Varulv Klassåterträff i Nora - Runda 1

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Röst: @Anthrox

Yrke: kräver högskoleutbildning

Den observante vet redan vad det är.
Sjuk
Sköterska
?

Osäker på vad du vill åt med rösten på mig, jag har väl aldrig velat spamma? Jag tänkte att det vore ett bra verktyg att stapla upp förflyttningar i ett dokument, samt katalogisera var nattmorden sker så vi enkelt kan se vem som är på plats där saker händer.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
893
Jag är taxichaufför.

Jag är nöjd med Rasmus svar. Så tills vidare:

Röst: @Sidd

---

Sen, jag har lite dålig passning på spelet just nu. Min sambo har råkat ut för en hästolycka och är sängliggande, vilket innebär att jag behöver passa hästar, hundar och henne.
Vad tråkigt, hoppas allt går bra.

Det är väl också en okej förklaring på varför du lajkade uppmaningen att outa yrke klockan 07.53 men sen inte gjorde det förrän nu, så då tappade jag ett spår.

Eftersom du bröt vidarebefordringen med att outa yrken så tar jag den själv: jag är Truckförare och @fjodorsenuba kan få outa efter mig.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Jag är taxichaufför.

Jag är nöjd med Rasmus svar. Så tills vidare:

Röst: @Sidd

---

Sen, jag har lite dålig passning på spelet just nu. Min sambo har råkat ut för en hästolycka och är sängliggande, vilket innebär att jag behöver passa hästar, hundar och henne.
Ok vem (vilken spelare) sen på tur i tågordningen tycker du ska outa yrke/hög-låg-status?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
@RasmusL och @Brynolf ni röstar båda på Vimes? Orkar ni uppdatera era motiveringar tack!

(Gör övrigt har vi skapat oss ett ganska spritt fält, det var väl inte så bra? Jag tycker att vi ska samla oss till två-tre drev)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Kom på en grej:
Finns ju en gammal grundregel att bybor ska aldrig ljuga👍
Finns ju dock risk att att Ulvarna fått startinfo att just ett Yrke skulle vara kopplat till en bybo-Förmåga så här finns väl läge för en vit lögn.
Dock vill jag att lögnen hamnar på typ samma yrkes-statusnivå.

Ok?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
@RasmusL och @Brynolf ni röstar båda på Vimes? Orkar ni uppdatera era motiveringar tack!

(Gör övrigt har vi skapat oss ett ganska spritt fält, det var väl inte så bra? Jag tycker att vi ska samla oss till två-tre drev)
Jaa, jag måste göra något vettigare med min röst jag vet, har inte hunnit mer än skumma ikapp för att inte bli helt ur loopen. Jag ska ta en halvtimme ur dan och göra något produktivt här framåt eftermiddag/kväll, innan rundans slut! Lovar! Min "motivering" var mest en "men durå!?" som svar på olika yrken. Jag tror fortfarande att det finns grejer att analysera i jobben, skulle bli förvånad annars, men ska tänka lite mer över det framgent! Känns ju också som att spela på fördomar att börja döma ut yrkesgrupper som ulviga :p
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Yrkeslistan: Status?

Rasmus - Tandläkare
Basse - Advokat
Biobunker - Gymnasielärare
Fjodde - kräver högskoleutbildning
Brynolf - Arborist
Vimes- taxichaufför
Hägern - Truckförare
Sidd- Mellan två jobb

Anthrox -
Andersson -

Här kan nog analyseras ifrån listan hur vi förhållit oss i debatten om yrken och status.
Inte så konstigt tex att jag hamnat på andra planhalvan mot Basse/Radmus och som denne säger så kan vi ju ta en funderare på om WH gjort så att status alltså = ulvighet.

Jag vet ju min gröna status och tänker då lättast att de med högstatus skulle vara röda.
Behöver verkligen inte vara så.

Vad tror ni andra om WHs design?

Röst: @Waterhouse
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,189
Location
Uppsala (Umeå)
Yrkeslistan: Status?

Rasmus - Tandläkare
Basse - Advokat
Biobunker - Gymnasielärare
Fjodde - kräver högskoleutbildning
Brynolf - Arborist
Vimes- taxichaufför
Hägern - Truckförare
Sidd- Mellan två jobb

Anthrox -
Andersson -

Här kan nog analyseras ifrån listan hur vi förhållit oss i debatten om yrken och status.
Inte så konstigt tex att jag hamnat på andra planhalvan mot Basse/Radmus och som denne säger så kan vi ju ta en funderare på om WH gjort så att status alltså = ulvighet.

Jag vet ju min gröna status och tänker då lättast att de med högstatus skulle vara röda.
Behöver verkligen inte vara så.

Vad tror ni andra om WHs design?

Röst: @Waterhouse
Yrkeslistan: Status?

Rasmus - Tandläkare
Basse - Advokat
Biobunker - Gymnasielärare
Fjodde - kräver högskoleutbildning
Brynolf - Arborist
Vimes- taxichaufför
Hägern - Truckförare
Sidd- Mellan två jobb
Andersson - Bilmekaniker

Anthrox - ?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Jag är hyfsat säker på att Fjodde är optiker. Eller något liknande.

Jag är Undersköterska.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag är hyfsat säker på att Fjodde är optiker. Eller något liknande.
Jag ser vad du ser att Fjodor säger sig ha sett. ;) Det som är så tråkigt efter Brynolfs smash senast är att smulor kan ha varit planerade sedan innan spelet startade. Därför blir jag ganska skeptisk till alla dessa yrkesoutningar.

Jag vill hellre att vi pressar ihop rösterna till två tydliga drev! Ju närmare vi kommer deadline desto större effekt ger den uppdelningen! Nu är dete högts oklart hur folk tänker kring rösterna.

@BiobunkerVII har du skickat in att du vill dansa med mig till SL? (Vänlig påminnelse bara!)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
N
Vad menar du här? Du var väl undersköterska? Eller har du sett Fjodor smula sjuksköterska? Fattar inte
Jag läste igenom fjoddes poster efter att ha skrev att han smulat yrke, och det var det första jag såg som kunde passa in (första posten, de två första meningarna). Men nu när jag kollade igen såg jag ju vad han menade och att han rimligtvis är optiker.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Finns ju dock risk att att Ulvarna fått startinfo att just ett Yrke skulle vara kopplat till en bybo-Förmåga så här finns väl läge för en vit lögn.
Lite sent påtänkt när typ alla redan outat. Men ja, powerroller kan ha fog för att ljuga lite om både jobb och kläder.
 
Top