, inte som annars där nån hängs.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Tyr said:
Meh, det är jag som är siaren. Jag kunde inte bestämma mig för om det var bäst att ta med mig infon ner i graven och låta ulvarna svettas varje gång då de väljer nattmordsmål eller om det var bäst att rädda mig själv och hoppas att !Paxen prickar rätt varje gång. Om inte !Paxen hade gått ut med att han var väktare så skulle det varit så enkelt. Jag ville verkligen inte behöva gå ut med det. Jag hoppades att jag inte skulle bli utröstad ännu.
Ja, vad gör vi nu? Jag har dig som ulv och jag tror och hoppas att det här är ett sista försök att slingra sig. Caset är dock långt ifrån vattentätt och jag vill inte chansa i det här läget.

Röst: Ingen

Skjuter vi på det här tills imorgon eller ska vi gå vidare med andra kandidater? Jag är nog för att vänta men en hängning av Cassius som andra alternativ om ingen mer grön kommer ut som siare.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Lite tankar innan 22:00

Vimes said:
Tyr said:
Om det står mellan oss två så tjänar vi mest på att hänga den som flest tror är ulv. Enligt röstningen igår var det Mukwa. Mycket info blir det i vilket fall som helst. Den andra av oss kan sias, och därmed får vi massor att jobba med.
Hrm...

Röst: Tyr
Perfa, Vimes. Nu vinner vi det här.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cassius said:
Men hur fan ska vi göra då. 20 minuter kvar... Ska vi eller inte? Recca tycker du vi ska köra ändå?
Varför frågar du mig? Jag tror att det är lögn... Vimes citat tyder på det iaf... Men hur ska man veta?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag frågar dig för att du är grön i min bok och för att du har erfarenhet av detta. Du skrev dessutom något.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Lite tankar innan 22:00

Vimes said:
Tyr said:
Om det står mellan oss två så tjänar vi mest på att hänga den som flest tror är ulv. Enligt röstningen igår var det Mukwa. Mycket info blir det i vilket fall som helst. Den andra av oss kan sias, och därmed får vi massor att jobba med.
Hrm...

Röst: Tyr
Snyggt!

Mina nerver fixar inte sånt här haha
 
Top