Nekromanti Zrigh

Erich

Veteran
Joined
16 Feb 2001
Messages
26
Location
Mölnlycke
Jag har planer på att skapa ett SciFi rollspel vid namn Zrigh men jag har inte så mycket ideér.
Jag undrar om det finns någon som skulle vilja skapa detta tillsammans med mig via icq och email?
Det skulle vara kul att se resultatet.
Men DU som vill det måste va inne på Internet iallafall ett par gånger i veckan(typ). Världen kommer bestå av en kontinent ungefär lika stor som australien som är smockad med människor det är som en stad, som är lika stor som Australien. Det kommer dock finnas miljontals småöar (kanske lika stora som göteborg), också smockade med människor. Brottsligeheten är rekordhög och det finns c:a 10 skitstora gangsterligor. Ett helvete med andra ord! Hör av dig till mig. /Erich

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Erich on 2001-02-16 16:58.</EM></FONT></P>
 

Knedel

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
17
Whooaaaa

Det låter juh riktigt coolt! Men jag undrar hur långt man har kommit med teknologin(finns det cybertech eller biotech, sånna saker) skulle faktiskt vara intresserad av att hjälpa till.....
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Jag vill!!

Om jag får så är jag gärna med på det där

/WolmerX -Det är bättre att pinka i en stupränna än att stupa i en pinkränna
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till ifall du kunde skicka lite mera information om spelet till martin@ohlsson.to så jag vet vad spelet handlar om lite mera i detalj.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

ApOcAlYpTiC

Veteran
Joined
16 Jan 2001
Messages
34
Location
Umeå
Zrigh ey..

Hade du tänkt att världen skulle bli ett slags cyberpunk brottslighets ställe, med brott, gangsters osv. Det skulle faktiskt kunna fungera rätt bra. Är världen helt föstörd eller mycket hög-teknologisk? (Varför börjar jag tänka på Fallout när jag skriver detta..). Skulle det förekomma tex några slags onda varelser eller kanske magier i rollspelet, det skulle inte vara omöjligt men det kanske skulle bli lite konstigt om man blandade. Fast man vet aldrig förän man har gjort det, lycka till med rollspelet föresten =)

'Ha mitt dolk ger 0b3T6+2 ha ha, du kan känna dig besegrad din nolla!'
 

Erich

Veteran
Joined
16 Feb 2001
Messages
26
Location
Mölnlycke
Re: Zrigh, OK

Tack alla som är intresserade av att hjälpa till.
Jag kommer kontakta er alla 4 idag (Lördag).
Vi kan göra så att typ jag e centret :)
Får nån nån idé så mailar den personen det till mig och sen mailar jag vidare det till alla som i sin tur kan skriva åsikter till mig ochså lägger jag ut det här!
(Alla måste ju typ kunna prata med varann såklart också) :)
 
Top