Odödlig dom - Arbetstråd

Beta 1.0 är här. Min arbetstakt är fortsatt rätt seg, men nu är dokumentet ungefär dubbelt så stort som i februari, så nånvart kommer man väl.
Nu är hela skelettet på plats. Spelet är så att säga, feature complete. Allt som jag vill ska finnas där i slutspelet närvarar nu i någon form, även om endast skissartat på sina ställen. Exempelvis behöver jag fylla ut mallarna för fraktioner. Den för härjare är jag rätt nöjd med och speglar hur jag vill att resten ska se ut.

Språket är ännu osammanhängande och jag kan bara be om ursäkt för alla fula och inkonsekvent formgivna tabeller, men det rör sej framåt!

Ungefärlig förändringslogg från minnet:
-Rättat en del konstiga formuleringar ("Slagna vapen i skiffer", hur tänkte jag egentligen?!
-Utvecklat och flyttat på slöjdereglerna.
-Fyllt ut utrustningslistan. Helst ska dock varje bygd i en kampanj ha en egen lista, som speglar det lokalt tillgängliga.
-Lagt till regler för följeslagare och krigsbragder.
-Lagt till regler för vildmarksfärder.
-Lagt till ett utkast till världssmidesråd.
-Lagt till råd för äventyrsskrivande, inklusive tabeller för väder och ett rätt detaljerat system för att ta fram vildmarksmiljöer.
-Lagt till ett kapitel som kan användas för att ta fram människofraktioner, ännu inte jättefärdigt.
-Lagt till ett litet bestiarium med vilda (verkliga) djur.

RED: Juste, jag ska lägga till namntabeller också. Får göra det imorgon.
RED: Beta 1.1 med smärre rättelser och namnlista finns nu tillgänglig.
 
Last edited:
Så, nu la jag till namnlistan och fixade en ännu oläslig tabell.
BETA 1.1
Dokumentet ligger på 119 sidor, men det är inte så värst mycket text per sida och tabellerna är hafsigt formaterade så att dom upptar långt mer yta än vad dom faktiskt behöver. Antalet ord är 17 471, antalet tecken är 101 433. Det är med andra ord ungefär hälften så långt som det rätt så nätta Whitehack 2E (per Mehrstams egna uppskattningar), så det är inte så mycket som det kanske ser ut.
 
Verkar lovande, kopparåldern är cool. Begränsningar i vad som finns för resurser, verktyg osv gör att det står ut och öppnar upp för annat. Kan i sig skapa ett mervärde som tvingar en att vara lite kreativ.
 
Back
Top