Nekromanti Missar i Two Towers?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Ja, är det någon som har hittat några film-missar eller sådant i Two Towers?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag tror jag har en.

När Frodo flippar ut i Osgiliath och drar sitt svärd mot Sam så lyser det inte trots att det bevisligen finns orcher i närheten.
 

skepparn

Veteran
Joined
1 Jan 2003
Messages
1
Location
Norrköping
Re: Jag tror jag har en.

men de kanske inte är tillräkligt nära. Minns att "fienden har intagit den västra(eller vilket vädersteeck det nu var) stranden". Kanske Frodos vapen har begränsad räckvidd?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Jag tror jag har en.

Kom inte och förstör allting nu när jag för en gångs skull har försökt vara lite observant. :gremsmile:
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Den här står inte med på IMDB, men jag är helt säker på den eftersom jag sett filmen två gånger och såg den redan första gången:

Frodo och Sam sitter i ett förrådsrum (inrett med tunnor vid väggarna) efter att ha blivit tillfångatagna av Faramir and his merry men. Sam tycker att Frodo ska använda ringen för att fly. De pratar lite. Sedan tittar de upp och ser Faramir komma in i rummet. När kameran tittar tillbaka på Frodo och Sam (över axeln på Faramir) sitter de i ett grottrum utan några tunnor alls.

/tobias
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
Frodo och Sam sitter i ett förrådsrum (inrett med tunnor vid väggarna) efter att ha blivit tillfångatagna av Faramir and his merry men. Sam tycker att Frodo ska använda ringen för att fly. De pratar lite. Sedan tittar de upp och ser Faramir komma in i rummet. När kameran tittar tillbaka på Frodo och Sam (över axeln på Faramir) sitter de i ett grottrum utan några tunnor alls.
Jag tror inte att det är en miss, jag tror att Frodo använde ringen på tunnorna för att förvirra Faramir. :gremtongue:
 
Joined
18 Apr 2002
Messages
957
Location
Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
jag såg filmen igår, dom säger faktiskt att dom ska resa till en annan stad, dom gör så också, man tittar ner över vad gondors stad nu heter innan dom sitter i rummet.

Sov du under filmen eller?

Kan inte hjälpa att bli lite trött av allt rollspels nörd gnäll på filmen, faktum är att det är en ganska välgjord film som följer böckerna relativt väl. (om man jämför med andra böcker som blivit film dvs, ta tex dune)

Dock om en bok ska bli film måste tyvärr av praktiska själv vissa saker ändras. Man kan tex inte ha med minsta lilla detalj det skulle aldrig funka. Så därför finner jag det rätt patetiskt att ordryttare sitter och lusläser boken efter fel i filmen.

Förövrigt så var gollum bäst!!!!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Re: Jag tror jag har en.

Om man ska anmärka något på den scenen så kan man fråga sig varför Faramir låter fångarna ha kvar sina svärd?
Men det känns bättre att bara ignorera det och njuta av filmen...

/tobias
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
Re: Jag tror jag har en.

hmm.. antar att faramirs gang tycker att hoberna e fåniga och tänker att de små fjuttingarna bara har dom som utsmyckning :gremwink:
en hob kan väll bara använda slangbälla eller? :gremwink:
 

Fjoffe

Veteran
Joined
1 Apr 2002
Messages
51
Location
Uppsala
Re: Missar i Two Towers? [OT]

jag såg filmen igår, dom säger faktiskt att dom ska resa till en annan stad, dom gör så också, man tittar ner över vad gondors stad nu heter innan dom sitter i rummet.
Vad har det där att göra med det inlägg du svarade på?
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Men du
Det mesta gnället kommer av att de ändringar som är gjorda är totalt onödiga och inte gör ett jota för att öka spänningen i filmen eller för den framåt på något bra sätt alls. Oohh, undrar om Aragorn VERKLIGEN dog ...
Väldigt spännande..... NOT
Finns en sak till, men det ska jag inte gnälla på nu, en sak per post räcker.
Annars är filmen helt ok i mina ögon, fast inte lika magnifikt andtagande som ettan var - då TT är samma av mer vara fast mer. Men den första är bäst i mina ögon
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
"Kan inte hjälpa att bli lite trött av allt rollspels nörd gnäll på filmen, faktum är att det är en ganska välgjord film som följer böckerna relativt väl."

"Dock om en bok ska bli film måste tyvärr av praktiska själv vissa saker ändras. Man kan tex inte ha med minsta lilla detalj det skulle aldrig funka. Så därför finner jag det rätt patetiskt att ordryttare sitter och lusläser boken efter fel i filmen."

"Förövrigt så var gollum bäst!!!!"

Du har bara så rätt! :gremsmile: Men jag gillade nästan Ormstunga mer än Gollum trots allt :gremgrin:.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
faktum är att det är en ganska välgjord film som följer böckerna relativt väl. (om man jämför med andra böcker som blivit film dvs, ta tex dune)
OK, nu vill jag börja med att påpeka att jag känner Lokomotiv, så följande kan betraktas som privat kritik.

Dune är den ultimata SF-filmatiseringen (Lynchs verion alltså, den nya suger)! Den är helig och du borde brännas på bål din fiskmåsälskande, 'Cyborgs of death 2000 del 8'-masturberande hädare.

Och hör sen!

Tillbaka till ordningen.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Jag tror jag har en.

"Men det känns bättre att bara ignorera det och njuta av filmen..."

Såklart, men nu handlade ju hela den här tråden om att hitta så många missar som möjligt. :gremsmile:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Dessa: www.imdb.com [NT]

Hur orkar folk kolla efter de där missarna? Jag läste bara ett urval, men alla jag läste var minimala och helt onödiga att klaga på, de hade ingen som helst invrerkan på handlingen eller upplevelsen över huivud taget! Att det sitter två hobitar med blont hår på en av enternas rygg t ex! Vem bryr sig?

Jag tycker för övrigt att det mest är patetiskt att kolla efter missar på film, det är den mänskliga faktorn!

Edit: Nu har jag kollat igenom de flesta "missarna" och jag måste säga att jag tycker synd om människorna som hittade dem, om man kollar så där mycket efter missar kan det helt enkelt inte vara lätt att få en bra film upplevelse! Men de kanske är betalda för att hitta sådant? Om de är de tycker jag fortfarande synd om människorna som måste utföra ett så jobbigt och meningslöst arbete.

/Balderk, måttligt irriterad
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Dessa: www.imdb.com [NT]

Det är bara roligt att läsa enligt min mening. Alla gör mistag så varför skulle man tysta ner alla försök att framhäva dem?
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
"Jag såg filmen igår, dom säger faktiskt att dom ska resa till en annan stad, dom gör så också, man tittar ner över vad gondors stad nu heter innan dom sitter i rummet."

Handlade det inte om bok vs. film?
 
Top