Polisens handbok om rollspel från 1995

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,964
2.Jag hade viljat prata med kvinnan som gjorde det och göra hennes tankar om det idag.
Om jag får gissa här så tror jag förklaringen är att hon var tonåring och tonåringar gör dumma ogenomtänkta saker. Jag jobbar som gymnasielärare och får ställa frågan ”Hur tänkte du nu?” rätt många gånger i veckan.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,160
en av dem hade nunchuckus som vapen. Sådana var extra farliga, det sade man minsann på nyheterna förklarade pappa.
Alltså, kedjevapen kan uppnå väldigt bra kraft i swingen (se Matt Easton förinta pumpor med morgonstjärna, till exempel) och är bökiga att kontrollera, så jag tror absolut på större mängd olyckor med värre skador än med sedvanliga pinnar.

Fortfarande ett dumt vapen och bara bättre än inget alls, men ändå.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Alltså, kedjevapen kan uppnå väldigt bra kraft i swingen (se Matt Easton förinta pumpor med morgonstjärna, till exempel) och är bökiga att kontrollera, så jag tror absolut på större mängd olyckor med värre skador än med sedvanliga pinnar.

Fortfarande ett dumt vapen och bara bättre än inget alls, men ändå.
Men får man verkligen mer kraft i ”swingen” än med motsvarande vapen utan kedja? Jag är absolut ingen fysiker, men det känns som att det kinetiska energin som överförs från vapnet till målet inte borde bli större för att den träffande delen sitter i ett snöre?
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,179
Men får man verkligen mer kraft i ”swingen” än med motsvarande vapen utan kedja? Jag är absolut ingen fysiker, men det känns som att det kinetiska energin som överförs från vapnet till målet inte borde bli större för att den träffande delen sitter i ett snöre?