Nekromanti Dwarven Forge kickstarter!

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
coolt att varje gång videon laggar lite (telefonen suger verkligen ibland) ser man att det kommer nya backers hela tiden. Blir verkligen sugen på att pledga på det här alltså.
vart ser man fraktkostnaden?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
B-E Karlsson said:
coolt att varje gång videon laggar lite (telefonen suger verkligen ibland) ser man att det kommer nya backers hela tiden. Blir verkligen sugen på att pledga på det här alltså.
vart ser man fraktkostnaden?
Det står under varje pledge level i högerspalten.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Hahaha, kickstartern har varit i gång i mindre än ett dygn, och den är redan i mål. Med råge!
 

pjuppe

Veteran
Joined
11 Jun 2008
Messages
188
Hyfsat poppis kickstarter. Från och med jag blev länkad till den, kollade igenom videon, läste igenom de olika bidragsnivåerna och anmält mig hade den gått upp 6000$. Och nu har den gått upp 9000$ till. Rätt tufft.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Hm, så c:a 1200 för två-set-pledgen, som verkar ganska nice. Då skulle jag bara behöva inredning...

"Nej. Jag har slutat med kickstarter."

"Kom igen, det är inte sååå mycket, och du får pryylar..."

"Nej! Jag har inte massor med pengar över. Jag måste spara för senare. Och jag hinner inte spela ändå."

"Du kommer ha tid i sommar och höst..."
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Max Raven said:
Inte helt orelaterat - har vi ett leveransdatum på det här?
Står också under pledge levels i högerspalten; oktober 2013.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Om man är flera som vill beställa går man väl lämpligen ihop och köper ett större set, och splittar sen på frakten.


Storuggla, eller så köper man fem set åt sig själv
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Trist att jag har tryck att betala, bara. Annars hade jag definitivt varit intresserad.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Jag backade precis för 120 dollars. Att tänka på är att samtliga pledge levels är begränsade för att produktionen skall kunna hantera efterfrågan. 120-dollarspledgen lär bli den mest populära, och där har redan en sjättedel av alla pledges gjorts, på ungefär ett dygn, så det kan vara läge att lägga pledgen nu om man vill försäkra sig om att få sitt set.

De kommer att öppna upp för fler pledges om alla "säljer slut", men de kommer i så fall att få ett senare leveransdatum.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Om jag pledgear så kommer jag nog lägga 170. Inte så stor skillnad tycker jag. Och de blir målade. :gremsmile:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Max Raven said:
Om jag pledgear så kommer jag nog lägga 170. Inte så stor skillnad tycker jag. Och de blir målade. :gremsmile:
Jag vill faktiskt ha de omålade, för jag är sugen på att måla själv :gremsmile: Dessutom har jag redan en massa målad Dwarven Forge-terräng! Så nu kan jag tillåta mig att experimentera lite.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,620
Location
Huddinge
Storuggla said:
Om man är flera som vill beställa går man väl lämpligen ihop och köper ett större set, och splittar sen på frakten.
Det här är faktist något jag skulle vara intreserad av om någon orkade hålla ihop det
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Lu-kaazh said:
Storuggla said:
Om man är flera som vill beställa går man väl lämpligen ihop och köper ett större set, och splittar sen på frakten.
Det här är faktist något jag skulle vara intreserad av om någon orkade hålla ihop det
Det lär inte vara någon större ansträngning att hålla ihop en sambeställning. Den mest prisvvärda nivån är tresetsnivån och den delas lämpligtvis på 2-3 pers.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Owlbearpig said:
Lu-kaazh said:
Storuggla said:
Om man är flera som vill beställa går man väl lämpligen ihop och köper ett större set, och splittar sen på frakten.
Det här är faktist något jag skulle vara intreserad av om någon orkade hålla ihop det
Det lär inte vara någon större ansträngning att hålla ihop en sambeställning. Den mest prisvvärda nivån är tresetsnivån och den delas lämpligtvis på 2-3 pers.
Varför är tresetsnivån den mest prisvärda?
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Vitulv said:
Owlbearpig said:
Lu-kaazh said:
Storuggla said:
Om man är flera som vill beställa går man väl lämpligen ihop och köper ett större set, och splittar sen på frakten.
Det här är faktist något jag skulle vara intreserad av om någon orkade hålla ihop det
Det lär inte vara någon större ansträngning att hålla ihop en sambeställning. Den mest prisvvärda nivån är tresetsnivån och den delas lämpligtvis på 2-3 pers.
Varför är tresetsnivån den mest prisvärda?
Pris/set inkl frakt för målade blir $112 mot $113 på tiosetsnivån (120 på tvåsetsnivån, 116 på femsetsnivån).

För omålade: 2 set $95, 3 set $91,7, 5 set $92, 2 set $90. Så ja, där hade jag räknat fel men vinsten med att gå ihop och beställa 10 set mot 3 är marginell. Det är egentligen bara folk som vill ha ett set som gör någon större förtjänst på att sambeställa.

Eller har jag räknat mer fel?
 
Top