Varulv [Häxmästarnas rådslag] Första rundan

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,777
Location
Göteborg
Om kleptomantikern stjäl secondhandtikerns förmåga men inte dör, så återvänder den däremot såklart till secondhandtikern, som kan dra nytta av den i framtiden.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Ålrajt. Idag har varit en sån där dag där jag varit ledig och uträttat saker och alltså varit "oledig". Men nu kör vi.

Hellzon: Om det skulle bli så att du verkar bli utröstad tänker du gå med på det eller rädda dig genom att sno secondhandikerns förmåga?
Kul fråga, jag har funderat på det där och vägt lite för- och nackdelar:

Stor nackdel med att jag överlever: Vi sitter i R2 och harvar samma jädra ämne igen medan ulvarna äter upp oss i bokstavsordning.

Fördel 1: Jag tar secondhandikerns förmåga och vet att jag själv är grön och den förmågan räddar en grön spelare. Olika bra beroende på hur rödad Empiricus blir förstås.
Fördel 2: Vi får en extra runda om ingen lynchning sker i en runda, om jag räknar rätt. Och jämnt antal spelare är en liten fördel för ulvarna. Ulvarna kan förstås paja det om de kan dinga in ett extra nattmord med Korpa eller Xyas.

Lite lockande är det, men samtidigt förstår jag ju att det inte är till min fördel i R2. Och Basse kan välja att blocka mitt överlevande. Ska nog läsa på lite om Empi.

Men det bästa är förstås om vi kan lösa det här i samförstånd utan att jag håller mig kvar med våld och bränner någon annans engångsförmåga.

( @Genesis , förlåt att vi harvar så här, men vad händer om kleptomantikern stjäl secondhandikerns förmåga, antimantikern blockar kleptomantikern, och kleptomantikern blir lynchad? Är secondhandikerförmågan bränd då?)

Och för att vara lite kreativ, det har uttryckts att jag inte försvarar mig särskilt mycket. Well för det första har jag haft ont om tid under dagen, för det andra vet jag inte riktigt hur jag ska försvara mig. Enda åtalspunkten verkar vara att jag har en roll som är bra för ulvlaget om jag är ulv, det står i startinlägget och det kan jag ju inte göra så mycket åt.

BDG spelar antingen väldigt dåligt eller väldigt ulvigt. Jag tycker vi borde rösta på honom. Han kommer glappa om att han är siare och att byn minsann absolut inte under några omständigheter någonsin får rösta ut en siare i första rundan 100 % sant stjärnstopp.
Grejen är ju att det är sant. Klart vi inte ska ta siaren i runda 1, vi behöver ingen repris på Varulvarnas kyrkogård. Det finns väl tio spelare till utöver mig och BDG?

Det är ju såklart inte fel att diskutera hurvida roll bör utgöra grund för röstning eller inte men att rulla på sådär hela dagen
börjar kännas som att det kanske finns starka viljor att diskutera just det ämnet för att avstyra just ett sådant drev?

Röst: Hellzon
Det här var roligt första gången jag läste det för jag kände att det var precis så BDG har harvat på hela dagen, för att avstyra rösttåg mot någon annan än mig. Och så röstar du på mig!? Men du menar förstås att Vimes harvar rolldiskussioner för att avstyra drevet från mig till BDG?

Förlåt men det haltar lite när jag skriver ut det. Du får gärna förtydliga, @Halo9000 .
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,777
Location
Göteborg
( @Genesis , förlåt att vi harvar så här, men vad händer om kleptomantikern stjäl secondhandikerns förmåga, antimantikern blockar kleptomantikern, och kleptomantikern blir lynchad? Är secondhandikerförmågan bränd då?)
Harva på. Jag besvarar gärna alla frågor om spelupplägg. Inget är ju hemligt, utom vem som är ulv och hur folk använder sina förmågor. I ovanstående upplägg misslyckas kleptomantikern med att stjäla förmågan, som ligger kvar hos secondhandtikern (som därmed kan använda den själv om så behövs).

Detta förutsatt att inte Harald Treutiger skyddar kleptomantikern, som i så fall skulle skyddas från antimantikerns blockering och därmed kan stjäla secondhandtikerns förmåga och använda den.

Enkelt, va?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,777
Location
Göteborg
Det går som sagt också bra att fråga mig i PM, i vilket fall jag svarar i PM och inte offentligt. Om man inte vill visa sina planer.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,606
Åkej, det går undan i hockey när häxorna leder som man säger.

@Vimes det finns flera saker jag gillar med din analys av Björn. Han _har_ slängt anklagelser omkring sig och jag håller med om den aggressiva tonen.

Men nu börjar ditt case mot honom likna ditt drev mot mig när jag var bybo-siare i Larssons lir. Och Björm är siare i det här spelet. Och han är BDG, erkänt duktig ulvsniffare. Jag är inte säker på att jag vill kasta bort det riktigt ännu.

Såhär: låt oss hålla kvar fokus på Björn, men varför inte spara honom för att se vem han siar och vad svaret blev?

För grejen är att det är bra att få med oss så mycket info som möjligt från R1. Och att tvinga en ulv-Björn att förklara sig i R2 är jättebra gör den rundan! Du sa ju själv att vi har tid på oss att "spela varulvsspel" så varför dreva så intensivt bara mot Björn?

Sedan har BDG ju förstås rätt i att vi borde spara väktaren så jag får hitta bättre alternativ. Jag vet bara inte vem jag misstänker mest just nu. Förut var jag misstänksam mot klustret Empi/Sidd/Impetigo/Vimes/Halo men nu börjar jag bli tveksam.

Röst: Ingen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,388
Förut var jag misstänksam mot klustret Empi/Sidd/Impetigo/Vimes/Halo men nu börjar jag bli tveksam.
Men vad skönt då är det ju tre ulvar i klustret Hellzon/Xyas/Larsson/Korpa/BDG/Kim! Förstår inte varför du röstar "ingen" i ett sådant guldläge! :)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Kan ta två grejer till medans @Genesis verkar vara med.
Hur fungerar föresten antimantikern? Kan den nulla min förmåga efter att jag aktiverat den?
Jag undrar det här också. Har jag gissat rätt att ordningen är relevant såtillvida att Harald Treutiger inte kan bli blockad av antimantikern/kleptomantikern, och antimantikern inte kan bli bestulen av kleptomantikern?

Och

Har jag tolkat startinlägget rätt såtillvida att vi inte ser skillnad på ulvarnas, reservplantikerns och militantikerns "nattmord"? För om vi gjorde det skulle ju lagtillhörighet på den som ulvarna mördat vara rätt lätt att lista ut.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,606
Vimes, du kan bättre än att köra den där dryga stilen.

Vilka är BDG:s medulvar tänker du?

Sitter på telefon så det är drygt att läsa, skriva och leta info. Just nu verkar Hellzon ligga pyrt till. Frågan är vilket drev som kan ge oss mest användbar info.

Jag går tillbaka till mitt första alternativ:

Kim Nolemo, du som närapå ensam kan vända drev, vad får du ut av rundan hittills?

Röst: Kim Nolemo

@Xyas och @Korpa får gärna komma in i matchen också!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,777
Location
Göteborg
Har jag gissat rätt att ordningen är relevant såtillvida att Harald Treutiger inte kan bli blockad av antimantikern/kleptomantikern, och antimantikern inte kan bli bestulen av kleptomantikern?
Nej, det stämmer inte. Se mitt exempel i inledningsposten, där kleptomantikern stjäl antimantikerns förmåga. Både antimantikern och kleptomantikern kan blockera Haralds förmåga, men de kan inte blockera den som Harald skyddar, om han inte själv blir blockerad (av den andra förmågeblockeraren). Ordningen spelar sällan roll, men kan göra det i vissa fall, som om antimantikern och kleptomantikern blockerar varandra (då hinner ju antimantikern först).

Har jag tolkat startinlägget rätt såtillvida att vi inte ser skillnad på ulvarnas, reservplantikerns och militantikerns "nattmord"? För om vi gjorde det skulle ju lagtillhörighet på den som ulvarna mördat vara rätt lätt att lista ut.
Det stämmer. Mord är mord och ser likadana ut. Utröstning är dock inte mord och lagtillhörighet tillkännages.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Okej, vi har några holmgångar på gång. Det är ju bra för spelet så länge de inte urartar i enorma resonemang som spammar ner tråden. Medan Vimes och BDG låser horn som två råbockar går jag tillbaka och tittar på Empi/Halo.

Hopp och hallå. kexmästare, kul att vara igång!
Och med ett spännande upplägg, vi har alltså roller vi känner till men vi får inte faktion på utröstade annat än via Larsson. Och vi vet inte om en roll är ulv eller bybo. Det verkar iallafall som om död är död, ingen sitter på nån "komma åter från dödsriket"-förmåga.
Har vi haft otur med ulvlottningen så är det himla uppförsbacke för oss informationsmässigt. Dock är ju ingen förmåga så viktig att den skyddar mot utröstning, vi vinner ju när ulvarna är ute oavsett förmågor som jag förstår det.

Med lite och ingen information så tycker jag det är rimligast att börja rösta på Basse, för att få det överstökat. Min röst hamnar ju på honom alltsom oftast så den får vila där tills det faktiskt finns substans att gå på.

Röst: Basenanji
Att Empiricus vill bli av med antimantriken pingar lite rött för mig med tanke på Empiricus förmåga. Är du rädd för att bli utröstad?
Röst: Empiricus
Nah, en röst direkt i början av runda ett är ju inte indikativt för vem man vill rösta ut i slutet, däremot röstar jag ju alltid på Basse nuförtiden verkar det som så det är lika bra att börja där. Spännande försök dock.
Fast om du inte kan tänka dig att rösta ut Basse är det väl meningslöst att rösta på honom?

Det som är intressant med din röst är att Basse kan stoppa din förmåga att dö och jag har lite svårt att tänka mig att du inte läst den men samtidigt så undrar jag om du ser din egen roll som viktig för byn?

Eller om du ser Basses förmåga som farlig för byn på annat sätt?
Helt rätt, det är en meningslös röst för att det är i början av spel och vi ju måste komma igång på något sätt, men att du sedan gör en stor tuppkyckling av den fjädern är ju i sig intressant.

Vad Basse kan och vad min förmåga för är ju i sig tämligen ointressant såhär tidigt, annat än i teoriseranden om balans osv.

Och nu blir det ju mer meningsfullt att rösta på dig.
Röst: Halo9000
Varför skulle våra förmågor och röstande utifrån dem vara ointressanta? Det är ju den enda information vi har att gå på tidigt och eftersom vi hade den så känns din första röst skum, liksom din andra.
Jag tycker nog Halo kommer ut grönare än Empi ur deras utbyte här. Så:

Röst: Empiricus
Tanke 1: Empis startinlägg är ju lite fånigt, och hans svar på Halos svar är inte bättre, men Halo hugger som en igel på det.
Tanke 2: Vimes hade ju gärna fått motivera det där lite mer.
Tanke 3: Det är ju rätt ballsy att gå ut som andra röst i partiet och lägga en "skämtröst" på den förhoppningsvis gode roleblockern, och sen byta till väktaren när man får mothugg. Jag tror det är mer åt bybospel än nån slags ulvtaktik.
Tanke 4: Det här partiet är väldigt uppochner, när vi fått powerroller outade men inte vet om de tillhör ulvar. Det behöver ju inte vara så att Empi hade nån jättedjup tanke med det där en timme efter spelstart.
Tanke 5: Vad är det med Empi och Halo!? Är det bara jag eller har de smågnabbats sedan Varulvarnas Kyrkogård? (Där de var ulvar ihop.)

Jag tycker tvärtom att @Empiricus går grönare ur den slagväxlingen. @Halo9000 inte nödvändigtvis rödare men däremot @Vimes lite mer rosa då han lagt en röst och inte motiverat (fast antyder att han gjort nån analys i huvudet och inte delat med sig av).
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
BDG vs Vimes
I beefet mellan BDG och Vimes så tar jag än så länge parti för BDG.
Trots att jag själv är kass på att analysera gamistiska roller så har jag kunnat följa med i Björns resonemang och tycker att det verkar vettigt. Byn brukar rösta ut roller som med sin blotta existens gör spelet svåranalyserat, som påstådda millers.

När jag läste igenom Björns inlägg fick jag också känslan av att resonemanget växt fram organsikt. Så det tyder på bybo snarare än fejkande varulv.

Får sämre vibbar från Vimes.
Han har ju rätt att diskussioner om folk förmågor inte ger mycket eftersom de inte visar folks fraktionstillhörighet, och alltså är en bekväm zon för varulvar att snacka i. Men det är också ganska safe att landa i en meta-diskussion om att diskutera förmågor vs spelbeteenden, vilket är det Vimes spenderat det mesta av sin tid med.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Åkej, det går undan i hockey när häxorna leder som man säger.

@Vimes det finns flera saker jag gillar med din analys av Björn. Han _har_ slängt anklagelser omkring sig och jag håller med om den aggressiva tonen.
Röst: Ingen
På tal om bättre kan du, vad är det här för fegspel? Var är kaos-Basse? Och plötsligt är anklagelsen mot mig att jag har slängt anklagelser omkring mig när större delen av vimes drev väl gick ut på att jag inte slängt anklagelser omkring mig utan varit i ett 'safe ulv space' och diskuterat roller.

Men så snart Selby har rensat upp det här så ska jag gå och lägga mig, men jag gissar att ni som inte har varit med så mycket idag inte har varit det för att ni har en annan dygnsrytm så kör gärna på hela natten, glöm inte att varulvsspel är ett lagspel, och förutom att ljuga så är det sämsta man kan göra som bybo att inte säga något alls, till och med helt galna resonemang kan vara givande (givet att du själv tror på det och tycker det låter vettigt) eftersom det är sånt vi kan använda för att gröna spelare senare, så var inte rädd för att göra bort er, utan bara kör!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vem skulle Larsson rösta ut just nu?
Jag tycker fortfarande Halo är skum. Hans beteende i början pingade, och hans svar (post 53-54) känns som ulv som inte vågar byta åsikt utan försöker sitta still i båten. Halo är mitt förstahandsalternativ.

På andra plats kommer motvilligt Hellzon, baserat på Björns resonemang. Hans blotta existens försvårar allt analyseringsarbete, och han har större odds att göra katastrofal skada som ulv än bidra som bybo (en ulv vet exakt vad han skall sikta på, en bybo famlar i blindo).
Men eftersom jag inte fått några röda ping från Hellzon vill jag hellre satsa på Halo.

Tredje alternativet är Vimes, om än svagt.
Kan ha lagt sig i safe diskussionzon. Tog Halos parti på ett konstigt sätt i början.

Så:
1. Halo
2. Hellzon
3. Vimes
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
@Björn den gode , låt oss säga att du får som du vill. Hela byn sluter upp bakom dig och avrättar Hellzon så hårt så att han slutar spela varulvsspel för resten av sitt liv och bara kör Monopol från och med nu ... vad gör vi i nästa runda?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hoppar tillsvidare på Basses drev på @Kim Nolemo .

En fråga:
Om du var tvungen att rösta på Vimes eller BDG, och din röst skulle vara avgörande, vem skulle du rösta på då? Varför?

Röst: Kim Nolemo
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
@Björn den gode , låt oss säga att du får som du vill. Hela byn sluter upp bakom dig och avrättar Hellzon så hårt så att han slutar spela varulvsspel för resten av sitt liv och bara kör Monopol från och med nu ... vad gör vi i nästa runda?
Ja alltså det där är ju inget dröm-scenario, mitt dröm-scenario är ju att alla bybor sluter upp bakom mig, ulvarna kör ett motdrev och sen visar det sig att Hellzon är ulv, då röstar vi ut hans kumpaner nästa runda... Men antagligen har vi ju fel men (om jag lever då, chicken race som sagt) så har jag ju ett siande med mig också, och förhoppningsvis har jag hittat en ulv men även om jag hittat en grön så kommer det i vart fall göra mitt eget spel mycket lättare. Ni andra får väl fundera på hur många rundor det är vettigt att låta en claimad siare leva, för om ulvarna inte skjuter på mig så är det ju skumt.

I vilket fall så kommer ju Hellzons färg att säga oss en hel del (om det nu blir han då men det var ju det vi utgick ifrån) annars kommer någon annans färg säga oss en hel del. Jag vet ju att jag pratat om det ett par gånger men att inte få reda på färgen på de som dör är en jättenerf mot byn, i det här fallet känns det ändå rätt ok eftersom vi ju får reda på färgen på de vi röstar ut, vilket är det absolut viktigaste, vi kan nog tillsvidare lugnt anta att ulvarna inte kommer avrätta sig själva så den som dör av nattmord lär ju vara grön iaf :)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Motion: @Korpa borde ge @Empiricus en släng av sleven med byns goda minne!

Kanske något av en parentes men det är väl osannolikt att byn gynnas av Empiricus extraliv? Är han ulv kan det ju däremot stjälpa hela konventet. Säg gärna emot mig i en liten bisats om jag har fel, men jag tror inte jag har fel denna gången. Vad tycker du, Empiricus?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Jag vet ju att jag pratat om det ett par gånger men att inte få reda på färgen på de som dör är en jättenerf mot byn, i det här fallet känns det ändå rätt ok eftersom vi ju får reda på färgen på de vi röstar ut, vilket är det absolut viktigaste, vi kan nog tillsvidare lugnt anta att ulvarna inte kommer avrätta sig själva så den som dör av nattmord lär ju vara grön iaf :)
Jag tror det är överreklamerat i det här spelet. Vi har tre källor till mord:
1. Ulvarna. Sker endast ett mord i en runda vet vi till 99% att det var ulvarna som mördade en bybo. Sista 1% är om Korpa bryter sitt löfte om att inte vigilanta sig samtidigt som Halo faktiskt lyckas stoppa ett nattmord.
2. Xyas. Och vi vet exakt när vi skall hålla utkik efter hans extra mord - natten efter att Xyas dör.
3. Korpa, som har lovat att inte nattmörda i onödan, och som vet att hon blir jättemisstänkt om hon är ulv och det börjar dö "extrafolk".
(4. Mig, men nä, jag kommer inte att sno nattmordsförmågorna.)

Det gjorde ju jättemycket skillnad i Varulvar på en Båt att inte veta vad folk som åkte ut var men jag får det inte till att det är lika illa i det här partiet.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Sådär, då är jag hemma igen. Hjärnan har nästan checkat ut, men jag ska beväpna mig med te och nattmacka så att jag får ur mig något matnyttigt innan läggdags.

Som jag nämnt i förmodligen alla andra spel jag varit med i så har jag supersvårt för runda 1. Det känns särskilt oöverskådligt nu när det är sex sidor svar, hade jag inte lagt delar av min matrast på att läsa ikapp så hade det känts ännu värre. Jag kommer knappt ihåg vad som skrevs i början av rundan och kommer inte skumläsa förrän imorgon efter en natts sömn.

Med stor risk för att upprepa vad andra redan skrivit så är iaf det här mina tankar om upplägget.
- Det som är spännande att diskutera vad gäller rollerna är just hur de hjälper och stjälper byn/ulvar. De har facit på vem som är vad och det har inte vi, vilket kan påverka hur man uppfattar rollerna. Jag är alltså på Team Värt-att-prata-om, men ser det det mer som en bonusgrej än någonting annat. Vi bör inte ge ulvarna tips om smarta grejer de kan hitta på, däremot.
- Apropå rollerna så blev jag nervös när jag insåg att varulvarna var helt slumpade, det finns lite för många sätt att ställa till det om man vill göra sånt.
- Medhåll på att rösta och tydliga motiveringar till röster är superviktiga. Superviktigast, t.o.m.
- Jag vet att det inte finns en gräns för inlägg i reglerna, men det skadar inte att chilla lite om man vet med sig att man skrivit mycket. XD

Jag har inte spontana röda pingar på någon just nu, så jag får lägga en röst baserat på vem jag vill höra mer från just nu.

Röst: Kim Nolemo

Motivering: Du lovade att skriva mer ikväll efter rollspel, så det är min förhoppning att jag med gott samvete kan byta röst imorgonbitti när du också har skrivit något mer!

Har du några spontana pingar åt något håll? Något i tråden hittills du har reagerat på? Vem vill du rösta på?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Gällande diskussionen kring att diskutera spelupplägget så håller jag väl med både sidor. Vi ska såklart inte rösta ut folk baserat på deras roll, men samtidigt så gillar jag att diskutera spelupplägget och dess implikationer, och jag tror visst det kan ge information om bybo/ulv-status av att se hur folk resonerar kring spelupplägget.

Halo: Känns väldigt paranoid och ser spöken lite här och var, som tex att Vimes och BDG skulle vara samspelta i sin konflikt. Paranoid bybo eller ulv som letar halmstrån? Gul
Harald Treutiger: Väktarrollen. Skitkasst om den hamnat hos en ulv, men inte särskilt farlig i sig självt.

Basse: Båtspelet lärde mig att jag inte kan läsa Basse för fem öre. Trodde aldrig han var ulv där. Spelar väl inte riktigt lika kaosigt som han brukar, men som sagt, litar inte riktigt på mitt omdöme där. Orange
Antimantiker: Är visserligen en traditionell ulv-roll, men där finns flera förmågor som vi nog gärna vill kunna blocka. Om Empi eller Hellzon ska röstas ut måste ju Basse blocka dem först till exempel. Är Basse ulv kan det nog bli svårt för honom att använda sin förmåga på ett effektiv sätt utan att det märks att han är ulv.

Hellzon: Mest snack om spelupplägget, men också lite om spelarna. Känns överlag stabilt. Grön
Kleptomantiker: Kaosroll som kan ställa till en jäkla massa problem för byn om den hamnat hos en ulv.

Impetigo: Jag tycker första inlägget som gjordes är ganska grönande:
Spontant tänker jag att militantikern ska ut först så att ulvarna är tandlösa. Sen Vetefantikern som har en värdefull förmåga för ulvarna att låna (det är jag som är vetefantikern, för mig är förmågan helt värdelös).
Jag tolkar det här som att Impetigo tror att ulvarna inte har något nattmord (Genesis rättning kommer kort därpå), men jag tänker att om Impetigo vore ulv, och det inte stod i roll-PM:et om nattmord, så borde väl hen inte direkt ha hoppat till den slutsatsen utan ha frågat Genesis om det privat och sedan vetat att det inte var så? Visst det kan vara ett planerat och fejkat misstolkande från ulv-impetigo, men det känns lite långsökt. Grön
Vetefantiker: Störig, men inte farlig.

BDG: Spelar aggressivt, men det känns väl igen. Svingas rejält med Vimes, men jag tycker det är svårt att se vad det faktiskt betyder i längden. Kanske är en av dem ulv (kan verkligen inte se att de skulle vara det båda två), men givet deras spelstil så kan det lika gärna vara att de hakar upp sig på varandra. Gul
Observantiker: Blir svårt om siaren hamnat hos en ulv. Tycker inte vi ska rösta ut siaren första rundan. Oavsett vad så ger siandena oss information att gå på i framtida rundor.

Kim: Ingen data alls. Orange
Elefantiker: Mest märklig.

Sidd: Spelar på stabilt, även jag inte håller med om flera av slutsatserna så ger resonemangen bybovibbar. Grön
Ointressantiker: Också mest märklig.

Vimes: Spelar väl också mest som sitt normala aggressiva jag. Kanske lite mer än vanligt, men inte så det pingar. Gul
Nekromantiker: Vet inte riktigt vad vi ska med den här rollen till. Alltså det är väl bara om passantikern hamnar i dödsriket som det blir relevant?

Empi: Skrivit lite, men med ganska rimliga resonemang. Kanske lite non-commital, men inget ping. Grön
Secondhandtiker: Bra för den skyddar mot ulvmord, men dålig om vi vill rösta ut Empi (vilket dock avhjälps av möjligheten att blocka den).

LJS: Svårläst så här långt. Gul
Passantiker: Helt ok antar jag. Men varför skulle mördade spelare vara något annat än bybor? Det är ju bara om jag eller korpa använder våra förmågor som det kan ifrågasättas, vilket jag ju absolut inte tycker vi ska göra.

Korpa: Väldigt frånvarande, men det i sig står inte ut egentligen tycker jag. Gul
Militantiker: Bara bra för ulvarna, precis som min.
 
Top