Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Purgatory kommer ju på att han stavat ditt namn fel först under det här spelet och byter till den korrekta stavningen. Det verkar som att du hittat på att ni diskuterat ditt namn i vrållådan. o.o
Ja, och lägg också till att den enda som kan bekräfta det har hoppat av. Behändigt va?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Eftersom det står mellan mig och Cassius så får det givetvis bli så här:

Röst: Cassius

Han är inte en Spider/OBD men ändå en bra kandidat. Ska se om jag hinner gå igenom hans inlägg för att försöka hitta något som ingen redan hittat.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Mukwa said:
Purgatory kommer ju på att han stavat ditt namn fel först under det här spelet och byter till den korrekta stavningen. Det verkar som att du hittat på att ni diskuterat ditt namn i vrållådan. o.o
Ja, och lägg också till att den enda som kan bekräfta det har hoppat av. Behändigt va?
Menar du att Recca medvetet försöker få dig att verka mer misstänk?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Recca med ytterligare skit på Mukwa

Recca said:
Men Mukwa hittar ju bara personer som han misstänker. o_O'
Ja, det krävs en hel del för att man ska vara grön i mina ögon...

Recca said:
Det Mukwa gör är dock att släppa alla andra sina misstankar och börja jaga dig med svets. Helt plötsligt är knappt jag och K.K på tapeten. Det är Vimes hit och Vimes dit.
Hur ska du ha det, Recca? Du anklagar mig för att "smyganklaga folk i svar till andra"... Jag släpper inte någon bara för att någon annan blir misstänkt så länge jag vet att det finns mer än en ulv kvar i spel.

Vad gör Mukwa när du drar tillbaks rösten från honom - och i både min och K.K's mening får en rejäl bunt bybo-poäng?

Han ser det inte ens! Han ser bara en helröd ulv. Att du drar bort din röst bekräftar hans idé om att du är ulv! Enligt mig är det galet att Mukwa inte kan tänka sig att föreställa sig dig som bybo i sin vildaste fantasi. Han verkar vilja gå i graven med dig som enda misstänkt.
1. Det funkade bra, jag hängdes inte. Något du kanske kan ta i beaktande. 2. Inaktivitet är inte synonymt med 'tid till att skriva inlägg'. 3. Att raljera som du gör här bidrar inte direkt till analysen av mig, varken din psykologiska analys eller din varulvsspelsanalys. Det är bara irriterande.

Recca said:
men Mukwa tar det steget längre och anser att det faktum att det finns en möjlighet att Vimes är ulv garanterar att han är ulv!
bla bla bla. Läs inläggen istället.

Fram hit är jag fortfarande övertygad om att Mukwa är ulv. Men vi skapar en fälla för ulvarna genom att jag följer K.K på ett drev taget ur luften och röstar på Vimesy. Vimes reagerar som en bybo borde göra i den situationen och får bybopoäng i min mening. Brynolf hakar på och grönar sig själv i mina ögon. SJ missar tavlan helt och rödar sig fullständigt.
Ja, för omotiverade röster är ju jävulskt grönande... speciellt om de kommer med en förklaring i efterhand som är ett copy paste på KK... Det här gäller för övrigt även dig Recca.

...Mukwa? Han backar lite på sina misstankar mot Vimes, tycker att vi misstänker honom på fel grunder (vilket vi ju gör också, det är ju ett skendrev). Det här ger Mukwa en del pluspoäng, i min åsikt. Men att vara byboig i en sådan situation är inte så himla svårt om man faktiskt har hängt med i tråden (vilket inte Spider verkar ha gjort).

Mukwa kommer tillbaks lite senare och har då återigen släppt Vimes, antagligen för att han får noll medhåll och det blir ett otjänligt drev. Nu ger han sig på mig, Recca. Tycker att jag är spretig, inte tar ställning och så vidare. Jag har ju redan besvarat just det inlägg jag refererar till med en "bortviftning".
Anledningen till att jag släpper på Vimes är, ungefär som du skrev, för att jag inte fick med mig någon, uppenbarligen var det bara jag som såg någonting på Vimes, plus att en massa omotiverade röster haglade in på honom.

Jag går på alla som jag nosar upp någonting på, och i ditt fall började det egentligen med att alla ser dig som helgrön, trots att du inte har lagt mycket mer än en motiverad röst. Om du nu faktiskt är bybo, så vill jag ju kunna lita på dig. Dessutom verkar många hålla dig som grön, vilket innebär att de kommer lyssna på dina motiveringar. Att du inte har gett några motiveringar är synd, eftersom du inte förklarat hur du har tänkt. Det är inte bara synd. Det är en scum tell också, eftersom du mest flyter med.

Han gör i princip en liknelse mellan de byn misstänker mest och de byn misstänker minst och så säger han att det finns minst en ulv bland dessa fyra personer. Sedan stödjer han det med enkel matematik. Det här kanske ser bra ut om man är yrvaken och lite bakis när man läser det?? Själv önskar jag att jag hade ett par brödkavlar att slå mig själv i huvet med så att jag kunde se logiken...
Jag har inte direkt dragit så stora växlar på det, eftersom det inte säger speciellt mycket. Jag kunde ha skrivit: omotiverade röster är bajs, och i Vimes-drevet var det lätt att flyta med (vilket jag redan har skrivit). Det mest rödande med mig sparar du till dagen efter en potentiell hängning där du gick offline. Varför då? Om du tycker att det är en scum tell är det väl bättre att få ut den så att folk kan reagera på den? Om jag hade en superbra motivering till varför jag skrivit den, hade det ju varit bättre om du fått höra den än att jag skulle röstas ut och inte ges möjlighet att svara på den. btw. Jag har ingen bra förklaring på min skojsiga statistik. Den visade sig dessutom vara felaktig, eftersom jag blandade ihop Tyr med SJ och Purga. Jag antog att alla skulle förstå att det inte går att basera några tells på det jag skrev... inte ens jag gjorde det. Varför skrev jag det då? Dels för att det är vad jag tror. Jag tror att minst en av er fyra är ulvar (och ja, då är det korrekt att Tyr ingår). Statistiken var bara ett trött, lite kuligt inslag.

Och så hann jag inte längre. Vet ej hur aktiv jag kommer vara innan 22, beror lite på mina vänner. Jag kan tänka mig att hänga någon ikväll. För nu har vi mycket text att analysera i runda 1. Tyr är min prime suspect så rösten står kvar.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Har inte hittat något nytt på Purgatory/Cassius ännu iaf, och jag är hungrig så koncentrationen är dålig. Kommer fortsätta att leta efter jag ätit. Spontant känns det också tråkigt att jag lär förlora mot en som inte ens försöker försvara sig själv.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Tyr said:
Har inte hittat något nytt på Purgatory/Cassius ännu iaf, och jag är hungrig så koncentrationen är dålig. Kommer fortsätta att leta efter jag ätit. Spontant känns det också tråkigt att jag lär förlora mot en som inte ens försöker försvara sig själv.
Precis som jag skriver så är det svårt att försvara sig när anklagelserna grundar sig på en annan persons skrivande. Ifall du vill att jag ska svara på några frågor är du välkommen att ställa dom. Men ät! Du kan ju inte sitta och hungra, då får man inget vettigt gjort!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Sumprunkare! Ni röstar mwn uppdaterar inte ställningen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Recca med ytterligare skit på Mukwa

Mukwa said:
Jag har inte direkt dragit så stora växlar på det, eftersom det inte säger speciellt mycket. Jag kunde ha skrivit: omotiverade röster är bajs, och i Vimes-drevet var det lätt att flyta med (vilket jag redan har skrivit). Det mest rödande med mig sparar du till dagen efter en potentiell hängning där du gick offline. Varför då?
Inlägget du citerar ovan skrev jag faktiskt stora delar av i fredags eller lördags, precis dagen efter din "nära döden upplevelse". Men eftersom du spridde anklagelser mot mig och K.K i inlägget tänkte jag att jag skulle invänta att någon medlöpare till dig skulle ta dig på allvar så att vi kunde naila en ulv, men så skedde inte. Tajmingen har jag inte funderat någonting på däremot. Men eftersom det är hängning ikväll ville jag inte att inlägget skulle förgås. Därav den sena postningen.

Mukwa said:
Ja, för omotiverade röster är ju jävulskt grönande... speciellt om de kommer med en förklaring i efterhand som är ett copy paste på KK... Det här gäller för övrigt även dig Recca.
Fast i det läget är det ju det. Brynolf är en smart spelare som börjar med att protestera mot avsikten att hänga Vimes. Sedan byter han och röstar omotiverat på Vimes. Han visar alltså att han förstår strategin, dvs. att han tänker som en bybo. Det är grönande. Det förvånar mig att du ovanpå att du inte fattar strategin även inte fattar varför det är grönande.

Spider däremot tycker att Vimes är grön fram tills han plötsligt bestämmer sig för att Vimes är den mest troliga ulven i hela spelet och röstar på honom med en faktiskt motivering som han dock verkar ha tagit ur rumpan på sig själv.

Mukwa said:
Jag går på alla som jag nosar upp någonting på, och i ditt fall började det egentligen med att alla ser dig som helgrön, trots att du inte har lagt mycket mer än en motiverad röst. Om du nu faktiskt är bybo, så vill jag ju kunna lita på dig. Dessutom verkar många hålla dig som grön, vilket innebär att de kommer lyssna på dina motiveringar. Att du inte har gett några motiveringar är synd, eftersom du inte förklarat hur du har tänkt. Det är inte bara synd. Det är en scum tell också, eftersom du mest flyter med.
Det är jävligt märkligt att jag ser grön ut för alla utom dig när jag uppenbarligen aldrig har resonerat kring en röst jag lagt i detta spelet. *Ironi.*

Tillåt mig citera dig lite fritt här: "Jag går på alla som jag nosar upp någonting på, och i ditt fall började det egentligen med att alla ser dig som helgrön"

Ser ju inte så jävla bra ut det här Mukwa. Ulvnosen funkar jävligt bra att hitta gröna spelare med.

Mukwa said:
Anledningen till att jag släpper på Vimes är, ungefär som du skrev, för att jag inte fick med mig någon, uppenbarligen var det bara jag som såg någonting på Vimes, plus att en massa omotiverade röster haglade in på honom.
Men vad är du sett på Vimes då? Kan du inte svara på det? Är det att han är grön eller? För det är ju därför du misstänker mig och K.K liksom. Tillåt mig tvivla på din bybostatus, liksom...

Mukwa said:
Recca said:
Vad gör Mukwa när du drar tillbaks rösten från honom - och i både min och K.K's mening får en rejäl bunt bybo-poäng?

Han ser det inte ens! Han ser bara en helröd ulv. Att du drar bort din röst bekräftar hans idé om att du är ulv! Enligt mig är det galet att Mukwa inte kan tänka sig att föreställa sig dig som bybo i sin vildaste fantasi. Han verkar vilja gå i graven med dig som enda misstänkt.
1. Det funkade bra, jag hängdes inte. Något du kanske kan ta i beaktande. 2. Inaktivitet är inte synonymt med 'tid till att skriva inlägg'. 3. Att raljera som du gör här bidrar inte direkt till analysen av mig, varken din psykologiska analys eller din varulvsspelsanalys. Det är bara irriterande.
Vad är det här för failsvar? Vad svarar du på egentligen? Inte är det i alla fall citatet du gör på min text.

Vidare handlar inte inlägget om att göra en psykologisk analys av dig utan om att förklara hur mina misstankar mot dig såg ut när jag författade det här inlägget. De har inte ändrats nämnvärt kan jag ju tillägga...
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca förtydligar om Spider Jerusalem

Recca said:
Spider däremot tycker att Vimes är grön fram tills han plötsligt bestämmer sig för att Vimes är den mest troliga ulven i hela spelet och röstar på honom med en faktiskt motivering som han dock verkar ha tagit ur rumpan på sig själv.
Om man genomskådat taktiken då går man ju inte i fällan sedan... Därför är Spider troligtvis en ulv. Okay, han kan ha varit jävulskt inaktiv och bara sett att de gröna byborna röstade på Vimes och skumläst någonting på random och sen skickat en röst på Vimes...... Men Spider är en varulv! Thats it. Det finns ju inga andra tolkningar på det han gör egentligen... Man kanske kan bortförklara hur han agerar på något vis, men egentligen är det ju super-ulvigt hur han snubblar rakt i fällan så där. Går från ingen misstanke mot den gröne bybon till "Jag är nästan säker på att Vimes är ulv."
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Usch. Nu börjar jag få ångest här... Ikväll slutar runda 1 (väl?). Vi är alla ganska säkra på Tyrs ulvskap, men vad händer om vi har fel då? Vem tror vi då är ulv? Kan vi ha gjort något fel i våra beräkningar?

Min lista är:
1 Tyr
2 Spider (OBD)
3 Mukwa
4 Purgatory (Cassius)

Jag är övertygad om att det bland dessa finns minst två ulvar...
Men konstellationer som innehåller endast 2 av de ovanstående samt ytterligare en ulv bland de vi just nu håller för gröna, kan det vara rimligt?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
Cassius said:
Tyr said:
Har inte hittat något nytt på Purgatory/Cassius ännu iaf, och jag är hungrig så koncentrationen är dålig. Kommer fortsätta att leta efter jag ätit. Spontant känns det också tråkigt att jag lär förlora mot en som inte ens försöker försvara sig själv.
Precis som jag skriver så är det svårt att försvara sig när anklagelserna grundar sig på en annan persons skrivande. Ifall du vill att jag ska svara på några frågor är du välkommen att ställa dom. Men ät! Du kan ju inte sitta och hungra, då får man inget vettigt gjort!
Men det där är svagt Cassius, berätta för oss varför allt snömosande och alla lama medhåll Purgatory ägnat sig åt inte pekar på att han är en ulv. Visst, du kanske inte har flest röster just nu men Tyr producerar iaf någonting mer än spam.
En konkret fråga då:

Vad är det Purgatory skrivit som gör att vi misstänker dig tror du? Varför tror du att Purgatory skrivit så?


Röst: Cassius
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Rösträkning!

Tyr (6): Mukwa Brynolf Recca Cassius RJ KK
Cassius (4): Vimes OBD Tyr Elmrig

Ond Bråd Död (1): !Paxen

Oröstad: xyas
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
Re: Rösträkning!

Vimes said:
Tyr (6): Mukwa Brynolf Recca Cassius RJ KK
Cassius (4): Vimes OBD Tyr Elmrig

Ond Bråd Död (1): !Paxen

Oröstad: xyas
Vad sägs om att lägga oss 5/5 ett tag? Jag är inne på att hänga Tyr i nuläget men om Cassius skiter i att försvara sig för att han känner sig safe sätter jag gärna lite press på honom!

Cassius, svara på mina frågor!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ok, jag hittade inget som inte redan tagits upp om Purgatory/Cassius. Är det någon som har någon fråga medan jag överväger andra taktiker / skriver ett avskedsinlägg?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
Tyr said:
Ok, jag hittade inget som inte redan tagits upp om Purgatory/Cassius. Är det någon som har någon fråga medan jag överväger andra taktiker / skriver ett avskedsinlägg?
Du kan plocka upp några av skälen till att han är i blåsväder och be honom svara. Cassius tiger ihjäl det här just nu och har egentligen inte gett något försvar alls. Till du sätter press på honom:

Röst: Tyr
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag tiger inte ihjäl något. Har inte varit vid datorn på ett tag. Ska skriva ihop ett svar på din fråga. Ta det lugnt nu. Jag kan specificera varför jag tror att ni rödade Purg.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Rösträkning!

Tyr (7): Mukwa, Brynolf, Recca, Cassius, RJ, KK, Elmrig
Cassius (3): Vimes, OBD, Tyr

Ond Bråd Död (1): !Paxen

Oröstad: xyas
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Elmrig said:
Cassius said:
Tyr said:
Vad är det Purgatory skrivit som gör att vi misstänker dig tror du? Varför tror du att Purgatory skrivit så?[/b]

Röst: Cassius
Jag misstänker att Purg var väldigt dålig på att hantera att bli anklagad i kombination med ett ganska svagt intresse. Purg hade inte riktigt koll på spelet och precis som han påpekar så tycker han det är svårt med spel utan fluff(som jag då, fast jag har bara spelat varulv 2 gånger tidigare). Han skriver De istället för Vi och svarar unflyende på det. Men han har rätt, det är korrekt svenska att skriva så. Sedan så försvinner han hux-flux, utan att ha tagit ställning. De flesta av hans inlägg är "både-och", vilket upplevs som klassiskt ulvigt, när jag snarare tror att de har att göra med att han hade svårt att greppa spelet.

I ett spel utan fluff är det naturligt att man gör som Recca och hugger på minsta lilla. Denna gången högg man fel, det kommer med spelet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Cassius och Tyr får gärna berätta varför den andre är ulv.
 
Top