Nekromanti rollspelande författare

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Bildbevis!

Haha! Så härligt! Serien var riktigt bra.
Och att Vin Diesel spelade D&D var ju nästan helt otroligt! Men så skönt. Och han som ska vara så macho :gremwink:
Undrar vad han gillar att spela för något? Ras? Klass?

/Balderk, överraskad över Williams Warhammer spelande också
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Bildbevis!

Och att Vin Diesel spelade D&D var ju nästan helt otroligt! Men så skönt. Och han som ska vara så macho
Varför skulle inte vi hårdingar få spela rollspel? :gremcool:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Bildbevis!

Varför skulle inte vi hårdingar få spela rollspel?
Äh, alla vet ju vid det här laget att du bara spelar på din machoimage! :gremgrin:

/Balderk
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Bildbevis!

"Och att Vin Diesel spelade D&D var ju nästan helt otroligt!"

Egentligen inte. En actionhjälteskådis måste ju typ vara den ultimata D&D-spelaren?
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,495
Location
Stockholm
Re: Bildbevis!

Det gick något så här:

O'brien: "What have you been doing in between making movies?"

Vin: "Well... I got my half-orc to level 15..."
 

vielleicht

Veteran
Joined
20 Apr 2003
Messages
79
Location
Göteborg
Re: Jag vet med säkerhet ...

Någon som vet om Gaiman har gjort det?
I en intervju berättade Gaiman att han aldrig spelat rollspel. Dock så var rollspel orsaken till att han slutade att arbeta som journalist.

Hans chef gav honom nämligen i uppdrag att skriva ett reportage om hur skadligt rollspel är, att det uppmuntrar till satanism, m.m... :gremgrin:


-V
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Bildbevis!

Tänker mer på att han typ är en av de skådisar som verkar mest macho. Och nej, det är inte särskillt macho att spela D&D. :gremsmile:

Jag tror faktiskt att de flesta kan spela D&D på det sättet jag förmodar att Vin gör det... Alltså koboldar gärnet. Men han kanske övar upp sitt skådespeleri när han rollspelar... :gremsmirk:

/Balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Jag vet med säkerhet ...

Okej, där ser man! Bra att han inte tog uppdraget i alla fall! :gremgrin:
Vem vet var han skulle vara idag annars?

/Balderk
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Bildbevis!

koboldism är inte en spelstil, det är liksom mer ett sätt att skaffa sig en så blaffig karaktär som möjligt.

jag tvivlar heller inte på att vår käre Vin kör Hack'n'Slash dock - och inte heller på att han är skådespelare just för att han lärt sig gestalta roller i rollspel och inte på nån scenskola.. kanske därför han suger så hårt.. ^_^
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Bildbevis!

koboldism är inte en spelstil, det är liksom mer ett sätt att skaffa sig en så blaffig karaktär som möjligt.
Nej, men du fattade vad jag menade ändå, right? :gremsmile:

jag tvivlar heller inte på att vår käre Vin kör Hack'n'Slash dock - och inte heller på att han är skådespelare just för att han lärt sig gestalta roller i rollspel och inte på nån scenskola.. kanske därför han suger så hårt.. ^_^
Jo, precis. Men sedan så ska han ju klara sig på sin image också, vilket inte funkar. Fast för vissa gör det ju det ändå. :gremwink:
För visst finns det folk som gillar filmer i stil med xXx och The Fast and the Furious. Har inte sett den men jag bävar ändå inför uppföljaren med det löjligaste uppföljar namnet sedan "Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren"... "2 fast 2 furious"
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Bildbevis!

För visst finns det folk som gillar filmer i stil med xXx och The Fast and the Furious. Har inte sett den men jag bävar ändå inför uppföljaren med det löjligaste uppföljar namnet sedan "Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren"... "2 fast 2 furious"
Fast jag såg iofs att den gode Dieselmannen inte skulle vara med i uppföljaren. Däremot så håller man visst på att göra Pitch Black 2.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Dieselmannen

Missförstånd. Det är 2 Fast 2 Furious (uppföljaren med den fåniga titeln) han inte är med i, inte XXX2.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Dieselmannen

jupp det är någon annan svart snubbe som skall vara med istället

tyckte iofs att den första vara rätt kul då det var massa snygga bilder med, och en eller två snygga tjejer med :gremwink:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Dieselmannen

tyckte iofs att den första vara rätt kul då det var massa snygga bilder med, och en eller två snygga tjejer med
Haha, kan du mena bilar? :gremwink:
Kan tänka mig det, har inte sett filmen.

/Balderk, bävar inför XXX2
 
Top