Nekromanti Vad är roligast?

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Nu fan!

Tredje gången gillt, hehe.

...men om du menar zombien med solbrillor och den lustiga armen har jag redan sätt den...

Skit samma, detta är en principsak!
 

jbergman

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
150
Location
Stockholm
Re: Samlagsvirke (OT)

I fabelförfattarnas fantasier så har detta kanske varit något som lockar kvinnor (åtminstone i Xena-manusförfattarnas fantasi).

Jo, annars hade det ju inte funnits några kentaurer alls, eftersom kentaurerna i Xena (och Hercules) enkom är manliga.

Jag tycker faktiskt det är lustigt att en serie som Xena, som många gånger har kritiserats av t ex den kristna (och förvisso även den hinduiska) högern, så vitt jag vet aldrig har varit i hetluften pga detta. Kanske är det för att den amerikanska kristna högern anser att tidelag inte räknas som "riktig" sex (och därmed är okej att ägna sig åt vid sidan av äktenskapet), men om detta är det kanske bäst att inte dryfta med tanke på Echelon.

Danielle McCormack, som i Xena och Hercules spelade amazonen Ephiny som hade ihop det med en kentaur, sade i en intervju att det mest pinsamma hon gjort var att föda en kentaur. Uppenbarligen hade hon tänkt ett steg längre än de amerikanska censorerna.

/Jakob
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Re: Samlagsvirke (OT)

Jo, annars hade det ju inte funnits några kentaurer alls, eftersom kentaurerna i Xena (och Hercules) enkom är manliga.
När jag tänker efter så stämmer nog det. Däremot har en hästintresserad bekant påpekat att vissa (alla?) av kentaurernas hästkroppar är ston...

Jag vet inte om man kan förklara det inom handlingen...

men om detta är det kanske bäst att inte dryfta med tanke på Echelon.
Äh, jag har gjort det till en sport att drälla in Echelon-beten i harmlös kommunikation. Enda sättet att sätta P för Echelon (och den kommande europeiska motsvarigheten) är att flöda dem med skräp. Jag tror att om man bara dräller in kommentarer i still med "Bomb the imperialistic tyrants with drugs in the name of god" så betraktas det som ett riskmail och någon måste granska det manuellt, vilket kostar tid och pengar.

Danielle McCormack, som i Xena och Hercules spelade amazonen Ephiny som hade ihop det med en kentaur, sade i en intervju att det mest pinsamma hon gjort var att föda en kentaur.
Misstänker att det dessutom skulle vara det mest smärtsamma hon gjort... Jag kan liksom inte se riktigt hur det skulle gå till rent praktiskt...
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,622
Location
Uppsala
Re: Semi-fjantasy

Jag vet att man kan spela med rasism utan en massa skumma raser, men det är lixom inte samma sak.

Titta på vår egen värld. Jag vill inte påstå att det finns olika "raser" av människor i vår värld, ändå förekommer rasideologi. Detta baseras på så skilda saker som religion, kultur, hudfärg, ansiktsform etc. Egentligen handlar det oftast om projektion av något slag; man vill ha något att skylla på. Precis som många EMU-nej-sägare beskyller EU för lågkonjunktur, hög arbetslöshet och så vidare.

Det du åsyftar är samma sak som Rising diskuterade någon gång: att man använder raser, krafter etc för att förstärka existerande mänskliga attribut. Dvärgar är extremt snikna, alver är väldigt högburna och orcher otroligt krigiska. Tre saker som präglat mänskligheten genom alla tider.

Notera dock att många rasförespråkare i rollspel inte tycker om D&D/d20 för att det gör "yrken för generella". Tala om för mig vilken fantasy ras den senaste tiden som egentligen varit originell. (Utom möjligen Banfilidh i Children of the Sun.)

De flesta är helt enkelt förstärkningar av mänskliga aspekter, som man mycket väl kan använda sig av utan att kalla dem dvärgar, alver eller orcher.
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Hatar "monster"

Begreppet monster är det värsta jag vet. Kommer det en bok med monster så sänker sig hela spelet anser jag.
Olika raser är gör kul men då ska det röra sig om intligenta raser. Dessutom ska inte raserna vara sterotyper och de ska ha vissa speciella egenskaper men i stort vara lika människor. Självklart med några undantag typ drakar och demoner. Dock ska inte monster förekomma. En ras kan ju påstå att en annan ras är monster men det handlar bara om olika åsikter hos olika raser som definerar varandra på olika sätt.
Många olika där :gremtongue:
Jag brukar säga leve mångfalden.
Det tycker jag här med men raserna bör vara välgjorda och finnas ganska mycket information om varje ras så man får bra insperation om dom.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Nyfiken i en strumpa

"Helst inga dvärgar."

Varför är det så många som ogillar just dvärgarna?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Syster Yster

"Varför är det så många som ogillar just dvärgarna?"

Jag tror det mest har att göra med att jag inte vill hångla med en dvärgbrud, och jag skulle inte vilja vara ute och festa med en dvärgsnubbe. Jag tror han är rätt fördomsfull och jobbig, och dessutom skulle han säkert tycka att jag var en lökig fjolla.

Men pookor vill man ju pussas med. Kattfolk likaså. Vargmän vore roliga att hänga med. Reptilbrudar är väldigt spännande i mina ögon, satyrer kanske kunde lära ut några tricks till en, dryader vore perfekta att öva dessa tricks på, svartalfer vore djävligt sköna att sitta och flumma med, pysslingar har säkert härligt sjuk humor, dela röka med en tomte kunde vara mysigt, irrbloss vill jag pussas med, apor bjuder säkert på skön hålligång, vampyrbrudar suger (blod), harpyor är nog underskattade som älskarinnor och mantikoror kan säkert dra några sköna fräckisar över en guiness, osv.

Men dvärgar är som golems och ungmoderater, liksom. Vad ska man med dem till?

/Rising
som ljög om ungmoderaterna. Min största kärlek någonsin var en MUF (oj, ofrivillig ordvits)
 
Top