Nekromanti Dwarven Forge kickstarter!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Owlbearpig said:
Pris/set inkl frakt för målade blir $112 mot $113 på tiosetsnivån (120 på tvåsetsnivån, 116 på femsetsnivån).

För omålade: 2 set $95, 3 set $91,7, 5 set $92, 2 set $90. Så ja, där hade jag räknat fel men vinsten med att gå ihop och beställa 10 set mot 3 är marginell. Det är egentligen bara folk som vill ha ett set som gör någon större förtjänst på att sambeställa.

Eller har jag räknat mer fel?
Jag är den fösta att erkänna att jag inte är någon stor matematiker, men har du räknat med stretch goals? Antalet stretch goal-bitar man får med är ju beräknat på antalet set du beställt - utan att frakten ökar. Redan nu så får man många bitar genom stretch goals, och med tanke på i vilken takt pengarna rullar in så lär det bli rätt många innan kickstartern går i mål.
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Jag har räknat med att man delar upp set mellan sig och då har 3-setsnivån lägst frakt per set. Och alla set innehåller 48 delar och ökar i samma takt (utom på 1-setsnivån som blir mindre och mindre intressant).

Men du har så klart rätt i att man kan dela upp på andra sätt. Håller man fast vid att ett set är 34 bitar innehåller 10-setsnivån 14 set nu och då kan man ju dela på fler personer. (Puh nu blev det alldeles för mycket matte). Personligen skulle jag känna mig blåst på mina extrabitar även om priset minskade men det kanske är värt att fortsätta räkna.

Tack för tipset förresten. Sjukt roligt att kasta pengar på detta (har pledgat på två omålade set).
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Owlbearpig said:
Tack för tipset förresten. Sjukt roligt att kasta pengar på detta (har pledgat på två omålade set).
Så lite så! Jag älskar ju sådan här skit, har redan fyra set hemma (eller är det fem?) men har ändå pledgat samma som du :gremsmile:

Om du gillar dungeonterräng och sånt så kan jag tipsa om min blogg Ormberget (banner nedan).
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Bröt ihop och lade 245 dollar på kickstartern (ungefär 1700 spänn, typ) (lade också pengar på Kobolds Ate My Baby!-kickstartern*). Med den här och Reaper-KS:en har jag dock nästan allt för att köra D&D-kampanjer. Behöver bara terräng/möbler. Undrar ifall det finns några kit.


* All Hail King Torg!
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Jag lade nåt liknande, typ $275 eller nåt. Fick ett personligt meddelande från dem också, där de tackade för min generösa pledge. Sånt är alltid roligt.
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Vitulv said:
Om du gillar dungeonterräng och sånt så kan jag tipsa om min blogg Ormberget (banner nedan).
Ormberget är helt i min smak. Jag har t.o.m. sparat pengar på att läsa den (undvikit att impulsköpa WotC:s Dungeon Tiles).

Vitulv said:
Jag älskar ju sådan här skit, har redan fyra set hemma (eller är det fem?)
Har du något som liknar diagonalbitarna? Tycker du att add-on-setet som blir tillgängligt när som helst verkar vara något att satsa på?

Vad tror du om att skriva lite mer i detalj om hur man gör t.ex. strider mer intressanta med terräng? Du har ju varit inne på nivåskillnader men det finns säkert mer. Och så undrar jag hur du hanterar halva och nästan hela rutor i t.ex. Pathfinder? (svaret kanske är självklart om man kan reglerna men det gör inte jag).
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Funderar på att säga upp min pledge - kom att tänka på att tull tillkommer, tror det blir en hel del då? :|
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Ja, det lär bli en del:
Tullsats (om det är mer än 1300 pix) mellan 0-20% (Jag gissar att det kommer gå som Plastvaror: Statyetter el. liknande, så 6.5%)
Moms 25%
Importdeklarationsavgift (kanske)

Om vi ignorerar importdeklarationsavgiften så hamnar man på 25-33% extra kostnad när det kommer till Sverige (för de lär inte märka paketet "gåva"). Aja, them's the breaks.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Om totala värdet ligger under 1300 slipper man iaf tullavgift, men det är fortfarande 25% moms plus importdeklaration... :|

Ändrat till omålade f n. Får se. >.>
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Kan ju nämnas att bara köpa ett set är inte värt pengarna, för man får inga extrabitar med då. Två set är absolut minimum för att det ska vara kostnadseffektivt (undrar om man kan sälja på tradera...). Och då snackar vi ändå $190 = 1200 x 1.25 = 1500 spänn. Nå, 300 pix är väl inte så blodigt, och man betalar ju det i omgångar.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Vitulv said:
Max Raven said:
Om jag pledgear så kommer jag nog lägga 170. Inte så stor skillnad tycker jag. Och de blir målade. :gremsmile:
Jag vill faktiskt ha de omålade, för jag är sugen på att måla själv :gremsmile: Dessutom har jag redan en massa målad Dwarven Forge-terräng! Så nu kan jag tillåta mig att experimentera lite.
Kan man förvänta sig målartips för just dungeontiles på Ormberget? Är sugen på att lägga in en beställning, men ska nog vänta ut ett par dagar till. Verkar ju bli aktuellt med lite stretch goals med dungeon dressing om summorna når till miljonen (fast då som add on-purchase)..
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Efter mycket funderingar beslutade jag att dra tillbaka min pledge. Det är ett fantastiskt erbjudande, men jag insåg att jag faktiskt har tillräckligt mycket Dwarven Forge-prylar att jag klarar mig med det jag har.

Valde att istället lägga pengarna på den här spännande Kickstartern! Verkar vara ett riktigt fett co-opspel och man får grymt mycket minis med. Verkar väldigt prisvärt.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Vitulv said:
Valde att istället lägga pengarna på den här spännande Kickstartern! Verkar vara ett riktigt fett co-opspel och man får grymt mycket minis med. Verkar väldigt prisvärt.
Snygga figurer. Synd att jag inte kan måla :gremsmile:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Necross said:
Vitulv said:
Valde att istället lägga pengarna på den här spännande Kickstartern! Verkar vara ett riktigt fett co-opspel och man får grymt mycket minis med. Verkar väldigt prisvärt.
Snygga figurer. Synd att jag inte kan måla :gremsmile:
Ja, de är coola. Får rätt mycket Torchlight-vibbar av dem, och det är ju bra.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,910
Location
Nordnordost
Som jag förstod det är hjältarna 32mm. Det mesta jag har sedan tidigare är 25mm eller 28mm. :-(
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
wilper said:
Som jag förstod det är hjältarna 32mm. Det mesta jag har sedan tidigare är 25mm eller 28mm. :-(
Nja, citerar från game contents:

41 Miniatures (28mm Heroic scale): 5 Heroes, 15 Arachnid Minions, 15 Orc Minions, 2 Arachnid Captains, 2 Orc Captains, 1 Mini-boss, 1 Arachnid Boss
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Hoppade av Dwarven Forge- och gick med på Warzone-kickstartern istället. Myth verkar coolt, men inte sugen på det f n. :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,910
Location
Nordnordost
Kaos! Han beskrev det som 30-nånting i videon.

Men det kanske är inklusive basen då, den är väl några millimeter den med.
 
Top