Vad är det vanligaste rollspelet du aldrig spelat?

Bland de vanligaste rollspel jag inte spelat finns Apocalypse World, GURPS, Mörk Borg, Runequest, Savage Worlds, Shadowrun, Traveller och Vampire. Av dem är Traveller det jag helst skulle vilja testa.
Traveller hade jag oxå velat testa!

Men...BRP är ju äldre än GURPS?

Med BRP är det ju mest ett misstag att det blev så! De fattade inte att hjul är runda av en anledning. GURPS gjorde fyrkantiga hjul med vilje.

Det var stort och hade många bra böcker om olika ämnen. Men GURPS är det första rollspelet designat för att vara immunt mot kärlek. Det är ingens favorit och kan göra allting men ganska dåligt.
Fin teori men missar exhibit A: GURPS Goblins. (OK, det hade funkat bättre till vilket annat system som helst.)

Jag har aldrig spelat GURPS, eller HERO.

Jag tror jag har spelat en stidsrunda till Phoenix Command. Räknas det?

(P.S. BRP är 100% kärlek!)

Bland de vanligaste rollspel jag inte spelat finns Apocalypse World, GURPS, Mörk Borg, Runequest, Savage Worlds, Shadowrun, Traveller och Vampire. Av dem är Traveller det jag helst skulle vilja testa.
Traveller hade jag oxå velat testa!
Jag har rätt nyligen startat en kampanj med min spelgrupp. Fast då kör vi naturligtvis Resenär. :cool:

Alright, känns rimligt att räkna pathfinder till DnD så då blir det nog Shadowrun eller Traveller, av dom på svenska är det svårare då det känns som att jag spelat det mesta, även på något sett en hel del av de nyare, men ja kanske Symbaorum då, är det så vanligt som det känns?

Back