Nekromanti T3- Arnold is Back

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: I stockholm...

Menar du på stan eller har du haft en egen filmaffisch i två månader? Filmaffischen kom väl upp för kanske en månad sen här... Men så fick man en egen innan man gick in i salongen vilket var guld.

/Balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jag förstår inte heller varför alla recensenter klagar på humorn, den är ju guld "Talk to the hand"... Men det kanske bara är jag som är lättroad? Och resten av besökarna i salongen...
Det var ju roligt. Men senare i filmen blev humorn kass och nästran drev med T2 vilket ogillas. Han kanske inte menade att den skulle göra det men man fick nästan den känslan. Jag hade gärna sett fler nya skämt eller helst inga alls. Inga T2 skämt borde ha gjorts.

Jag håller inte med vad gäller specialeffekterna, jag tyckte de var strålande, stackars T3 hade ju T2s banbrytande effekter att leva upp till, och effekterna i T3 var ju visserligen inte på något sätt lika nyskapande, men jag vill ändå påstå att dom höll mycket hög klass.
Jo, hög klass höll de helt klart och ett plus för att det inte var för mycket datoranimeringar (och de som var var faktiskt riktigt snygga). Men som sagt, de var inte banbrytande vilket man nästan förväntar sig...

/Balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Naket ...

Ja och att TX färdades naken beror väl på att de ville ha henne naken i en scen. Till försvar kan man väl säga att de måste röra i en person för att kunna ta dess utseende och utstyrsel vilket hon kanske inte gjort... Förmodligen var hon ju ny tillverkad. Men det är bara bortförklaringar, när de programmerade henna borde de ju kunnat lägga in lite kläder hon kunde smälta fram.

Jag håller också med magoo (eller vem det nu var) att hon inte var tillräckligt skrämmande. Hade mycket hellre sett en annan skådespelare...

/Balderk
 

jimpe

Veteran
Joined
2 Aug 2003
Messages
75
Location
Göteborg
VAR finns flippret då?

Har inte sett ett flipperspel sedan jag flyttade från Borlänge tror jag.
I Göteborg ser man bara såna där pengaspel som alkisarna sitter vid. Liseberg iofs har ju några, men modernast där verkar vara Star Wars Trilogy från 1999 eller nåt.
 

Cesa

Veteran
Joined
4 Sep 2002
Messages
71
Location
Örebro
Det känns för övrigt som att filmerna går från skräck/rysare/spänning mot action, första filmen tycker jag dom skrämmande inslagen var dominerande, medan den tredje i stort sett bara var ren action, fler som håller med eller är det bara jag som inte är lika lättskrämd nuförtiden (man var ju inte så gammal när man såg 1:an)?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: VAR finns flippret då?

Vet inte, man brukar se dem på pizzerior och sånt. Man får helt enkelt leta.

Har du provat Orustgatan 10? Det var från dem jag köpte mitt flipper.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
Re: Prettofaktor vill vi ha!

När du refererar till 'Kung Fu-action' utgår jag givetvis från att du menar filmer som verkligen innehåller sådant, inte bleka amerikanska kopior grundade i jänkarnas bristande uppfattning...

Du är en... tja. [Insert nasty word.]

Personligen är jag helt på mannens spår. För mycket tjaffs - för lite mord. Jag vill ha mindre töntiga japaninfluerade skräprullar och mer humoristisk Arnold-action.

True Lies - när som helst. T3 har jag ännu inte sett, men jag tror jag kommer uppskatta den mer än hela den japanska filmmarknaden.

Att du sedan försöker vara häftig och originell genom att inte tycka om Amerikansk film är din ensak. Men så låt bli att se den!

(Även om Jet Li verkar bli en frisk seriös fläkt mot alla töntiga fåntrattar. Cradle 2 the Grave kommer jag minsann att se.)
 
Top