Nekromanti Star Wars-rollspelet

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Men jag tror inte att Luke hade tillräckligt med tid för att levla mellan episod 5 & 6 så att han skulle bli tillräckligt bra, alla vet ju att det tar tid att samla experience points :). Visst fick han en del hjälp- han blev vansinnig och gick bärsärkargång, men jag tror inte att det hade hjälpt i de regler som Star Wars-rollspelet har nu, i alla fall inte mot en fiende med mycket högre level och extremt många hit points.

Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Men jag tror inte att Luke hade tillräckligt med tid för att levla mellan episod 5 & 6 så att han skulle bli tillräckligt bra, alla vet ju att det tar tid att samla experience points :)."

Tre år, enligt den officiella kronologin. Och man tjänar mycket XP på att äventyra, och det är allmänt känt att NPCer står stilla medan hjältarna utvecklas. /images/icons/wink.gif

"Visst fick han en del hjälp- han blev vansinnig och gick bärsärkargång, men jag tror inte att det hade hjälpt i de regler som Star Wars-rollspelet har nu, i alla fall inte mot en fiende med mycket högre level och extremt många hit points."

Jodå, med hjälp av en kasse Force Points, lite hjälp från Anakin, Dark Side Sourcebook och lite flyt med tärningen så är det inga problem. Hur sjutton tror du att AD&Dare har kunnat dräpa drakar och gudar (!) sedan 1979? I vilket fall så går det lättare att förklara hur Vader fick spö med de nya reglerna än med de gamla D6-reglerna, och man slipper de ohemult stora mängderna tärningar.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Vadå svårt att visa???

Ja när det är alvar altså...

Inget namn = Mes
Namn = kompetent
Coolt namn = hård
Namn som folk känner igen = jävligt hård
Namn som folk fruktar/respekterar = TOKhård


/Bjorn
 

don_tomaso

Veteran
Joined
21 Feb 2001
Messages
50
Location
Vilhelmina
Lotr rollspelet, det nya sagan om ringen rollspelet tror jag visst är levelbaserat.. rätta mig om jag har fel, men jag tycker mej ha läst det någon stans!!!
Föresten är level ett ganska smart system då man inte behöver fundera, gubben blir bättre iaf! Tycker då jag. I D&D 3 är det ett helt okej system, Star Wars är ju samm och borde funka fint.

'Må kraften vara med er!' Salks sista ord som han ger sig ut på ännu ett äventyr!
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Det är nog bra att alla inte har samma åsikt. :)

Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Ve och elände om nya lotr-rollspelet blir levelbaserat. Jag vet inte så mycket om det annat än att det skall ha ett liknande system som det till Star Trek-rollspelet, vilket jag inte vet någonting om överhuvudtaget :)

Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Att stromtroopers bara skulle döda ewoker och jawas är inte rättvist att säga. på Leias skepp i början av A new hope är de ganska badiga och på Hoth får rebellarna gravt med bank. Och det är inte bara av AT-AT:s. Stormtroopers rår inte på hjältarna/hjältinnorna men spöar det mesta annat.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Å jo! Det kan vara nog så kul att spela hjältar. Har provat på att spelleda både smutsrealistiska kampanjer i Star Wars där lemmar rycker när man blir träffad och hjältekampanjer där skotten aldrig träffar för där är ett lasersvärd i vägen. Den senare sorten är faktiskt roligast när man spelar i Star Wars-universumet.
Vill man ha realism finns bättre ställen att spela på.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Att stromtroopers bara skulle döda ewoker och jawas är inte rättvist att säga. på Leias skepp i början av A new hope är de ganska badiga och på Hoth får rebellarna gravt med bank."

Jo, men de är ju också level 0. /images/icons/wink.gif

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Borde vara -1 med tanke på hur de slåss.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 
Top