Nekromanti Missar i Two Towers?

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Percis

Så länge man inte har något liv kan man inte förlora det, wow, det betyder ju att man är i stort sett odödlig :gremtongue:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Tänk om

Korkad?
Det handlar väl snarare om problemen med att vara dvärg på en lpats som ej är djord för dvärgar. Att hamna bakom en mur som är för hög för dig är ett problem på grund av din längd. För männiuskorna och alverna är bröstvärnet i lagom höjd, men inte för en dvärg, alltså ett problem som man kan vinna lite lättsinnig humor på i en annars ganska mörk film.

Samma sak med hästen, Dvärgar är inte de bästa ryttare, om de ens kan rida, ännu ett litet problem som man kan ta vara på och använda som en liten stämmningslättare. För jag antar att det delvis är vad de ville med humor i filmen.
Det stör inte mig särskillt mycket, för som jag sa handlar det inte om någon egentlig dumhet.

Däremot stör jag mig på det sätt handlingen med enterna gjorts om, så att det blir någon form av lurig plan som får enterna att gå mot Isengard och Saruman. Ändringar av story tycker jag kan vara lång mer irriterande än inlägg av humor, så länge det är inom rimliga gränser (löjliga ljudeffekter t.ex. är förödande)
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Kallas förnekelse =)

Alltså... de förändringar som skett mellan Sagan om ringen från bok till film är inte så stora i jämförelse mot hur vissa andra böcker bliviut formligen misshandlade.
Har som prima exempel Queen of the damned, som jag ärligt tycker inte egentligen förtjänar sin tital eller referens till boken. Det dom har ändrat där är i princip hela storyn, de har behållt karaktärer, givetvis annars skulle den inte ha speciellt mycket gemensamt med boken. Det är något riktigt hemsk för ett intbitet Anne Rice fan som jag själv, och då jag sett sånt så tycker jag att klagomålen på avvikelser i SOR är något ganska petigt. Det finns ju saker som jag stör mig på, givetvis. Jag hade gärna sett både Tom Bombadill, Gravkummlarna och en mer korrekt skildring av ente ting och enternas marsch mot isengard, men man kan ju inte få allt och jag tycker ändå Jackson och co har lyckas bra med att göra en såpass svår film klar med såpass gott resultat
 

VampireTremere

Veteran
Joined
18 Nov 2001
Messages
8
Location
Boden
Hmmmm....

Eh personligen hatar jag att folk ska bry sig om att hitta MISSAR i en sån storslagen film. Lev och njut, G'damn.
 
Top