Nekromanti Bästa serierna

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Ja, jag tycker det här forumet har stått stilla allt för länge nu så jag tänkte försöka liva upp det lite med en trevlig serietråd. Vilka är era absoluta favoritserier?
Ni får gärna berätta lite om dem också för oss som inte känner till dem.

Okej, det hade varit extremt fult av mig att inte bidra med mina favoriter. Jag nöjer mig nog med en top-tre lista faktiskt men ju fler serier ni berättar om ju bättre.

1. Transmetropolitan
Den arge reportern Spider Jeusalem tvingas tillbaka till Staden efter fem år i ensamhet på berget. Och han skyr inga medel i sina reportage. Härlig framtidsvision av Dereck Robertson och Warren Ellis. Karaktärerna och miljöerna är urhäftiga och språket och handlingen fantastiska. Robertsons konst är klockren och Spider Jerusalem gör han bara sååå bra.

2. Sandman
Härligt mörk nutidsfantasy som alla måste ha hört talas om... Morpheus är en fantastisk karaktär och Gaimans prosa och manus i världsklass. Konsten är gjord av världseliten av serietecknare och det märks, de ger den mörka stämningen ännu en dimension. Dave McKeans omslag är mäserverk.

3 Preacher
Garth Ennis och Steve Dillons härliga historia om predikanten Jesse Custer, hans vampyrkompis Cass och hans flickvän Tulip som med hjälp av att jesse är besatt av demonängeln genesis och kan få folk att göra presis vad han säger är på jakt efter gud för att få honom att återvända till himmlen. Efter dom är The Saint of Killers (orkade inte översätta det) som bara är för cool. Den här är bara för rolig.

Så där. Det kanske inte är några direkt ovanlig serier men jag har inte hunnit läsa så mycket serier ännu (har ju förståss baktanken att jag ska få lite härliga tips). Angående handlingen till transmet så orkade jag helt enkelt skriva det på ett bättre sätt.

/Balderk, som misstänker att sånna här trådar funnits förut men inte bryr sig för att nya användare och nya serier kan ha tillkommit.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Sandman har du ju tagit upp.

Cerebus.
Jordsvinet Cerebus börjar som en Conanparodi men blir snabbt så mycket mer än så, filosofi kring religion, politik, jämställdhet och mycket mera.

Lobo.
Intergalaktisk prisjägare med skön brutal ultravåld. Albumen Lobo the Last Czarnian och Lobo's Back's Back är det man ska läsa. En sån serie som man sitter och fnissar eller garvar åt när man läser beroende på vilken kontroll man har över sin kropp.

Dragonball.
Dragonball är sådär vimsig och infallsrik så man bara inte kan ogilla den. Det känns som en tecknad roadmovie där allt kan hända.

Jag borde rekommendera lite X-men men just nu kan jag inte rekommendera någon av titlarna, men Uncanny X-men och X-men under Lee, Claremont, Lobdell eller Niciesza är bra. X-factor under David är också bra.

Young Heroes in Love var charmiga och Gen 13 var kul så länge J.Scott Campbell tecknade.

Teen Titans med Perez teckningar och Wolfmans text.

Wolverine när han blivit av med adamantiumskelettet var det bästa från förra svängen.

Cable med neoKirbyisten Ladronn är ball.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Jag har ju bara koll på onlineserier jag... :gremcrazy:

Har inte läst en sekund av nåt på din topp tre lista men det är säkert bra alltihopa. :gremlaugh: Jag får helt enkelt lista mina favoritonlineserier.

Sinfest
Jag utnämner härmed Tatsuya Ishida till ett fenomenalt geni. Inte nog med att de flesta seriestrippen är asroliga, han spottar ur sig ett varje dag (eller nästa varje dag iaf).


RpgWorld
Fantastiskt kul fantasyserie, inspirationskälla till d12 i viss mån. Coola karaktärer, drift med dataspel mm mm. 2-3 strip i veckan i normala fall, lite för få, jag vill veta hur det går. :gremgrin:

Dorktower
Tack till kalcidis för tipset. Älskade den från start. John Kovalic är nominerad till gud.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Bästa serierna [stor edit]

1. Transmetropolitan
Såklart.

2. UY
Förklaring överflödig

Sen blir det svårare, så i ingen speciell ordning:

Signal to Noise.
Det bästa Gaiman har gjort tro jag.
Filmregissören som precis fått reda på att han har cancer tänker göra en sista film. Ångest. Dave McKean. Förbannat bra.

Arkham Asylum - Batman
Det bästa Dave Mckean har gjort. Och absolut det bästa Grant Morrison har gjort.
Jokern och sina (o)kamrater tar över Arkham Asylum och håller lite doktorer gisslan. Batman tvingas ta sig in och stängs in tillsammans med alla sina härliga ärkefiender. Det hela leder till en resa i Batmans psyke så väl som anstaltens mörka hemligheter.

That Yellow Bastard
Frank Miller. Sin City. Polis sätts dit för brott han kanske inte riktigt begått. Och tvingas själv lösa ut konspirationen bakom det. Typisk Sin City. fast utan Marv.

From Hell
Borde inte heller kräva en förklaring. Läs den bara.

Stål-Kalle
Kalle är galaktisk väktare och har AIn ettan som partner. Följ kampen mot evroinaner, tidsbrottslingar och allt annat läskigt.

kanske kommer på mer senare och lägger till dem då...

chrull


Okej. jag hittade ett tidigare inlägg och slänger in det här också. med risk för upprepning....

<blockquote><font class="small">Citat chrull:</font><hr />
Transmetropolitan:
För att den är bäst. Seriöst alltså.
OCH VILKET JÄVLA SLUT!!!
*pust*

Batman - utvlada miniserier:
Som Arkham Asylum som kan vara det bästa albumet som någonsin släppts. Gode gud. Dave McKean rocks my world.
Sen finns det andra exempel, long halloween tex.

Watchmen:
För att det här är kultur på riktigt. populärserierna under lupp.

From Hell:
litteratur. london. 1890. jack. research research...

Usagi Yojimbo:
För att det inte är manga. Det är furries och för att det är satans bra. Ibland läskigt bra.

Lobo, utvalda album:
För att han är bäst ensam. och för att han är tuff och snygg eller nått.
Dessutom dödar han pingvinen i Lobo vs Batman.

Allt av Ralf König:
För att det är underbart.
Skräckkondomen - A Potatisnäseskräckfilm.
greeaaat.
dessutom är det jävligt gay

Stål-Kalle:
för att det är den enda superhjälten på svenska som är värd att läsa. Nästan den enda på vilket språk som helst också. Stål-Kalle rockar, och ni missar det för att det är disney...

WITCH:
för att min sambo prenumererar.

Gaiman:
Mycket av det gaiman levererat. helst ihop med McKean, men vissa saker går bra annars ocskå. Sandman tex.
Books of Magic suger dock apa.
Violent Cases och Signal to Noise kan vara de bästa albumen.

Rocky:
För att det är äkta.

Nemi:
är nästan som rocky fast barnsligare(?), kvinnligare och sämre. Men duger i stripp-format sådär på morgonen.

Hellboy:
För att den är snygg. nazisterna är skurkar och det är humor.
Mike Mignola kan vad han gör.
Hellboy, batman, starman-mixen var riktigt bra. eller vad sägs om lines som:
(om Suggor Yogeroth nazisterna försöker frammana i amazonas djungler):
Starman: Whoa, he's a big boy
Nazisten: And many-sided!
Starman: Now that was from Lovecraft. Don't be trying to impress me with watered-down H.P.
Hellboy: Yeah, you're giving me a headache.
(hellboy börjar mörsa på nazisten)

Frank Miller:
Sin City har sina höjdpunkter. DKR är bra också.

Megatokyo:
För att den roar. ibland. Inte alls lika bra som förut och börjar bli så nördig och enformig att jag funderar på att sluta läsa.

MacHall:
bättre, snyggare och roligare än megatokyo
men är ibland bara skum...

RealLife:
För att den ibland är kul, men har en tendens att fastna i tråkiga plots där samma skämt dras om och om igen.

Rehabilitating Mr Wiggles:
svartast.
en teddybjörn som röker crack och har problem med sin sexualitet. och då har jag inte räknat med det att han är pedofil...
Men är jävligt klockren ibland. "ass-vomit"-strippen är en klassiker som alla som har husdjur borde få läsa

SexyLosers:
Den roar

Bondage Älvorna:
BF på svenska! OMGWFTBBQ!

Slut Girl:
Humor, sex mer humor, lite mer sex, massor med mer humor. chrull [hjerta] Sayoko Bizen! [/quote]

var jag full när jag skrev det där?
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Bloomcountry:
finns tyvärr ej mer, men en serie om en pingvin med förstor näbb kan man ju bara älska

Frumpy the Clown:
finns inte heller längre, dock handlade den om en två meter lång cynisk clown... går inte att inte älska

Bone:
en mycket gulligt cool serie

Wolvie:
har man knivar som hoppar ur händerna så är man cool :gremwink:

Allt som Don Rosa har gjort, Världens Bästa Kalle Anka tecknare, han är bättre än Carl Barks och kommer alltid vara bättre än Carl Barks! Snacka om detaljer

något mer?
tja, gillar megatokyo, real life, penny arcade, machall
sandman verkar konstig men skall läsas klart, preacher skall börjas läsas

oj... glömde två

GTO, en av de coolaste manga serier(serier serier? skit samma det heter mangaserie i min lilla värld) jag läst, en huligan lärare kan man ju bara älska

Blade of the Immortal, snygg skön serie
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Skreemer
Ett postapokalyptiskt gangsterepos i Dune-anda av Milligan.

Det mesta av bröderna Hernandez
Gripande vardagshistorier.

Metalzoic
Inte speciellt bra eller djup i klassisk mening, men en ball åktur.

Skräckkondomen och Skräckkondomen 2: Dödligt gummi
Tja, vad finns att säga? Titeln säger allt.

Horacio Altunas mörka framtidsvisioner.
Ett nedgånget samhälle i en nära framtid, med små kärnfulla anekdoter och stämningsfull bakgrund.

Det mesta av P Foerster
Kolsvart humor när den är som allra svartast, sett från oväntade vinklar, men med hjärta.

Jeremiah
Lägmäld framtid i postapokalyptiskt samhälle.

(edit, glömde en)

Flammande Moroten
Hård, rättvis, vegetabilisk!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,920
Location
The Culture
Absoluta favoritserier. Det borde jag väl kunna svara på. Jag börjar med att vara otroligt förutsägbar:

Watchmen
Alan Moores mästerverk som tål att läsas om hur många gånger som helst. För er som av någon obegriplig anledning inte vet vad det är för en serie handlar den om superhjältar/sociopater som leter efetr en mördare medan världen är på väg mot ett kärnvapenkrig (ja den utspelar sig på 80-talet). Berättelsen är helt genialt uppbyggd och utförd.

The Dark Knight Returns
Frank Millers mästerverk om en åldrad Batman som åter tar upp manteln för att spöa upp buset i Gotham City. Början, fram till den första helsidesbilden på Batman, är bland det snyggaste som någonsin gjorts i en serie.

Sandman
Neil Gaiman har julafton med mytologi och sagor. Tillräckligt bra för att få mig att lägga ner oändlig tid på att skriva ett rollspel...

Och nu några mindre förutsägbara serier:

Bloom County
Den roligaste dagsstrip-serien någonsin. Fabeldjur, politiska valkampanjer och metaskämt i det snyggaste av alla årtionden: 80-talet.

Doom Patrol
Serien som fick mig att fatta att man kunde skriva intressanta serier om andra saker än muskelsnubbar i trikåer som slåss. Nu handlar visserligen Doom Patrol om just detta, men det är så annorlunda att det inte liknar något som gjorts varken förr eller senare. Grant Morrison låter världens mest missanpassade superhjältar möta världens märkligaste skurkar. Flex Mentallo spänner musklerna så att Pentagon blir cirkelformat. Kan det bli bättre? (Njut av meningen om Flex Mentallo, för ni kommer aldrig att få se den här serien i samlad form!)

Blueberry
Jag har en svaghet för den franska western-serien, tecknad av Moebius innan han blev Moebius. Om det är någon som har albumet "Uppgörelsen i Tacoma" och vill sälja det billigt, hör av er!

Face
Min favorit av Peter Milligan. Handlar om en plastikkirurg som får i uppdrag att operera en berömd konstnär ute på hans ö. Bisarr, otäck och briljant.

Jag borde även nämna Cerebus, Asterix, Hellblazer, The Authority, Millers Daredevil, Mutts, Shade the Changing Man, Socker-Conny, Giffens Legion of Super-Heroes, The Ultimates, Morrisons JLA, From Hell, Lucifer, The Ballad of Halo Jones, Tintin, 100 Bullets, The League of Extraordinary Gentlemen, The Invisibles, Kid Eternity, Black Orchid, Animal Man, Pixy, Preacher, Millars Swamp Thing och säkert en massa andra som jag inte kommer på just nu...

/tobias
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Här kommer en lång lista utan inbördes ordning..

Sandman - Underbar serie med ett djup som slår det mesta.

Bone - Väldans charmig serie om 3 kusiner som är ute på äventyr. Och vad har egentligen Moby Dick med det hela att göra?

Elfquest - Fast det skall vara de gamla albumen i färg.. Underbar trevlig serie om en grupp alvers sökande efter sitt ursprung och andra alver.

Kingdom Come - Superhjälte-serie där "hjältarna" beter sig ungefär lika illa som skurkarna. Åtminstone tills allas favoritkryptonier i trikåer övertalas att komma tillbaka och rensa upp.

Nausicaa of the valley of the wind - En japansk serie där jorden har drabbats av en väldig katastrof och luften är milt sagt giftig. Huvudpersonen Nausicaa är en prinsessa som försöker ta reda på vad som egentligen hände en gång i tiden

Fables - Alla kända fabelfigurer finns och lever mitt ibland oss (nåja, de som ser mänskiliga ut i alla fall gör det). De har flytt från sina egna riken till jorden då deras riken har blivit attackerade av en mystisk fiende.

Vögelein - En miniserie om en mekanisk älva som måste finna en ny caretaker då hennes förre dog. Om hon inte dras upp som ett urverk var 36e-timme så kommer hon att dö. Väldigt charmig.

You're under arrest! - Galen japansk serie om ett par kvinnliga poliser i Tokyo.

Give me liberty - En mörk serie där storföretagen tagit över jorden och utkämpar krig. Detta är början på berättelsen om Martha Washington.

Yoko Tsuno - En japansk äventyrlig kvinna stöter på äventyr tillsammans med hennes två vänner som arbetar på tv-bolag. Mycket välgjord serie. Tyvärr översattes bara halva serien till svenska. Resten finns på danska. :gremfrown:

Ghost in the Shell - Japansk serie om en speciell enhet som sysllarmed antiterrorism/bekämpning av grövrebrott. Serien är mycket bättre än filmen (som också är utmärkt)

Appleseed - Man kan säga en sorts föregångare till Ghost in the Shell. Är av samma författare. Huvudpersonerna här är antiterroristpersonal i en framtida värld.

Reality Check! - Super information Hi-jinks. I en framtida värld där internet har utvecklas till Virtual Reality så lyckas en katt koppla in sig på nätet. Har hon någon koll alls? Nope. I VR-världen så är hon en humanoid kattflicka som då kan prata. driver sin ägare till vansinne. Mycket charmig...

/Ulfgeir
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Give me liberty - En mörk serie där storföretagen tagit över jorden och utkämpar krig. Detta är början på berättelsen om Martha Washington.
Håller med om att den börjar bra, men mot slutet går den utför.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Lone Wolf and Cub: Seppuku är bra för magen. Eller kanske inte - Itto Ogami tyckte i alla fall inte om att bli beordrad att begå seppuku på grund av falska anklagelser. Han har hellre sin nyfödde son och ger sig iväg på Vägen till Hevetet som demon och dråpare.

Usagi Yojimbo: Trots att det här är en animorf serie så är det en av de mest mänskliga och gripande som jag har läst. Gång efter annan hamnar Miyamoto Usagi i konflikt mellan vad han vill och vad bushido kräver. Gång efter annan dras han in i konflikter mellan de som försöker bevara samhället och de som försöker själva sätta sig som mästare över det. Och dessemellan kommer prisjägaren Gen, ficktjuven Kitsune, två helt normala bönder, en blind svärdsfäktare och en och annan ödla in i ståryn.

Birthright och Erma Felna, EDF: Dessa serier utgör basen till rollspelet Albedo. Det är tekniskt realistisk science fiction om Erma Felna som kallas in för tjänstgöring i Utomplanetära Försvarsstyrkan, precis när det håller på att bryta ut en ny konflikt mellan Konfederationen och Oberoende Kaninrepubliken. Eh, ja, den är animorf.

Dr Mabuse: Såvitt jag vet finns den här enbart på tyska, spanska och svenska (i ett antal baknummer av Tung Metall). Det är mer eller mindre uppföljaren till filmen Metropolis. Fredersen håller fortfarande makten i Metropolis, trots upproret, men en ny makt har börjar utmana honom: dr Mabuse. Hårt tecknad, funkis och mycket stämningsfull.

Valhall: Vikingar är coola. Peder Madsens vikingar är ännu coolare. Och hans asagudar är råballast! Eller vad sägs om när en trollpatrull stoppar Oden och avkräver honom namn, rang och nummer. Oden svarar iskallt: "Oden. Kung. Ett."

Linda och Valentin: Den allmäna åsikten verkar vara att Linda och Valentin var bäst i början. Själv är jag nog tvungen att inte hålla med: berättandet, stårysarna, personligheterna och tekningsstilen blir bara bättre. Fast det är klart, är man pipklar i knoppen så kanske man pipinte vet bättre.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Valhall: Vikingar är coola. Peder Madsens vikingar är ännu coolare. Och hans asagudar är råballast! Eller vad sägs om när en trollpatrull stoppar Oden och avkräver honom namn, rang och nummer. Oden svarar iskallt: "Oden. Kung. Ett."

valhall är en mycket cool serie, varför tänkte jag inte på den för?
gillar den tecknade filmen...
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,896
Location
Barcelona
I ingen särskild inbördes ordning:

It's Walky
Jag gillar nätserier av den enkla anledningen att det är ett så bra medium för följetonger. Scott McCloud må dilla hur mycket han vill om nätseriemediets möjligheter, men dess stora styrka är och kommer alltid att vara såpan. David Willis visar detta på ett utomordentligt sätt i den här långköraren. En intressant, komplex plott och djuplodande karaktärsutveckling är ingredienser som gör den här serien till den absolut bästa på nätet.

Max Andersson
Ingen serie, utan en serietecknare. Hans surrealistiska och nattvsarta alster kan du läsa i Galago, till exempel. Hans album Pixy, om en faders äventyr med sitt aborterade foster i dödsriket, är skitbra.

Joakim Pirinen
När vi ändå är inne på svenska serietecknare, alltså. Surrealism och samhällskommentar i njutbar blandning.

Love and Rockets
Alltså serier av Jaime och Gilbert Hernandez. Skickliga personskildringar och berättelser i det lilla formatet.

Kalle och Hobbe
Bill Waterson är bäst helt enkelt.

Andra bra serier:
Bloom County, Arne Anka, Preacher, Tintin, James, Boondocks, Dilbert, Allt av Johan Wanloo, Det mesta av Will Eisner, Linda och Valentin, James Kochalka, och här finns en lista över de nätserier jag frekventerar (de är bra hela bunten).
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Dr Mabuse
Hur kunde jag glömma den? Den är ju lysande!

Linda och Valentin
Håller med om att de blir bättre efter hand (undantaget möjligen Härskarens fåglar som är en lysande variant på Mörkrets hjärta). Dock läste jag om dem nyligen och de håller inte riktigt längre tycker jag. Det är bättre att bara minnas dem.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Jag är inte alls särkilt bevandrad inom serierna men jag ska bidra i vilket fall...

Dragonball
Var roligt fram till att Goku växte upp. Sen tappade serien sin humor och var enbart tråkig.

Ranma
Har inte läst hela men de fem första volymerna (dvs de jag läst) är underbara. Läs den!

Inu-yasha
Också en mycket bra serie. Handlar om en Halv-demon har jag för mig. I vilket fall mycket läsvärd.

Förutom de tre ovanstående så är PVPonline riktigt underhållande.

Dessutom har vi ju en annan trevlig serie, nämligen Feuflux's d12-serie. :gremsmile:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Nackdelen med Ranma är att det blir lite mycket upprepningar. Men jga håller med om att den är skoj.

Dumma Viz comics som inte längre får exportera utanför USA. Där dog liksom min prenumeration av tidningen. Måste dock ta och skaffa mig albumen när jag får råd ty de tar mindre plats än tidningarna.

/Ulfgeir
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Nackdelen med Ranma är att det blir lite mycket upprepningar.

Jovisst, det upprepar sig en hel del (hann inte komma riktigt så långt att man lade märke till det ordentligt) och skulle man få för sig att se Animen så får man bereda sig på att...

<center><table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"]...det inte finns något riktigt slut...</font></td></tr></table></center>

Men likväl, jag rekommenderar att man läser åtminstone de första tre volymerna. Det är så mycket underbara grejer att man blir snurrig.

Ruta ett.
Panda svarar i telefon.

Ruta två.
Panda håller upp en skylt där det står "Argh, pandas can't talk."
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
har de två första säsongerna av animen hemma(kanske inte så bra att skriva "på datorn"), nåväl mangan tycker jag nog är lite bättre även om animen är riktigt underhållande
specielt ranmas och faderns slagsmål...

karaktärerna är så jävla udda, eller snarare galna... totalt jävla rubbade är en del av dem
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
[möjligen Ranma-spoiler]

karaktärerna är så jävla udda, eller snarare galna... totalt jävla rubbade är en del av dem

Och galnast av dem alla... RYOGA! :gremlaugh:

Gulligare minigris får man leta efter... :gremsmile:
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Håller med om att de blir bättre efter hand (undantaget möjligen Härskarens fåglar

Själv tappade jag helt intresset för serien efter Galaxitys undergång i slutet av 80-talet... Det påstås att den har ryckt upp sig något i de senaste albumen, fast de finns ju inte utgivna på svenska.

...och så ryktas det att Galaxity kanske fortfarande existerar, trots allt. Tror fan det; de satte ihop hela Hypsis-plotten för att räta ut den anakronism (civilisationens undergång 1986) som de byggde in i seriens barndom. Plotten fick till följd att Galaxity slutade finnas - fast i albumet innan lät de Valentin få visioner om sin egen framtida död... i Galaxity. Antingen väldigt smart av dem, eller en väldigt klar blunder.

--
Åke
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Själv tappade jag helt intresset för serien efter Galaxitys undergång i slutet av 80-talet... Det påstås att den har ryckt upp sig något i de senaste albumen, fast de finns ju inte utgivna på svenska.

...och så ryktas det att Galaxity kanske fortfarande existerar, trots allt. Tror fan det; de satte ihop hela Hypsis-plotten för att räta ut den anakronism (civilisationens undergång 1986) som de byggde in i seriens barndom. Plotten fick till följd att Galaxity slutade finnas - fast i albumet innan lät de Valentin få visioner om sin egen framtida död... i Galaxity. Antingen väldigt smart av dem, eller en väldigt klar blunder.
Jag slutade följa den efter Elementarvarelserna. Har funderat på att köpa ikapp mig, men har aldrig kommit mig för det.
 
Top