Varulv Vampyrernas maskerad - R2

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,776
Location
Göteborg
Påminnelse: Rundan slutar idag klockan 21:00. Roller med specialförmågor har till 21:15 på sig att skicka in sina order.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Lite fegt av @Impetigo att inte komma in och kaosa runt alls här? Det var ganska kul att göra när jag var demon i utkante.
 

Sodmikail

Nybo
Joined
23 Sep 2010
Messages
54
Så här tänker jag:

R2
Impetigo med 1BP röstas ut som går till bybo-Hägerstrand. Octagonal nattmördas så 2 BP går till ulvarna.
Byn har 8 BP
Ulvarna har 4 BP

osv
Med reservation för val av ulvar :)

Det lär bli
ulvar: 5 bybor:8 efter r2 om Octagonal går åt?

Eller , nu har jag försökt bli vän med excel. Kan det här stämma?

Om det är Impetigo och slumpade ulvar blir ställningen 3:10 om de misslyckas med nattmordet och byborna (Häger) vinner rösten, 5:8 om Octa dör, 4:9 slumpvis annan.

Om Impetigo, Octa och Häger är ulvar så blir ställningen 6:7 efter R2 som det ser ut nu. Om de lyckas nattmörda. Annars blir det 5:8
Om Impetigo, Häger och någon annan är ulv blir ställningen 6:7 om de mördar Octa. Annars 5:8 vid slumpvis, eller 4:9 om väktaren stoppar.
Om Impetigo, Anthrox och någon annan är ulv blir ställningen 3:10 om de inte lyckas mörda. 5:8 om de mördar Octa eller Häger. 4:9 slumpvis annan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Alltså, Basses post är ju inte superskarp, inte så jag menar. Men betänk där att i ulvarnas ögon var Xyas på väg att vinna striden mot Impe, och de behövde verkligen vända drevet. Inte en chans att en ulv då postar ett inlägg som är ens minsta lilla negativt mot ett gräv mot Xyas.
Aha du tänker att det stänker grönt på Basse själv. Jo det gör det ju förstås. Bra.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,580
Location
Oktoberlandet
Med reservation för val av ulvar :)

Det lär bli
ulvar: 5 bybor:8 efter r2 om Octagonal går åt?

Eller , nu har jag försökt bli vän med excel. Kan det här stämma?

Om det är Impetigo och slumpade ulvar blir ställningen 3:10 om de misslyckas med nattmordet och byborna (Häger) vinner rösten, 5:8 om Octa dör, 4:9 slumpvis annan.

Om Impetigo, Octa och Häger är ulvar så blir ställningen 6:7 efter R2 som det ser ut nu. Om de lyckas nattmörda. Annars blir det 5:8
Om Impetigo, Häger och någon annan är ulv blir ställningen 6:7 om de mördar Octa. Annars 5:8 vid slumpvis, eller 4:9 om väktaren stoppar.
Om Impetigo, Anthrox och någon annan är ulv blir ställningen 3:10 om de inte lyckas mörda. 5:8 om de mördar Octa eller Häger. 4:9 slumpvis annan.
Ja bra med statistik 👍
Och?
Vad tror du blir utfallet?
Vilken strategi är bäst för oss utifrån detta?
Vill du ha bp eller ska vi ge allt till Hägern, fjodde osv
Vem tror du blir nattmördad?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
Med reservation för val av ulvar :)

Det lär bli
ulvar: 5 bybor:8 efter r2 om Octagonal går åt?

Eller , nu har jag försökt bli vän med excel. Kan det här stämma?

Om det är Impetigo och slumpade ulvar blir ställningen 3:10 om de misslyckas med nattmordet och byborna (Häger) vinner rösten, 5:8 om Octa dör, 4:9 slumpvis annan.

Om Impetigo, Octa och Häger är ulvar så blir ställningen 6:7 efter R2 som det ser ut nu. Om de lyckas nattmörda. Annars blir det 5:8
Om Impetigo, Häger och någon annan är ulv blir ställningen 6:7 om de mördar Octa. Annars 5:8 vid slumpvis, eller 4:9 om väktaren stoppar.
Om Impetigo, Anthrox och någon annan är ulv blir ställningen 3:10 om de inte lyckas mörda. 5:8 om de mördar Octa eller Häger. 4:9 slumpvis annan.
Är jag ulv nu?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,029
Jo! Jag kommer inte lägga en tidig röst R3! Jag vill helst att vi diskuterar innan det röstas, men om någon verkligen tänker hänga på låset och Hägerstranda in första rösten, så gör det då. Jag kommer tycka att det är egoistiskt, opportunt, emot byns kollektiva roll och allmänt ulvigt, men jag tänker inte göra en stor sak av det nu.
Håller med här om att vi behöver diskutera det först innan röster börjar flyga. En röst fort i R3 känns otroligt rödande!
Ja visst går den att flytta, om man är bybo. Men en ulv kanske inte är intresserad av det eller hur?

Jag kan tänka mig att sälla mig till de här skaran. Hellre än byboig överenskommelse om att avvakta med förstaröstandet än något annat alternativ. Jag kommer avvakta med röstande i R3 tills vi har en diskussion igång.
Go team hålla på rösten.

Förutsätter att folk kommer rösta på lite olika alternativ så vet inte hur relevant det egentligen är just nu. Om man tänkte lågflyga och vägra ändra sin röst så spelare det ju roll. Annars tänker jag rösta när jag vill. Om jag driver ett case och lyckas få med er andra men ni trots det inte vill att jag ska få blodspoängen så är det ju väldigt lätt för mig att ta bort min röst och sedan rösta igen.

Tycker röstordning just nu är en lite nonsens diskussion som bara blir aktuellt om nån tänker vara frånvarande efter att denne röstat.
Om det är en ulv då? Kommer den flytta rösten?

Jag kommer inte lägga mig först i ett drev. Jag kommer vara lite frånvarande under kvällen pga lördagkväll, och är dessutom mer nyfiken på hur andra lägger förstaröster.
Team hålla på rösten noteras

Det är en skillnad mellan att lägga röster och sen flytta dem och att ha en diskussion och sen lägga röster. Det första ger i mina ögon större risk för ulvröster - "oj, jag var bara så taggad, jag lovar att flytta min röst" och den andra ger mer tid att faktiskt komma överens. I bäda fallen är snabba förstaröster ulvmisstanke i mina ögon.
Okej detta är lite oväntat om du nu är ulv. Grönar dig lite.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Håller med här om att vi behöver diskutera det först innan röster börjar flyga. En röst fort i R3 känns otroligt rödande!
Ja visst går den att flytta, om man är bybo. Men en ulv kanske inte är intresserad av det eller hur?
Förstår inte tänket här. Det är ju bara ulvigt om man vägrar flyttar rösten om byn ber om det.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,029
Förstår inte tänket här. Det är ju bara ulvigt om man vägrar flyttar rösten om byn ber om det.
Ja men den kan också välja att inte flytta sig. Och i värsta fall om den samlat på sig nog med BP kan den hålla på det. Kanske inte aktuellt direkt i R3 men i R4 är det definitivt en realitet.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Om det är en ulv då? Kommer den flytta rösten?
Om det är en ulv som ändå inte tänkte flytta på rösten så kommer han ju inte heller bry sig om vilka regler om förbud mot snabbröster som ni hittat på.

Jag är inte i "team vänta med röstande", for the record. Men jag tänker nog inte lägga några turboröster för det.
 

Sodmikail

Nybo
Joined
23 Sep 2010
Messages
54
Är jag ulv nu?
Jag kollade på utfallen för okända ulvar och i vilka fall det skulle göra någon skillnad om t ex andra-röst skulle vara ulv. Du är andra-röst, huruvida du är ulv eller inte är okänt för mig. Hoppas på bybo.
 
Top