Nekromanti Here we go again, eller?

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,347
Location
Helsingborg
Japp, tidningarna är ute på en kampanj för att förbjuda(eller i alla fall hindra) våran hobby. Jag skulle vara lite mer orolig om jag var du.

Jag kan ju bara se på mina föräldrar. Morsan är inte dum i huvudet, men hon var jäkligt negativ till att jag började med diverse rollspel, mest tack vare negativ press.

Varje sådan artikel betyder att det finns åtminstone någon unge i sverge vars föräldrar säger "Har du börjar spela rollspel! Det gör ju mördare och banditer! Nej det får du inte! Varför gör du inte vanliga ungar och super istället".

Färre rollspelare=mindre industri som riktar sig mot rollspelare=färre events&supplement..vilket tar oss i alla fall ett varv neråt spiralen. Färre rollspelare betyder också färre röster som kan protestera mot sådan här smutskastning.
 

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
Man kan undra...

... vad som hade störst del i det som inträffade. Rohypnolen, alkoholen eller rollspelen?

För övrigt var det datorrollspel han hade spelat. Troligen Diablo. Jag har alltid sagt att man blir psykotisk av att spela Diablo, så detta förvånar mig inte alls.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen... jag hoppas att man förbjuder rollspel i lag. Det kan uppkomma en hel del intressanta situationer då, när man sitter sent om kvällarna och lirar rollspel med polarna i en nedsläckt källare någonstans i slumkvarteren. Plötsligt hör man en kraftig smäll och dörren sprängs av tungt beväpnade piketpoliser med kravallsköldar och tårgas. Krampaktigt håller man T20:n i handen och försöker ta betäckning bakom spelledarskärmen.

"Släpp tärningen! Hör du mig ditt rollspelsäckel, släpp den eller jag skjuter!"

/Sanjuro, drömmer sig bort...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Man kan undra...

Ryppar och alkohol gör vem som helst galen, datorrollspelet lär inte ha påverkat alls. Jag föreslår att man förbjuder sömnmedel.
 

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
Re: Man kan undra...

Ryppar och alkohol gör vem som helst galen, datorrollspelet lär inte ha påverkat alls
Jag var liksom inne på samma linje. Ironi är svårt utan smileys :gremcrazy:
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Det här kanske förklarar hur katten dog i natt. Jag tog min vanliga sängfösare: Liten virre med roppetwist, och drömde sött om konstiga håriga monster...

Nä, seriöst. Har varit i rollspelssvängen ett bra tag, sedan slutet 70-talet. Och har med häpnad sett hur rollspel, datorspel, rockmusik och kampsporter har hängts ut i media på ett sätt eller annat. Och det upphör aldrig att förvåna mig. Ta den absolut mest långsökta förklaringen, skicka den via en en mindre begåvad skribent ut till massmedia. Och se sedan med förfäran hur alla sväljer det med hull och hår.

Förklaring? Hmm, skulle tro att alla inte vill se sanningen i vitögat, och hellre tar den förklaring som serveras, hur långsökt den än må vara.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
T4or rena mordvapnen [NT][OT]

[color:\\"black\\"] [/color]
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Re: T4or rena mordvapnen [NT][OT]

Japp. Jag har faktiskt ett jack i bakhuvudet efter att ha trillat baklänges ner på en T4: a....
 

Irratic

Veteran
Joined
4 May 2003
Messages
143
Location
Åsa
Re: Så här är det:

om man skadöda någon med solljus hinner man juh dö av älder själv juh, mycket mer effektfull med att lysa en uv-lampa i ansiktet på någon o hoppas på att de inte blir irreterade... :gremsmirk:
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Re: T4or rena mordvapnen [OT]

Var det inte någon här på forumet som hade någon historia om en bekant som drabbades av ett trekantigt hål i handen? Man ska se sig för var man smäller handen i spelbordet...
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Fan det är ju så att man blir galen! att de inte fattar att det var alkoholen tillsammans med rohypnolen som var den utlösande faktorn, utan den hade de förmodligen inte trott att mannen var en fiende ur dataspelet. Men sedan påverkades de väl av dataspelet också, drogerna gjorde att de trodde han var en fiende. Men att de inte poängterar det är ju helt bestörtande!

/Balderk, blir sur
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Man kan undra...

Nåväl, ironin var tydlig nog, jag menade mest på att det är kombinationen roppar och alkohol som är jävligt farlig, ingen av dem för sig.
 
Top