Varulv Vampyrernas maskerad - R3

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Ja, det börjar vid ”slugulvarnas sammansvärjning” som bygger på att Sodmi då inte är ulv, och följs av det kryptiska nedan.


Jag fattar ingen av dem, och har försökt använda mig av posterna som kommer efter för att få något sammanhang, men jag är lost.
Okej, jag försöker förklara hur jag kan få ihop att du, Octa och Impetigo är ulvar. I det scenariot är Sodmi INTE ulv. Jag tro att det du behöver förstå för att kunna tolka mig är att jag INTE tänker logiskt här, eller rättare sagt, min logik i det scenariot bygger på att Octas blod och din förstaröst i R2 är skum. Att DU fattar att det inte kan vara så är något annat. Det här får vi verkligen prata om efter spel!

Den andra posten handlar om att ulvarna förstås måste starta med 3BP och inte 2 som Andersson skrev. Jag skojar lite om att jag inte är naturvetare typ.

Tydligare nu?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
@Basenanji
R1:24
”Med en röst visar man sig och det finns få ulvar som medvetet drevar mot en ulvkompis. jag tycker att vi pressar Sodmikaeli så vi får info på denne.”

Är inte det ljug Basse?

En bybo ska aldrig ljuga!
Fattar inte vad du far efter? Tycker du att jag är ulvig? Jag vet få ulvar som medvetet drevar ulvar om de inte är pressade. Jag är inte ulv med Sodmikail om det är det du försöker påskina.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Har skummat igenom Octas inlägg från R1&2. Bortsett från att han hård-pushar för Svällkroppsplanen i början ser jag ingenting direkt grönande, förutom ett rätt stabilt spel. Tycker folk att det här med "Impe dumpar blod på Octa" är så grönande?
Octa har väl ända sedan denne hamna först på Impe varit en av de spelare som varit i blickfånget mest.
Impe gjorde det för att brusa. Säger inget om Octas färg.
Svällkroppsplanen ser vi nu var usel för byn.
Lockade fram Siaren på bekostnad av en ulv.

Dock försöker Octa driva på med ideér SiarKungen (blev en rivig R1 i år), hittade Sodden (👍) och försöker med Anthrox nu hitta nåt cirkelröstande som ska ge byn seger.
Jag gillar dessa initiativ och det är bara för oss övriga att skjuta ner om de inte funkar.
Andra bybor (smartare än mig) skulle satt stopp för SiarKungs-planen om vi hade fattat bättre.
Tror du Octa både slängt Impe under bussen och hängt ut Sodden för attt gröna sig?
Ja då är det stående 👏

Ibland i varulvsspel måste man göra ett val även fast allt är möjligt och man riskerar att bli lurad.
Jag har belyst Octas spel och förvånas över obefintliga gräl med Impe i R1 och Octas mattespelmekaniska röstupplägg nu som ser ut som skrivet från Impetigos handbok i Varulvsspel men förtusan, sitter alltså Impetigo och drar i trådarna verkligen - tvek.

Jag kan ha fel.
Jag kan ha fel.
Jag kan ha fel.

”Sann makt kan inte förstöras”
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Och ärligt talat så står det så många vinglas på bordet nu att en kan tro att Andersson visst varit med och spelat, och det ger mig stresshuvudvärk 😘
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,029
Och ärligt talat så står det så många vinglas på bordet nu att en kan tro att Andersson visst varit med och spelat, och det ger mig stresshuvudvärk 😘
Ja jag är benägen att vilja ta ett par drinkar nu och sjunka under bordet också... blir ju inte klok på allt o_O
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Fattar inte vad du far efter? Tycker du att jag är ulvig? Jag vet få ulvar som medvetet drevar ulvar om de inte är pressade. Jag är inte ulv med Sodmikail om det är det du försöker påskina.
Yes sr.
Du är den sista ulven.

”Sann makt kan inte förstöras”
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,777
Location
Göteborg
Påminnelse: Rundan slutar 21:00. Spelare med specialförmågor har till 21:15 på sig att skicka in order.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Vi måste kunna lita på tre spelare i nästa runda för att kunna genomföra delningsplanen. Sidd och Häger är två. Om det finns något jag och Basse kan göra för att förskingra allt tvivel så gör vi det (eller hur @Basenanji?), så kasta vad ni än har för osäkerheter på oss så vi kan besvara det.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,029
Jag röstar för att Basenanji är den 3:e. Hans missförstånd under R2 och villighet att ändra sig grönar Basenanji för mig.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,029
Nu hoppas jag på att väktaren träffar rätt och skyddar under denna kväll! Nu kräver frun uppmärksamhet så kan inte sitta kvar och uggla här :(
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Jag röstar för att Basenanji är den 3:e. Hans missförstånd under R2 och villighet att ändra sig grönar Basenanji för mig.
I första meningen påstår du att Basse är den 3:e ulven.
I andra meningen skriver du att Basse är grönad.

Förklara den här posten fjodde.

@Basenanji Kan du förklara också eftersom du inte reagerade så är det nåt jag missat?
 
Top