Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Nej, det är inte konstigt. Det är bara så vissa personer funkar.Men om inte rollpersonerna har kartor (i någon form av äldre fantasy setting t ex) så är det väl konstigt att spelarna måste ha det?
Nej, det är inte konstigt. Det är bara så vissa personer funkar.Men om inte rollpersonerna har kartor (i någon form av äldre fantasy setting t ex) så är det väl konstigt att spelarna måste ha det?
Om jag mins rätt så ser vi det senare göras i filmen Tombstone, i scenen där Wyatt Earp skjuter Cowboys* vid flodenOch att även då handlade det om att skjuta med en hand i taget. Antingen fem gånger* med ena handen och sen fem gånger med andra, eller allternerand skott.
Jag gillar att de fornnordiska muskelhjältarna hellre ville ha blingbling än sexslavar som tackpresenter. Mellan hjältedåden tittade de säkert på ”pimp my armour” på asa-teve.I HPPodcraft episoden om Beowulf så tar gästkommentator Dr. Catherine Batt upp att en intressant skillnad mellan gåvorna som delas ut för dådgörande i den antika grekiska världen kontra den fornnordiska dito. I den förra så är gåvorna kvinnor, medan i det senare är det guld smycken.
Tror att i vissa av fallen så är det att kvinnorna blir deras fruar, eller söners fruar. Men jag kan missminna här.sexslavar
Mellan hjältedåden tittade de säkert på ”pimp my armour” på asa-teve.
Det är ändå hela den här grejen med att män ger bort kvinnor till andra män som är rätt sunkig, för att inte säga hemsk. Inte för att våra anfäder var några flaggviftande feminister; de hämtade sina sexslavar utomlands. Vilket man säkert kan göra ett mörkt rollspel av.Tror att i vissa av fallen så är det att kvinnorna blir deras fruar, eller söners fruar. Men jag kan missminna här.
Eller bröd.Jag gillar att de fornnordiska muskelhjältarna hellre ville ha blingbling än sexslavar som tackpresenter. Mellan hjältedåden tittade de säkert på ”pimp my armour” på asa-teve.