Jag har skrivit mitt "vad var det jag sade" på Piruetts blogg, och vill tillägga att jag är förbannat trött på att få höra att man är avundsjuk, missunsam eller framstegsfientlig om man ogillar deras ruskigt misslyckade tjänst. Liknande trams kommer från både RM själva och då givetvis deras fanbois också. Att jag tycker att deras tjänst är misslyckad är för att jag, till skillnad från RM, inte haft mitt huvud i sanden i femton år. Jag vet vilka möjligheter som finns. Jag bygger, och trycker, egna spel och även om jag saknar RM's resurser så vågar jag säga att jag utnyttjar mina bättre.
Riotminds:
- Navigation. Ha inte tre olika sätt att navigera (meny uppe, meny nere, länkar längst ner i texten). Kolla en wiki, vettja.
- Konsolidera. Sätt samman alla html-sidor som hör ihop, slå ihop alla "böcker" till en databas. Det är inte hållbart att betrakta allt som separata, numrerade boksidor i separata böcker när man lägger något på nätet 2010/2011. Sluta tänka "bok" öht.
- Lyssna. Ta in kritik och gör något åt det som kritiseras. Hoppa ner från hästen. Lite ödmjukhet skulle inte skada.
- Interaktivitet. Framöver är interaktiva rollpersonegeneratorer och liknande väldigt bra grejer. Det ni har nu kunde lika gärna inte finnas, så bakåtsträvande är det. Det är inte ens svårt att bygga en karaktärsgenerator.
- Print on demand. Lägg ut era tidigare böcker på t.ex Publit. Låg ingångskostnad, hög kvalitet, noll löpande utgifter, noll krav på volymer eller lagerföring. Fire and forget.
- Diversifiera. Att BARA ha sms som betalningssätt år 2011 är inte så bra, när det är så enkelt att skapa ett Paypalkonto.
Det är nog mina främsta punkter.