Då är det inte så konstigt att jag får Kultvibbar då?
Hur som helst föredrar jag min fantasy relativt ljus. Gemini är ett av två rollspel jag haft i min ågo som jag aldrig tänker spela. Vill jag ha mörker så tar jag det hellre i något av de spel som jag tycker är bättre. Jag tror att en del av varför Gemini inte är så populärt som vissa andra spel år att det är så annorlunda mot vad folk vill ha från sina fantasyrollspel. Iofs får ju rollspelens urfader D&D en hel del skit från många svenska spelare, och det är väl så standard som det kan bli.
Hur som helst ska inte er avnjutning av ett spel ni gillar behöva påverkas av vad andra tycker, smaken är ju olika. Det som kan vara tråkigt med att gilla ett litet spel är att det inte kommer så många produkter till det. Men då kan man istället använda det som rollspelen till stor del går ut på: fantasi.
Så spela Gemini, så ska jag gå tillbaks till de spel jag spelar (D&D, AD&D, Marvel Super heroes, Star Frontiers, Vampire, Mage, TORG, Boot Hill, Gangbusters, Top Secret/S.I., Aliens, Harnmaster, Gamma World, Tales from the Floating Vagabond, Courts of Alcairthonn, Castle Falkenstein, Dangerous Journeys och Star wars).
Daniel "Warduke" Schenström