Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tripp said:
Jag gick igenom tråden igen, helvete vad fel sammanställningen var. Ber verkligen om ursäkt och hoppas att den nya är mer korrekt (skrik er hesa annars). Det är detta jag menar med rösthoppande och småinlägg hit och dit. Man (okej, jag) tappar grepp om tråden och får svårare att överblicka allt.
Din röst sammanställning är fortfarande felaktig. Men sak samma. Du har så här långt i spel inte gjort annat än att mjöla runt om De 7 med Vimes.

Ta tag i pinnen och gör lite bybo jobb nu.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
God poäng och tydligt, studsade bra med mina funderingar, så även om jag inte fått något direkt svar från Korpa så lägger jag ner mina misstankar. Enligt röstsammanställningarna nu senast så verkar det dessutom som en del spridda skurar i röstväg förutom ett tydligt drev.

Jag tänkte därför flytta min röst, och då till någonstans där den gör mer nytta. Jag väljer att följa på drevet mot Larsson, och få bort min röst från någonstans där den just nu ligger ensam.
Dessutom verkar det som att inte fyller någon funktion om jag ligger kvar på Korpa just nu, och min nyfikenhet är inte stor nog för att vara envis.

Röst: LJSLarsson
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: Det har blivit dags för...

Vimes, du skrev tidigare så här:

[quote. Vimes]Utifrån min roll tror jag att det finns en grupp i byn som är viktig. Den kan eventuellt identifieras utifrån outningar.[/quote]

Alltså, jag är ju heroiskt beredd att offra varenda en av våra siare och våra väktare, så det har jag inga problem med, men...

Vad i din roll skvallrar om att "det kan finnas en grupp i byn som är viktig"?

Nu blev jag plötsligt lite orolig här.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: Det har blivit dags för...

Njaäe, jag misstänker att bandaget inte riktigt är "min pryl" så att säga. Men det skulle gå att använda för att hela folk.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röstning

Röstning:

Tror det stämmer..

Vicotnik: K.K
Liliana: K.K
Cissi: Vimes, Vico, Tyr
Tyr: Cassius
Korpa: Emp

Larsson: K.K, Brynolf, Korpa, Max Raven, Tyr, Vico, Cassius, Diseltratt, Emp
Vimes: Vicotnik, Brynolf, Diseltratt, Cissi, Tripp
Ingen: Max Raven, Ruga
K.K:Vimes, Liliana
Ruga: Larsson
Max Raven: Vimes

Varför röstar Tripp och Cissi på Vimes? Starta ett drev mot någon ni misstänker per omgående.

Liliana? Varför röstar du på K.K?

Vimes, varför röstar du på Max Raven?

Ruga, varför röstar du på ingen?

Larsson, varför röstar du på Ruga?

Ni som inte röstar Larsson kan ju passa på att starta ett nytt drev. Det ger oss 6 röster på någon som vi tycker är ulvig i stället för att rösterna ligger och skräpar på olika håll och kanter.
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Re: Röstning

KK vad pratar du om? Jag röstar fortfarande på Max.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Röstning

Ruga said:
KK vad pratar du om? Jag röstar fortfarande på Max.
Sorry för den Ruga. Jag frånskrev mig ansvaret från att min sammanställning är korrekt, men bra där!

Då har vi ett gryende drev mot Max Raven. Fler som har honom som en starkt misstänkt för ulveri?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Det har blivit dags för...

Dieselsoppa said:
Outningsdax!

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarw!!!

Så, de var ju inte så svårt? Och vad ska ni göra? Hänga mig? Tja, jag vinner med byn...och efter min död kan ni använda min info för att ta fast ulvarna.
Kaosdemonen från helvetet slår till igen. Fördelen är att jag nu misstänker att du är bybo. Det är karaktäristiskt om inget annat. Nackdelen är ju fler som gör så här desto färre verktyg har byn att jobba med. Jag hoppas att outningen inte gjorde mer skada än nytta. :gremtongue:

Men vad vi borde göra nu är kanske att se om någon annan känner av när barder lämnar spel. Eller står det barden? Det är frågor som potentiellt kan tvinga oss att se över vår strategi.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Det har blivit dags för...

Dieselsoppa said:
Njaäe, jag misstänker att bandaget inte riktigt är "min pryl" så att säga. Men det skulle gå att använda för att hela folk.
Okej, i vilket fall som heslt så är detta intressant. Eftersom det skulle kunna tyda på att det finns dem som letar efter "sina" föremål. Men det skulle gå emot lite av tanken med sätta upp ett klassiskt spel.
För jag själv sitter nämligen med ett föremål jag inte har någon nytta av i mitt värv, men som någon med en helt annan inriktning i livet skulle ha stor nytta av.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
K.K röstade på dig för att jag trodde att du "flumläste" reglerna. Nu var det ju ännu värre tydligen och du läste dom inte alls? Verkar inte byboigt för mig.

Min ensamma lilla röst gör ju inget, så jag byter till Max Raven, då. Mest för att han fortsatte skriva trots att han editerat ett inlägg. Får mig att fundera på om han är ulv och de andra ulvarna berättat att man får en varning först? Ingen svarade ju på det här, vad jag har sett. Utspäd anledning kanske, men bättre vara med på drev än att ha en ensam obetydlig röst på någon.

Röst: Max Raven
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Röstning

Konrad Konvalj said:
Då har vi ett gryende drev mot Max Raven. Fler som har honom som en starkt misstänkt för ulveri?
Starkt skulle jag inte säga, men jag hade tänkt flytta min röst till honom. Det känns inte ok att bara hoppa in och säga att man inte har något att säga i nuläget. Ju längre tid det tar för honom att komma igång desto brunare ljus kommer allt han säger ses i. Detsamma gäller för Jake, Lu-kaazh och alla andra som inte sagt någonting eller väldigt lite om spelet.

Röst: Max Raven

Sedan ska jag påpeka att detta inte betyder att jag har släppt Larsson. Han är med råge den som känns mest ulvig just nu.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
K.K röstade på dig för att jag trodde att du "flumläste" reglerna. Nu var det ju ännu värre tydligen och du läste dom inte alls? Verkar inte byboigt för mig.
Tyvärr är det ganska vanligt att inte läsa reglerna, eftersom de sällan ändras från parti till parti här på forumet. Möjligtvis är det någon mindre regelförändring, men inget som gör att man läser igenom de noga.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Re: Det har blivit dags för...

Vicotnik said:
Dieselsoppa said:
Njaäe, jag misstänker att bandaget inte riktigt är "min pryl" så att säga. Men det skulle gå att använda för att hela folk.
Okej, i vilket fall som heslt så är detta intressant. Eftersom det skulle kunna tyda på att det finns dem som letar efter "sina" föremål. Men det skulle gå emot lite av tanken med sätta upp ett klassiskt spel.
För jag själv sitter nämligen med ett föremål jag inte har någon nytta av i mitt värv, men som någon med en helt annan inriktning i livet skulle ha stor nytta av.
Nej, detta tror jag inte riktigt på, faktiskt. Även om man inte har nytta av en sak i sitt yrke, så kan man ha nytta av den på övrig tid.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Vicotnik said:
K.K röstade på dig för att jag trodde att du "flumläste" reglerna. Nu var det ju ännu värre tydligen och du läste dom inte alls? Verkar inte byboigt för mig.
Tyvärr är det ganska vanligt att inte läsa reglerna, eftersom de sällan ändras från parti till parti här på forumet. Möjligtvis är det någon mindre regelförändring, men inget som gör att man läser igenom de noga.
Det anmärkningsvärda i detta är att han drar en ganska stor slutsats utan att ha läst igenom reglerna ordentligt. Han säger(om jag inte missminner mig) att vi kanske inte får information om personen vi hänger är ulv eller bybo. Men visst, jag hade också bara skumläst reglerna när den diskussionen kom upp.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Det har blivit dags för...

Liliana said:
Vicotnik said:
Dieselsoppa said:
Njaäe, jag misstänker att bandaget inte riktigt är "min pryl" så att säga. Men det skulle gå att använda för att hela folk.
Okej, i vilket fall som heslt så är detta intressant. Eftersom det skulle kunna tyda på att det finns dem som letar efter "sina" föremål. Men det skulle gå emot lite av tanken med sätta upp ett klassiskt spel.
För jag själv sitter nämligen med ett föremål jag inte har någon nytta av i mitt värv, men som någon med en helt annan inriktning i livet skulle ha stor nytta av.
Nej, detta tror jag inte riktigt på, faktiskt. Även om man inte har nytta av en sak i sitt yrke, så kan man ha nytta av den på övrig tid.
Förklara gärna mer.

Mitt föremål går väldigt mycket i linje med vad Vico och Disse snackar så det vore intressant att höra hur du ser på saker och ting lite djupare.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Det har blivit dags för...

Sitter på mobilen nu, men ska bara flika in att jag tror att Vic kan vara inne på nånting angående föremålen.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Cassius said:
Vicotnik said:
K.K röstade på dig för att jag trodde att du "flumläste" reglerna. Nu var det ju ännu värre tydligen och du läste dom inte alls? Verkar inte byboigt för mig.
Tyvärr är det ganska vanligt att inte läsa reglerna, eftersom de sällan ändras från parti till parti här på forumet. Möjligtvis är det någon mindre regelförändring, men inget som gör att man läser igenom de noga.
Det anmärkningsvärda i detta är att han drar en ganska stor slutsats utan att ha läst igenom reglerna ordentligt. Han säger(om jag inte missminner mig) att vi kanske inte får information om personen vi hänger är ulv eller bybo. Men visst, jag hade också bara skumläst reglerna när den diskussionen kom upp.
Jag tänker inte försvara k.k, jag informerade endast om att folk sällan läser reglerna noga.
Och ja det är anmärkningsvärt att k.k drar just den slutsatsen utan att dubbelkolla att det stämmer.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Re: Det har blivit dags för...

Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Vicotnik said:
Dieselsoppa said:
Njaäe, jag misstänker att bandaget inte riktigt är "min pryl" så att säga. Men det skulle gå att använda för att hela folk.
Okej, i vilket fall som heslt så är detta intressant. Eftersom det skulle kunna tyda på att det finns dem som letar efter "sina" föremål. Men det skulle gå emot lite av tanken med sätta upp ett klassiskt spel.
För jag själv sitter nämligen med ett föremål jag inte har någon nytta av i mitt värv, men som någon med en helt annan inriktning i livet skulle ha stor nytta av.
Nej, detta tror jag inte riktigt på, faktiskt. Även om man inte har nytta av en sak i sitt yrke, så kan man ha nytta av den på övrig tid.
Förklara gärna mer.

Mitt föremål går väldigt mycket i linje med vad Vico och Disse snackar så det vore intressant att höra hur du ser på saker och ting lite djupare.
Mitt föremål är mitt, helt enkelt. Går inte tolka det på annat sätt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Det har blivit dags för...

Liliana said:
Mitt föremål är mitt, helt enkelt. Går inte tolka det på annat sätt.
Nu skulle jag vilja höra vad LJSLarsson har att säga om detta.
 
Top