Nekromanti Minority Report

Neanderson

Veteran
Joined
26 Oct 2002
Messages
35
Location
STHLM be tha home
Re: Gnäll om Minority Report (spoiler)

Det kanske ligger något i det ni säger, men jag tycker ändå att filmen respektive boken är helt okej, fast på olika sätt.

Jag kan däremot inte hålla med om att "do androids.." är en dålig bok. Det är och kommer alltid vara en av Philip K Dicks bättre (mycket p.g.a. det faktum att han är död :gremwink: ), men även filmen håller toppklass, och den form av cyberpunk är enligt mig mycket charmigare än allt vad Gibson heter.

Visst är vissa saker han skrev bitvis ojämt, men killen skrev ju över 2000 noveller och ett antal böcker, under sitt (korta) liv.
Ett bra manus blir inte alltid en bra film, men ändå är ju tydligen drygt 90% av alla filmer baserade på böcker eller andra historier.

Dicks bästa är enligt mig:
1. Ur led är tiden
2. Mannen i det höga slottet
3. Baklängesklockans värld

Och hör sen!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Gnäll om Minority Report (spoiler)

Det kanske ligger något i det ni säger, men jag tycker ändå att filmen respektive boken är helt okej, fast på olika sätt.
Jo, det var ungefär där jag började diskussionen.

Jag kan däremot inte hålla med om att "do androids.." är en dålig bok.
Jag kallade aldrig den dålig, bara opåkallat rörig. Storyn är intressant och håller, men strukturen borde arbetats lite mer.

Ett bra manus blir inte alltid en bra film, men ändå är ju tydligen drygt 90% av alla filmer baserade på böcker eller andra historier.
Det förklarar en del om klassen på filmer i genomsnitt...
 

Neanderson

Veteran
Joined
26 Oct 2002
Messages
35
Location
STHLM be tha home
Re: Gnäll om Minority Report (spoiler)

"Jag kallade aldrig den dålig, bara opåkallat rörig. Storyn är intressant och håller, men strukturen borde arbetats lite mer."

Okej, my mistake. Men det är kanske en viss typ av litteratur som passar vissa, och andra mindre...eller?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Gnäll om Minority Report (spoiler)

Okej, my mistake. Men det är kanske en viss typ av litteratur som passar vissa, och andra mindre...eller?
Nja, vet inte det. Normalt sett skulle jag gillat den mer. Jag har inget mot rörighet, det är opåkallad rörighet som stör mig.
 
Top