Borterstmark

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
> Gå på bussen

1693340080439.png

Du bestämmer dig för att ge fan i den här skiten och hoppa på bussen igen.

Ånej! Det verkar som att bussföraren hade samma tanke! Där far den.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,126
Undersök huset i jakt på försäljning av fröer att plantera runt det ärvda huset
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
> Undersök huset i jakt på försäljning av fröer att plantera runt det ärvda huset

1693342293178.png

Du undersöker byggnaden i bakgrunden. Det visar sig vara busstationen. Den inrymmer en väntsal (öde) samt en pizzeria. Genom pizzeriafönstrets solkiga glas kan du skymta några figurer sitta hukade runt ett bord.

Ingen försäljning av fröer verkar pågå här.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,452
> Undersök huset i jakt på försäljning av fröer att plantera runt det ärvda huset

View attachment 13697

Du undersöker byggnaden i bakgrunden. Det visar sig vara busstationen. Den inrymmer en väntsal (öde) samt en pizzeria. Genom pizzeriafönstrets solkiga glas kan du skymta några figurer sitta hukade runt ett bord.

Ingen försäljning av fröer verkar pågå här.
Beställer en pizza. Kebab special
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
> Kollar igenom min ryggsäck

1693379667715.png

Du dubbelkollar din packning (eller inventorium, som du brukar kalla det) för att se att allt är på plats. Ryggsäcken innehåller:

- Två ombyten T-shirt
- Två ombyten byxor
- Fyra ombyten underkläder
- Fyra ombyten strumpor
- En tjocktröja
- En regnjacka
- En necessär
- Sovsäck
- Liggunderlag
- En matlåda innehållande lingongrova med kokt skivat ägg och Kalles kaviar
- Ett multiverktyg
- En mobilladdare
- En ficklampa
- En pocketutgåva av Torgny Lindgrens Pölsan, för att komma i rätt stämning.
- En pocketutgåva av Jack Londons Skriet från vildmarken, för att komma i rätt stämning.
- En lagfart, som bevisar din äganderätt till fastigheten Borterstmark 471.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,580
Location
Oktoberlandet
Sätter mig ner å öppnar matlådan och börjar mumsa lite samt läser vidare i Skriet från vildmarken.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
> Sätter mig ner å öppnar matlådan och börjar mumsa lite samt läser vidare i Skriet från vildmarken.

1693386876468.png

En kväll efter maten, då de hade slagit läger vid Tahkeenas mynning, drev Dub upp en vit hare, men snavade och gick miste om sitt byte. Inom en sekund var hela spannet i fullt skall. Ungefär hundra yards därifrån hade Nordväst-polisen sitt läger, och där fanns femtio hundar, allesammans av varghundsras, vilka nu alla kommo störtande och deltogo i jakten. Haren flög i väg nedåt floden och tog av inåt en liten bukt uppför den frusna bädden, där han sedan ihärdigt höll sig kvar. Han flög lätt framåt över den snötäckta ytan, medan hundarna hade ett styvt arbete med att plöja sig fram. Buck gick i spetsen för jakten, som räknade sextio deltagare, och det bar av i den ena bukten efter den andra, men det var honom omöjligt att vinna på bytet. Han sträckte ut sig, så att han nästan låg utefter marken, hans skall ljöd högt och ivrigt och hans präktiga kropp flög framåt som en blixt, hopp efter hopp, i det bleka, vita månskenet. Och hopp efter hopp flög den vita haren framför sina förföljare som en vit froststrimma.

Alla dessa uppvaknande ursprungliga instinkter, som på bestämda tider lockade männen från de bullersamma städerna ut i skog och mark för att döda andra levande varelser med sina blyhagel, som slungas ut med kemisk hjälp — blodtörsten, lusten att döda — allt detta kände Buck i denna stund, endast oändligt mycket mera intensivt. Han rusade i spetsen för en hel här av andra jägare efter ett villebråd, levande kött, som han ville döda med sina egna tänder för att få blöta nosen ända upp till ögonen i varmt blod.
Ah... Så här ska livet vara.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
> Fråga pizzabagaren om hen känner till var mitt ärvda hus ligger.

1693393923146.png

Du kliver in i pizzerian. Dörrklockan pinglar ihåligt. Luften där inne är kvav, och det luktar av stekfett, intorkad tomatsås och spilld öl. I ett hörn sitter vad som verkar vara en grupp Lokala Ungdomar och betraktar dig från under sina tröjhuvor.

Du kliver fram till disken och hälsar på pizzabagaren, som grymtar till svar.

– Jag letar efter, öh, fastighet Borterstmark 471. Granvägen 30. Det ska ha tillhört min far, Jan-Erik Sundström. Du vet inte hur jag hittar dit, möjligtvis?

– Nej, jag vet inte, säger pizzabagaren kort, och mumlar något för sig själv på ett främmande språk.

Från de Lokala Ungdomarnas hörn hör du ett "hörru!"
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
484
Jag plockar fram multiverktyget och kramar det i handen i fickan medan jag går och frågar ungdomarna vad de vill
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
> Jag plockar fram multiverktyget och kramar det i handen i fickan medan jag går och frågar ungdomarna vad de vill

1693401263080.png

  • Du är nu beväpnad med multiverktyg (skada 1–3).
Du närmar dig ungdomarna. De är tre till antalet, två av hankön, en av honkön. De tycks befinna sig nånstans i det odefinierbara intervallet 16–19 år. De studerar dig med en blandning av misstänksamhet och nyfikenhet.

– Tjenare tjifen! Va e ru för en pajsare, rå? Säger deras ledare på klingande norrländska.
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
484
Vilken stockholmsk klingande norrländska.

- Hej ungdomar! Ni kan dessa kvarter som insidan på er egen ficka va?
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
> Hej ungdomar! Ni kan dessa kvarter som insidan på er egen ficka va?

– Det kan du ge rej tusingen på, tjifen. Å ja antar att du tänker fråga oss var Sundströms gamla ödekåk ligger? Spökhuset? Jorå, de kan vi kanske hjälpare me, men först: vem sjuttsingen e ru?
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
> Jag heter Bud. Vilka är ni?

– Jamen angenemt då, Bud! Ja heter Petter men mina polare kallar mej "Loco", för ja e crazy, du vet. De här e min tjej, Tjorven, å den här långe jeveln kallar vi Skoter för han gillar skoter, fattaru?

Du nickar för att signalera att du förstått. Petter/Loco sänker rösten.

– All right, tjifen. Såru vill till Sundströms kåk, va? De kan vi nog hjälpare me, men då måsteru göra nåt för oss först, fattaru?

Han ler konspiratoriskt till sina vapendragare.
 
Last edited:

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,118
> Jag heter Bud. Vilka är ni?

– Jamen angenemt då, Bud! Ja heter Petter men mina polare kallar mej "Loco", för ja e crazy, du vet. De här e min tjej, Tjorven, å den här långe jeveln kallar vi Skoter för han gillar skoter, fattaru?

Du nickar för att signalera att du förstått. Petter/Loco sänker rösten.

– All right, tjifen. Såru vill till Sundströms kåk, va? De kan vi nog hjälpare me, men då måsteru göra nåt för oss först, fattaru?

Han ler konspiratoriskt till sina vapendragare.
”Ah, tjänster och gentjänster? Vad sägs om att ni får detta fina exemplar av Jack Londons ”skriet från vildmarken” om ni visar vägen? Det är en klassiker!”
 
Top