Nekromanti Fantasyfilm

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
Mm, det är synd att det inte blev en Sandmanrulle, men man kan ju alltid kolla in manuset och försöka visualisera filmen i skallen
Jo visst är det synd, men det har faktiskt gjorts en sandman tidigare på TV, Lennart swan gjorde jon blund i början a 70-talet. :gremsmirk:

Bombu
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Mycket svår fråga faktiskt! Men en bra sådan...
Jag skulle gärna se lite mer fantasy som inte bara fokuserar på action och spänning. Lite mer djup kanske, men jag har ingen direkt tanke om vad jag exakt vill ha i en fantasy film. De behöver inte vara så storslagna hela tiden. Jag gillar sagan om ringen men i en annan fantasyfilm skulle jag vilja ha något helt anorlunda. Kanske något i stadsmiljö, men det behövs verkligen inte. Jag skulle gärna se lite mer vemodig fantasy, vet dock ine exakt vad jag menar med det. Mest en känsla som jag har.
Vackar fantasy skulle funka fint det med. Mycket stämning helt enkelt, många bra stämningfulla scener är önskvärt. Jag skulle gärna se en film som liknar Stardust av Gaiman... Myckt bra bok faktiskt och stämningsfull som få. En filmatisering på den skulle jag nog pallrar mig till rätt så fort faktikst, fast det kan ju bli riktigt kasst också.

Men hur som helst. det behöver inte vara episkt och storslaget alls. Man behöver inte sätta Sagan om Ringen som mall, man borde inte sätta den som mall för hur fantasyfilmer ska vara.
Men för mig är vackra miljöer viktigt i en fantasyfilm, höjer fantasystämningen som bara den också.
Och så lite vemod...

Mer vet jag inte eller kan i alla fall inte komma att tänka på just nu...

/Balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Be Ymir om en lista?

Hero har jag inte sett,

Men det har jag. Riktigt bra film faktiskt, en mycket vacker sådan också för den delen. Jag gillade den starkt och den var bättre än Crouching Tiger, Hiden Dragon, tyckte jag i alla fall. Men fantasy är det väl inte, även om de flyger som fåglr då och då... Historisk film skulle jag säga.

/Balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: lite fel och lite gaiman

Jag skulle gärna se en filmatisering av Violent Cases. Men det blir ju inte så mycket fantasy...
Jag skulle helst se American Gods eller Stardust faktiskt. Iofs har jag inte läst violent cases och har inte så mycket koll på vad det är. Men Stardust skulle bli en bra fantasyfilm, om den gjordes rätt och av Gaiman (eller i alla fall under övervakande av Gaiman, han behöver inte regissera vilket jag inte vet om han är bra på... kan han det så gärna för mig), det nämnde jag ju också i mitt inlägg ovan i tråden. American Gods skulle nog funka rätt bra den också.

/Jonas, läste ut stardust rätt så nyss och blev överförtjust
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Be Ymir om en lista?

Men fantasy är det väl inte, även om de flyger som fåglr då och då... Historisk film skulle jag säga.

Men så är du ju känd för ditt usla genreindelande. :gremwink:

/Mogge, [color:\\"green\\"]minns allt att Jonas kallade Tribe 8 för "postapokalyps"... psss... alla män av klass och stil vet ju att spelet är Twin Peaks möter Wastelands i Neo-gotisk, primaturban mystisk piercingkoboldism med inslag av "bär bra, teknologi dåligt" och givetvis en nypa Call of Chtulu...

nä, ni tror att jag skojar, fast jag kombinerar faktiskt friskt mellan RpgNET:arnas åsikter och spelskaparnas egna. så det så.[/color]
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
"Good Omens" ska juh eventuellt bli film...

Good omens/Goda omen av Terryprachett och Niel Gailman (ünderbar kombiation) försöker man just nu skapa ihop pengar till att filma (se Här). Vilket absolut skulle bli något att se fram emot för min del då jag är otroligt förtjust i boken vilken bör enligt min lekmannaåsikt vara relativt lätt att översätta till film utan att paja den totalt (i jämförelse till de flesta andra bra SF/Fantasy böcker).

Är det någon som har någon mer info på det här?

/Elin gillar Crowley (karaktären i boken inte mannen som någon gång under 30talet "vann" omröstningen om värdens ondaste man, vilken iofs också ver rätt grym och som har skrivigt några helt okej fantasyböcker (Moonchild m.m.))
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: "Good Omens" ska juh eventuellt bli film...

Det senaste jag hörde var att det blev knäpptyst om hela idén... Men man kan ju hoppas att de får till det. Crowley är ju underbar :gremlaugh:
 
Top