Varulv [Häxmästarnas rådslag] Första rundan

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,683
Location
Oktoberlandet
Jag kan hålla med om att det vore asskönt att få ut en eventuell ulv-kleptomantiker eller en ulv-reservplantiker; men är vi säkra på att Xyas och Hellzon ÄR ulvar?

Vi kan ju också rekommendera folk att låta bli att använda sina farliga förmågor (som Korpa) tex. Om de ändå väljer at använda sin förmga lär det röda dem betänkligt.

Kanske för vågat spel, men absolut värt att diskutera tycker jag!
Ja vi vet ju förstås inget i R1 om tex Hellzon och Korpas lagtillhörighet.
Det ligger dem bara tyvärr i fatet att de har starka luriga förmågor som om de är på ulvlaget gör det väldigt jobbigt för byn.

Vad gäller användning av förmågor tycker jag ALLA ÖPPET ska deklarera hur de ska använda dem!
Vi vet ju alla förmågor och kan därför öppet kontrollera vilka som kör falskspel.

Är inte det genialiskt!

Alla som är emot är Varulvar!

Alla ska alltså säga hur de använder sin förmåga.

Respons på detta tack.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,683
Location
Oktoberlandet
Absolut. Men jag skulle gärna se att folk motiverar sina röster baserat på vad som händer i tråden och inte på rollers eventuella farlighet (som alltså inte säger något om fraktion).

Det är lite lustigt att det ser ut som att du tänker att om vi inte utgår från förmågorna så slumpar vi bara. Är det så du menar?

Jag har förståelse för att man vill diskutera förmågorna, och dina och andras inlägg om förmågorna är bra på så sätt att de skapar diskussion. Samtidigt är det ett mycket tryggt rum för en ulv att verka i.

Mitt budskap är framför allt att vi inte ska basera vår utröstning på förmågorna. Att förmågorna diskuteras är oundvikligt, men låt oss rösta och dreva på saker som faktiskt händer i tråden och inte det som står i startinlägget (som alltså inte ger någon som helst ledtråd om vilka som är eller inte är varulvar).

Vi brukar väl clasha när du är ulv och jag bybo, för övrigt.
Det här med förmågornas farlighet/klurighet är ju en ingång till att förenkla för byn (mig) då det är så himla rörigt.

Skrivandet och snackandet är en massa snömos där ulvar kan gömma sig, ulvar kan snärja in sig, bybor kan vara totalt vilse (som jag) och Basse mfl brassa på för fullt så det står härliga till i full cirkus...

Hur förmågorna används är väl det vi kan analysera sen i vidare rundor.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Vad gäller användning av förmågor tycker jag ALLA ÖPPET ska deklarera hur de ska använda dem!
Vi vet ju alla förmågor och kan därför öppet kontrollera vilka som kör falskspel.

Är inte det genialiskt!
Jo, jag tycker det. Om man tittar i inlägg Basenanjis post #24 så ser man att jag varit inne på samma tankar.

Sedan är jag nyfiken på vad som ger mest information till byn av:

1) Vi ber alla med kontroversiella förmågor att inte använda dem
och
2) Vi röstar ut dem eller blockerar deras förmågor

Jag vill vara lite vågad och helt enkelt mana till folks förstånd att undvika att använda sina förmågor (Korpa) tex. Om Korpa är ulv lär nog lockelsen vara stor att använda förmågan för att ta ut en bybo, vilket innebär att ulvarna blir lättare att identifiera. Om vi blockerar vet vi i efterhand bara att hon inte kunde använda den?!



Jag gillar @Vimes och @LJSLarsson s argument att hellre titta på spelet än spelteorin, även om jag nog vill se en kompromiss; hur kan vi använda förmågeinformationen i kombination med folks spel? Jag noterar också att Björn den Gode är ilsk. Vad som är mer scummigt än så är att han attackerar folk utan att rösta på dem. Motiveringen "för att skapa ett drev" är ganska slapp. Björn, finns det mer i Hellzons spel som kvalificerar sig för att rösta på honom?

@Genesis har du lust att peta på Kim N och påminna om att spelet startat? Jobbigt att som ny dyka in i ett parti bara för att se att vi skrivit fyra sidor...

Till sist är det just nu inte så givande att rösta på Kim. Jag byter till:

Röst: Halo9000

Det här kan vara ett lågvattenmärke från min sida, men jo jag reagerar också på att det skrevs rätt mycket mellan 05.40-07.30 av Halo, Empi,. Impetigo, Vimes och Sidd. Alla kan ju inte vara ulvar, men jag blir ganska nyfiken på hur folk resonerade så där på morgonen. Och det här uttalandet tycker jag pingar rött:

Halo9000 said:
Kan ju genast säga att jag inte har en aning om hur detta bör spelas men med tanke på min förmåga så kan vi utgå ifrån att ulvarna även har nattmord som vanligt. Det vore väldigt farligt om de hade två?

Röst: Korpa
Om du nu observerade Korpas förmåga, varför inte antimantikerns? Min roll borde ju vara det största hotet mot din väktarförmåga? Hur tänkte du kring Korpas förmåga egentligen? Care to elaborate a bit?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,683
Location
Oktoberlandet
Jo, jag tycker det. Om man tittar i inlägg Basenanjis post #24 så ser man att jag varit inne på samma tankar.

Sedan är jag nyfiken på vad som ger mest information till byn av:

1) Vi ber alla med kontroversiella förmågor att inte använda dem
och
2) Vi röstar ut dem eller blockerar deras förmågor

Jag vill vara lite vågad och helt enkelt mana till folks förstånd att undvika att använda sina förmågor (Korpa) tex. Om Korpa är ulv lär nog lockelsen vara stor att använda förmågan för att ta ut en bybo, vilket innebär att ulvarna blir lättare att identifiera. Om vi blockerar vet vi i efterhand bara att hon inte kunde använda den?!



Jag gillar @Vimes och @LJSLarsson s argument att hellre titta på spelet än spelteorin, även om jag nog vill se en kompromiss; hur kan vi använda förmågeinformationen i kombination med folks spel? Jag noterar också att Björn den Gode är ilsk. Vad som är mer scummigt än så är att han attackerar folk utan att rösta på dem. Motiveringen "för att skapa ett drev" är ganska slapp. Björn, finns det mer i Hellzons spel som kvalificerar sig för att rösta på honom?

@Genesis har du lust att peta på Kim N och påminna om att spelet startat? Jobbigt att som ny dyka in i ett parti bara för att se att vi skrivit fyra sidor...

Till sist är det just nu inte så givande att rösta på Kim. Jag byter till:

Röst: Halo9000

Det här kan vara ett lågvattenmärke från min sida, men jo jag reagerar också på att det skrevs rätt mycket mellan 05.40-07.30 av Halo, Empi,. Impetigo, Vimes och Sidd. Alla kan ju inte vara ulvar, men jag blir ganska nyfiken på hur folk resonerade så där på morgonen. Och det här uttalandet tycker jag pingar rött:



Om du nu observerade Korpas förmåga, varför inte antimantikerns? Min roll borde ju vara det största hotet mot din väktarförmåga? Hur tänkte du kring Korpas förmåga egentligen? Care to elaborate a bit?
Njjjaaaejj Basse...
...hur kan du landa i Halo som ulv med motiveringen att Halo tycker mördarKorpa är läskig?
Halo (mfl) får gärna motargumentera men nu är du väl ändå märkligt ute och svingar...
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Ja vi vet ju förstås inget i R1 om tex Hellzon och Korpas lagtillhörighet.
Det ligger dem bara tyvärr i fatet att de har starka luriga förmågor som om de är på ulvlaget gör det väldigt jobbigt för byn.

Vad gäller användning av förmågor tycker jag ALLA ÖPPET ska deklarera hur de ska använda dem!
Vi vet ju alla förmågor och kan därför öppet kontrollera vilka som kör falskspel.

Är inte det genialiskt!

Alla som är emot är Varulvar!

Alla ska alltså säga hur de använder sin förmåga.

Respons på detta tack.
Nej det är inte genialiskt, jag är mot. Jag är däremot inte ulv.

Om jag till exempel deklarerar öppet vem jag tänker sia så är det ju bara information som ulvarna har nytta av, om jag till exempel deklarerat att jag kommer sia en av dom så är det plötsligt väldigt viktigt att försöka att antingen nattdöda mig eller blocka mig, men om jag är ute och cyklar och planerar att sia någon annan så kan dom ta det lugnt. Eller så kan dom i det läget också helt enkelt nattdöda den som jag tänker sia för att släppa ut så lite info som möjligt till byn.

Däremot så gäller ju för de flesta rollerna att de under dag 2 ska deklarera hur de _har_ använt sin förmåga, och att inte vilja göra det är väldigt ulvigt, men även här finns det undantag, då tänker jag framförallt på väktaren som inte får väkta samma person två gånger, hen bör nog inte ens senare berätta vem hen väktat eftersom vi då ger ulvarna ett friskott. Till viss mån gäller ju det samma för kleptomantikern som inte får sno en roll två gånger men eftersom det ju som sagt är en roll som är extremt mycket bättre om den råkar vara på ulvlaget än om den är på bybolaget (om han är god så kan han ju liksom inte få ett extra siande eller extra väktande bara sno det från någon som också med 75% sannolikhet är god) och den dessutom kan kaoskrångla till lögner så kan jag tänka mig att den ändå borde gå ut, men som sagt absolut inte väktaren.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
bra mot en ulv-nekromantiker som blir utröstad och vill sprida skitsnack
Det här har malt lite. Basse talar här om hur hans egen roll Antimantikern är bra för byn. Men misstänker vi nekromantikern så väger vi ju hans inlägg därefter och röstar eventuellt ut honom, inte slösar vi blockningar bara för att han ska bli tyst!?

Det skaver lite att Basse resonerar konstigt kring just sin egen påstådda roll - byboantimantiker. Å andra sidan smörade Basse stenhårt på Båten där han var ulv, det är inte alls lika mycket gulligull och Framgångståget nu. Så vetetusan, jag håller Basse för neutral just nu.

För övrigt spelar Sidd hittills som på Tåget, inte som på Båten eller Kyrkogården. Så jag håller honom för grön just nu.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Absolut. Men jag skulle gärna se att folk motiverar sina röster baserat på vad som händer i tråden och inte på rollers eventuella farlighet (som alltså inte säger något om fraktion).

Det är lite lustigt att det ser ut som att du tänker att om vi inte utgår från förmågorna så slumpar vi bara. Är det så du menar?

Jag har förståelse för att man vill diskutera förmågorna, och dina och andras inlägg om förmågorna är bra på så sätt att de skapar diskussion. Samtidigt är det ett mycket tryggt rum för en ulv att verka i.

Mitt budskap är framför allt att vi inte ska basera vår utröstning på förmågorna. Att förmågorna diskuteras är oundvikligt, men låt oss rösta och dreva på saker som faktiskt händer i tråden och inte det som står i startinlägget (som alltså inte ger någon som helst ledtråd om vilka som är eller inte är varulvar).


Ja alltså om man inte utgår från någonting så tycker jag nog att det är ungefär samma sak som att slumpa, nu är väl inte du den värsta här men jag tycker det känns vanligare och vanligare att folk resonerar som Empi:
Empi said:
Nah, en röst direkt i början av runda ett är ju inte indikativt för vem man vill rösta ut i slutet, däremot röstar jag ju alltid på Basse nuförtiden verkar det som så det är lika bra att börja där. Spännande försök dock.
att man röstar för röstandes skulle och för att få det överstökat. Jag tycker det är en skitdålig strategi, jag tycker däremot att det kan vara bra att rösta tidigt men när jag röstar så kan ni vara säkra på att den jag röstar på är den jag tror är mest skum vid tillfället jag röstar, inte att jag har långsikta planer där jag planerar att ändra rösten bara för att, självklart kommer jag ändra rösten om jag ändrar uppfattning eller fram mot slutet ifall det krävs för att den inte ska bli en bortkastad röst men annars så tycker jag det ärligaste och det som ger byn mest i längden är om alla röstar på den dom helst vill ska åka ut.

Vimes said:
Vi brukar väl clasha när du är ulv och jag bybo, för övrigt.
Är det så? Jag kanske blandar ihop dig med KonradK när jag tänker efter men jag är hyfsat säker på att jag har traumatiska minnen av att ha blivit utdrevad av dig och Basenanji i något tidigt parti där vi i slutändan alla tre var bybor och ulvarna bara satt och skrattade.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Varför röstar du på Hellzon, då, BDG? Du ska inte hänga på mig och Halo mot Empiricus istället?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Varför röstar du på Hellzon, då, BDG? Du ska inte hänga på mig och Halo mot Empiricus istället?
För att han är den jag helst skulle vilja se ryka idag. Jag tycker som sagt att det är ett rimligt drev att driva ut den farligaste spelaren när vi inte har så mycket annat att gå på, det ska också bli spännande att se hur han väljer att reagera på det här, det han gör just nu att helt ignorera att han har flest röster är inte grönande om man säger så. (Känns förövrigt som att du har försvarat honom från start, och att det kanske är där hela det här resonemanget om att inte rösta bort folk med farliga förmågor bottnar i?)

Angående Empericus så tycker jag ni helt klart har en poäng i att han spelar dåligt, men jag vette fasen hur ulvigt han spelar, och jag har tyvärr fått lära mig att det inte är hållbart att försöka rösta ut alla som spelar dåligt (enligt min högst subjektiva uppfattning då förstås), annars hade jag ju fortsatt rösta på Xyas, på tal om det så tycker jag nog det är dags för både han och vår nykomling att komma in i matchen lite, men det kan ju förstås vara så att dom har jobb och sånt på riktigt och vi har ju inte ens haft en kväll än, but you have my eyes så att säga.

Ska vi resonera på dina premisser så är det väl förövrigt mycket bättre att ha två drev än att ha ett, så även från din synvinkel förstår jag inte varför du skulle försöka locka folk att byta drev snarare än att pusha för dom som inte tagit ställning alls än att göra det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
BDG, röstar du på Hellzon eller Kleptomanikern?

Ser du någon brist i strategin att basera utröstning på förmågornas "farlighet"?

Om ingen hade haft några förmågor - vore vi endast 9 bybor och 3 ulvar - vem hade du röstat på då?

Känner du dig trygg i att du inte kommer röstas ut med tanke på din egen roll?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
(Känns förövrigt som att du har försvarat honom från start, och att det kanske är där hela det här resonemanget om att inte rösta bort folk med farliga förmågor bottnar i?)
Iom detta kommer jag nog överväga om det är så att jag borde rösta på dig istället. Stinkare till inlägg!

Och...
Ska vi resonera på dina premisser så är det väl förövrigt mycket bättre att ha två drev än att ha ett, så även från din synvinkel förstår jag inte varför du skulle försöka locka folk att byta drev snarare än att pusha för dom som inte tagit ställning alls än att göra det.
Det är förstås bättre att ni röstar än att ni inte gör det. Men att rösta enligt någon lista baserad på farlighet säger ju inte något om er som röstar. Därtill kan, om listan och strategin blir etablerad som sanning i byns diskurs, det vara ett resonemang som vi autoförlorar på.

Nä, BDG. Jag tycker nog du spelar dåligt eller ulvigt, faktiskt.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Slut på arbetsdagen. Och så finns det fyra sidor text att ta ställning till.

Först: Jag håller fast vid att Halo är skum. Det känns inte som ett byboigt sätt att hoppa på min Basse-röst där i början, motiveringen att jag vill få ut basses förmåga är vek och det känns generellt som ett sätt att försöka fabricera en misstanke snarare än att faktiskt misstänka mig. Sedan tycker jag det är fullt rimligt att lägga en meningslös röst i början, och kalla den för vad den är, för det går ju inte att på ett rimligt sätt misstänka någon innan spelet börjat få upp farten och har man en röst lagd så måste man ju framgent också motivera varför man har kvar den när spelet tuffat igång. Nu bytte jag röst där rätt snabbt för att Halo är skum, men det med det.
Att Vimes hakar på där utan att egentligen motivera den mer förrän Larsson petar på det ett gäng timmar senare är också suspekt. Vimes försvar i sig innehåller några skumheter - som att något som gör mig mindre grön är svarsröst (på någon som spelar enligt mig skumt) och att jag inte korrigerar mitt "misstag" om nattmorden genom att skriva typ "ÅÅH WÖW" eller nåt när Genesis förtydligat sitt startinlägg.

Det känns i bägge fallen som opportunistiska försök att starta upp något snarare än en faktisk aktion på något misstänkt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Njjjaaaejj Basse...
...hur kan du landa i Halo som ulv med motiveringen att Halo tycker mördarKorpa är läskig?
Okej, i väntan på halo9000 så ska jag utveckla min tanke en aning.

Hela spelet startar 04.43 (OMG!)

05.44 skriver Genesis ett förtydligande:
Genesis said:
FÖRTYDLIGANDE
Ulvarna har ett traditionellt nattmord, som utförs varje natt.
Sedan skriver Halo9000:

Halo9000 said:
Kan ju genast säga att jag inte har en aning om hur detta bör spelas men med tanke på min förmåga så kan vi utgå ifrån att ulvarna även har nattmord som vanligt. Det vore väldigt farligt om de hade två?
Ja, jag har nog tänkt fel, men jag får liksom för mig att ulv-Halo vet att ulvarna får ett nattmord. Empi är ju tex osäker på hur det där funkar (men nu kan det för all del vara en spelad strategi). Frågan är väl hur Halo9000 vet det? Är det för att han är ulv, för att han drar slutsatser utifrån Harald T-rollen eller för att han läst genesis förtydligande?

Men okej, vi antar att Halo är bybo som vill byn väl. Är det då rimligt att vilja rösta ut Korpa först av alla, bara för att hon har en vigilanteförmåga? Borde inte Halo snarare titta på mig som verkligen kan stoppa ett väktande (vilket verkligen är dåligt för byn!).

Det startar mina misstankar.

Och sedan skriver Halo tre inlägg:

6.03 #8 Det skulle vara gynnsamt för en ulv att gömma sig bakom Korpas förmåga
6.12 #9 Att Empi ville bli av med antimantikern pingar rött för Halo (Här lägger Halo ingen vikti vid hur Empiricus säger att han röstar å Basse av gammal fin hävd och tradition)
6.14 #10 Röstar Empi

Jag tänker så här: en ulv-Halo bryr sig inte om att väktarförmågan kan styras bort av antimantikern, för ulv-Halo skiter ju i att väkta folk. Han vill äta upp oss mysiga häxor som bara ska ha en juste häxfest!

***

Tja, jag är ju verkligen semst på att tänka i sådan här brädspeliga termer så jag borde kanske mest hålla tyst, men där har mi mina tankar i alla fall. Se de som mitt försöka att vara transparent!

Mina bubblare just nu:
Empiricus, Impetigo, BDG/Vimes, Sidd

Jag motiverar dessa senare efter att Halo9000 förklarat lite för mig varför jag tänker bakvänt kring hans första poster. :)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
För att han är den jag helst skulle vilja se ryka idag. Jag tycker som sagt att det är ett rimligt drev att driva ut den farligaste spelaren när vi inte har så mycket annat att gå på, det ska också bli spännande att se hur han väljer att reagera på det här, det han gör just nu att helt ignorera att han har flest röster är inte grönande om man säger så. (Känns förövrigt som att du har försvarat honom från start, och att det kanske är där hela det här resonemanget om att inte rösta bort folk med farliga förmågor bottnar i?)
Jo jag har noterat att det ligger ett tåg mot mig och jag förstår ju varför. Jag, Korpa och Xyas är tickande bomber om vi är ulvar.

Jag tycker ju då att Korpa är farligare eftersom hon potentiellt har ett extra mord i fickan. Jag har ju också haft svårt att läsa Korpa, det var därför jag siade henne på båten när jag kunde.

Men sen finns ju också den lilla rynkan att förmågor triggas innan utröstning, vilket gör att ffa Korpa kan få in ett extramord natten hon blir utröstad, och även en del andra vill vi roleblocka - Xyas, men även skyddsvästen Empiricus, och i viss mån Impetigo (för att få veta säkert vilken fraktion han tillhörde) och eventuellt Kim/Sidd om röstläget är tajt.

Så ja, röstar du på Hellzon eller Kleptomantikern? För jag vill hävda att två roleblockers är rätt najs för byn att ha om de ska kunna blocka något annat än "den vi just nu röstar ut som ulv".

Fotnot: Jag noterar också holmgången mellan Vimes och Björn. Magen säger att det är skumt men hjärnan säger att vi har två erfarna ulvjägare som fått vittring och inte skulle härja så om de var ulvar. Preliminärt grönande för båda.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
BDG, röstar du på Hellzon eller Kleptomanikern?

Ser du någon brist i strategin att basera utröstning på förmågornas "farlighet"?

Om ingen hade haft några förmågor - vore vi endast 9 bybor och 3 ulvar - vem hade du röstat på då?

Känner du dig trygg i att du inte kommer röstas ut med tanke på din egen roll?
1. Det råkar väl vara samma person? Kan inte du bara sluta försvara honom och låta honom försvara sig själv och så får vi se vart det leder? Min röst ligger just nu bra där den ligger.

2. Ja det är klart att det finns en brist i det, men du verkar inte kunna se att det finns en brist i strategin att ignorera alla specialförmågor i ett parti där alla har specialförmågor. Det känns som att du har bestämt dig för att det här är ett parti av "typ A" eller vad du ville kalla det och tolkar allting som inte spelar in i en idén som ulvigt.

3. Går liksom inte riktigt att svara på eftersom partiet hade utspelat sig helt annorlunda.

4. Ja, i vart fall dag ett. Så mycket förtroende har jag ändå för byn här på wrnu att man inte får för sig att rösta ut siaren runda ett även om det finns 25% chans att siaren är ulv.

Min motfråga till dig får väl bli hur stor chans du tror du har att faktiskt rösta ut en ulv första rundan? För grejen är ju liksom den att alla börjar på "75% god" och vi har dessutom tre stycken som vi vet vill göra det svårt för oss, så när någon är misstänkt i mina ögon runda ett så är det ju för att den har gått från 25% och uppåt, det vill säga att den är mer misstänkt än någon annan, men jag skulle säga att det är extremt sällsynt att jag känner att jag har så pass bra koll (runda ett) att jag ens får upp någon till över 50%, oftast kanske min mest misstänkta kan hamna på någonstans kring 40% sannolikhet att vara ulv. Den enda som kan vara sådär tvärsäker på vem som är ulv och inte är ju ulvarna.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jo, jag tycker det. Om man tittar i inlägg Basenanjis post #24 så ser man att jag varit inne på samma tankar.

Sedan är jag nyfiken på vad som ger mest information till byn av:

1) Vi ber alla med kontroversiella förmågor att inte använda dem
och
2) Vi röstar ut dem eller blockerar deras förmågor

Jag vill vara lite vågad och helt enkelt mana till folks förstånd att undvika att använda sina förmågor (Korpa) tex. Om Korpa är ulv lär nog lockelsen vara stor att använda förmågan för att ta ut en bybo, vilket innebär att ulvarna blir lättare att identifiera. Om vi blockerar vet vi i efterhand bara att hon inte kunde använda den?!



Jag gillar @Vimes och @LJSLarsson s argument att hellre titta på spelet än spelteorin, även om jag nog vill se en kompromiss; hur kan vi använda förmågeinformationen i kombination med folks spel? Jag noterar också att Björn den Gode är ilsk. Vad som är mer scummigt än så är att han attackerar folk utan att rösta på dem. Motiveringen "för att skapa ett drev" är ganska slapp. Björn, finns det mer i Hellzons spel som kvalificerar sig för att rösta på honom?

@Genesis har du lust att peta på Kim N och påminna om att spelet startat? Jobbigt att som ny dyka in i ett parti bara för att se att vi skrivit fyra sidor...

Till sist är det just nu inte så givande att rösta på Kim. Jag byter till:

Röst: Halo9000

Det här kan vara ett lågvattenmärke från min sida, men jo jag reagerar också på att det skrevs rätt mycket mellan 05.40-07.30 av Halo, Empi,. Impetigo, Vimes och Sidd. Alla kan ju inte vara ulvar, men jag blir ganska nyfiken på hur folk resonerade så där på morgonen. Och det här uttalandet tycker jag pingar rött:



Om du nu observerade Korpas förmåga, varför inte antimantikerns? Min roll borde ju vara det största hotet mot din väktarförmåga? Hur tänkte du kring Korpas förmåga egentligen? Care to elaborate a bit?
Absolut har haft dålig erfarenhet av vigilante rollen i tidigare spel. Bybor siktar generellt sett dåligt och i en ulv händer är den såklart förödande. Dessutom så kanske vi inte får veta vem som dödas av ulv och vem som dödas av korpa/hellson?

Din förmåga bekymrar mig inte lika mycket men visst kan den vara besvärlig. Dock så är det ju lite större chans att du är by än att du är ulv.

I vilket fall det här kopplas lite till mina misstankar mot amp att han röstade på dig av annan anledning en den han utgav för vad är oddsen att du råkar ha förmågan som kan avgöra spelet längre fram mot Emp?
 
Top