Nekromanti Here we go again, eller?

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
va fan käkar man rohypnol så får man väl skylla sig själv
iofs synd för han som han högg i magen... hoppas han får ett tungt straff... rohypnol-snubben alltså, förstöra för rollspelare sådär tsk tsk

//Netfeed, inte fullt seriös, men ändå
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,347
Location
Helsingborg
Så en påtänd person anfaller någon(i det här fallet med yxa)? Vad i helvete har det med rollspel att göra, eller ens datorspel?

Påtända personer anföll folk med tillhyggen långt innan roll/datorspel var ens påtänkta.
För att ta ett annat exempel:

"Religion är felet om en person har knarkat och anfaller någon med yxa för att han tror att denne person är djävulen?"

Hur absurt är inte det?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Jag hoppas att aftonbladet har lärt sig hur mycket skit de får om de skriver korkade saker om rollspel. För mig låter det som ett uppenbart fall av "om vi säger att vi var sinnesförvirrade istället för att vi skulle råna gubben så kanske vi får ett lägre straff." Till och med någon med så klena begåvningsreserver och/eller moraliska hämningar som en kvällstidningsreporter borde fatta att även om datarollspel var inblandade så berodde dådet till 99,9% på droger och 0,01% på andra faktorer.

Och dessutom säljer man fler lösnummer på att skriva om ishockey just nu, vilket är viktigare än sanningen!

/tobias
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Religion är felet om en person har knarkat och anfaller någon med yxa för att han tror att denne person är djävulen?"
Hur absurt är inte det? "


Ungefär lika absurt som att döda sin egen dotter för att hon har bringat vanära över familjen genom att inte vilja gifta sig med den som pappa har utsett.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Re: MEN det sista 0,01 procenten...

ÄR faktiskt viktiga juh!
Nej, de är de inte alls. En störd person kan mörda någon för att han spelade rollspel, för att han dyrkade satan, för att Elvis gör suggestiva höftrörelser eller för att hans hamster sänder onda bilder till honom med telepati. Det spelar ingen roll. Det enda som spelar någon roll är att störda människor kan göra störda saker. Vad den utlösande faktorn var spelar ingen roll; de hade gjort något dumt ändå, kanske inte just det de nu gjorde, men något. En frisk människa mördar inte någon oavsett hur våldsamma dataspel han spelar eller hur många våldsfilmer han ser.

Och om du var ironisk valde jag att ignorera det.

/tobias
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Suck & stön...

Kan ju hoppas att journalisterna inte vinkar det hela & bara presenterar fakta...
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Well... haha...

Jag tycker som du om deras inslängande av ordet "rollspel". :gremwink:

Vet inte om jag vill upprepa vad andra har sagt i övrigt. Jag tror inte vi behöver bry oss om det här sååå mycket som Ljung eller Halmstadmordet. Nä, jag tror inte ens vi behöver snacka om det.

Aftonbladet fular sig, ja, men dom har ett rykte att leva upp till.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
För att citera...

Jag citerar en Dork Tower-strip:

TV: "Violent computergames makes kids violent!"
Tittaren: "Right, and golf simulators makes them the next Tiger Woods."
TV: "I heard that!"


Storuggla, skakar blott på huvudet
 

Irratic

Veteran
Joined
4 May 2003
Messages
143
Location
Åsa
Och äter sedan upp styckoffrets lever med en fin Chianti & lite fava bönor mumisgt..........
 

Irratic

Veteran
Joined
4 May 2003
Messages
143
Location
Åsa
VI är en jagad minoritet av kvällspressen, vi kommer snart att hamn i koncentrations läger utan något att läsa, utae dass utan dass papper, O absolut inge tärningar, låter som ett konfermationsläger nästan juh.... Som tur är är det bara hobby-pressen som kör det tjötet, men de riktar juh in sig mot iq 80 & lägre så vi bör inte vara för oroliga... :gremwink:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,184
Location
Borås, Sverige
Re: Längre version:

Såg just en annan skoj sak i samband med den artikeln. "Journalisten" har ingen koll på svenska språket...

Data = information
Dator = den apparat som detta meddelande är skrivet med.

Så ett dataspel borde väl vara typ Trivial Pursuit... =^_^=

/Ulfgeir
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: För att citera...

Underbart! Måste börja spela The Sims så jag blir bra på verkliga livet...

*beställer en pizza*
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
"Och äter sedan upp styckoffrets lever med en fin Chianti & lite fava bönor mumisgt.......... "

Försök inte med mig, det är tyska homosexuella som ägnar sig åt sådant.
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Aftonblahadet

Artikeln nämner (dator)rollspel som den utlösande orsaken till dådet, för att först på den 30:e raden nämna att gärningsynglen visst druckit sprit och knaprat några roppar också. Vi får nog ta och börja titta närmare på de vansinnesdåd som utspelats på allmän plats de senaste åren. Stollarna som gått bärsärk när någon tittat lite snett på dem kanske hade spelat datorspel, och då är ju deras drogmissbruk helt ovidkommande. Förbjud spelen!
 
Top