KH Zorakin och Kardunien

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Jag satt och läste Kopparhavets historia, geografi och om gudarna.
Men jag vet inte om jag blev mer klok, eller mer förvirrad, när det gäller Zorakin och Kardunien.

Ok, de i Kardunien som inte gillar Shamash och det heliga Kishatet, de är i Faltrax och det är lite spänt.

Men hur är relationen med Zorakin? Fram till för 2 generationer sedan var det lugnt, men nu?
Öppet krig? Religionstvist? Och svikarna i Faltrax - vad har de för relation till Zorakin?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Jag satt och läste Kopparhavets historia, geografi och om gudarna.
Men jag vet inte om jag blev mer klok, eller mer förvirrad, när det gäller Zorakin och Kardunien.

Ok, de i Kardunien som inte gillar Shamash och det heliga Kishatet, de är i Faltrax och det är lite spänt.

Men hur är relationen med Zorakin? Fram till för 2 generationer sedan var det lugnt, men nu?
Öppet krig? Religionstvist? Och svikarna i Faltrax - vad har de för relation till Zorakin?
Det är öppet för tolkning. Det är iaf inte lungt. I en tidigare text beskrev vi gränsstrider och dispyter och hur zorakiska intressen understödjer den störtade kardiske kungen i exil i Faltrax.

Men vi kommer inte beskriva riktigt hur relationerna ser ut. Dels för att det inte riktigt finns någon djupare nationell identitet och riktning (och därmed är det mesta personliga allianser odyl) och dels för att vi vill lämna det öppet för egna tolkningar.
 
Top