Nekromanti Urverk Speldesign har en ny hemsida!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,628
Location
Rissne
Eller you know, i princip samma hemsida men med NYTT TEMA! Och NY STRUKTUR (delvis)! Och NYTT INNEHÅLL (Ok, nästan).

Urverk Speldesign startades ursprungligen av Genesis, som bjöd in mig och Rickard. Vi är en spelstudio (inte ett företag, inte en förening, egentligen bara tre snubbar som delar en hemsida och en logotyp) och vi ger ut... lite olika spel. Numera är det mest jag som fipplar med hemsidan (även om framför allt Rickard skrivit en hiskelig massa artiklar om allt möjligt).

Och ungefär en gång om år eller så får jag för mig att göra om allting på hemsidan. Anledning? Tja, som nörd har jag samlat på mig en del udda intressen. Ett av dessa intressen är att fippla med webbutveckling, bygga hemsidor så att de funkar och sen förbättra dem så de funkar bättre. Det är skoj! Och leder till bra hemsidor som hjälper folk att hitta grejer de vill hitta! Och låter mig undvika att rätta prov och grejer när jag har helg!

Några highlights:
  • Nya temat! WOHO! Apsnyggt. Also responsivt. Det är inte jag som gjort det dock, jag har bara anpassat det lite.
  • Spelbanners! Kolla in hur det numera ser ut på Rotsystems eller Null States sida. OK, det här gäller bara mina spel (än så länge), men ändå.
  • Produktsidor! Ännu en grej som nog bara påverkar mina spel, men kolla på Rotsystems proffsiga produktsida! Eller infon om More than Humanboken!
  • Nytt innehåll! Rotsystem-modulen G - som i Gängkrig ligger nu både som interaktiv PDF och som Epub och man kan dessutom ladda ner en zip med alla bilder, InDesignfiler och allt annat!
BESÖK OSS!

Titta in, kolla runt, se om nåt känns intressant. Och hör gärna av er om ni hittar buggar, trasiga länkar och annat =)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,536
Location
Helsingborg
Jag passar nu på att släppa Imagine - ett historieberättarspel som skapar en känsla medan deltagarna utforskar fiktiva personers minnen och hopp. Jag skriver mer om spelet i länken nedan, där du också kan ladda ned det.

http://urverkspel.com/224-imagine-va...goera-foer-dig

Kommentarer om två olika speltillfällen från denna tråd:
Kul att få testa ett nytt spel, och jag gillade formatet, ... det blev en rätt spretig berättelse, men den hade sina poetiska stunder.
---
Vi satt i en ring och berättade ihop en countrystjärnas liv och mödor. Fick hålla tyst en stund mitt i och svälja ner klumpen i halsen.
Jag kommer även att uppdatera The Murder of Mr. Crow med ny layout och en smärre regeländring.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,536
Location
Helsingborg
Jag har nu också passat på att släppa version två av The Murder of Mr. Crow. Ett sällskapsspel där deltagarna tillsammans skapar ett mordmysterium. Jag har fått speltesta det ett gäng gånger på konvent och tre stycken sade att det är en bättre version av Graham Wamsleys A Taste for Murder.

Spelet är på två sidor, tar cirka en timme att spela och det går bra att göra det med icke-rollspelare också. Du måste dock ha en hatt.

http://www.urverkspel.com/vara-spel/oevriga-projekt
 
Top