Nekromanti Zombies här?

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Jag har köpt det underhållande spelet Zombies!!!.

Eftersom reglerna blir lite utspridda med expansioner, stämningstexter med mera så satte jag mig ner och petade ihop ett dubbelsidigt A4 (vikt till 4 sidor A5) med alla regler från originalet och de två officiella expansionerna, samt viktigare bitar från FAQ-en. Allt pynt med stämningstexter och sånt är borta. Man kan alltså lätt skriva ut ett ex till varje spelare och slippa onödiga regeldiskussioner.

Allt detta är sammanställt av material som fritt kan laddas ner från tillverkarens egen site. Det är knappast användbart om man inte äger spelet.

Får jag posta min kompakta regelreferens här till nytta för andra Zombies!!!-spelare, eller är det mot policyn?

(edit) Sorry, menade att posta den i allmänna spelforumet. Kan någon vänlig själ flytta den?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
(edit) Sorry, menade att posta den i allmänna spelforumet. Kan någon vänlig själ flytta den?
självklart!

Får jag posta min kompakta regelreferens här till nytta för andra Zombies!!!-spelare, eller är det mot policyn?
tja. så länge du inte själv tar åt dig äran för att ha skrivit sakerna är det ok för mig. men bäst är väl om du väntar på svar från nån annan mod/admin också.

chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
"Kan någon vänlig själ flytta den?"

självklart!
Chrull vänlig? Det går utför med världen... :gremshocked: :gremgrin:

så länge du inte själv tar åt dig äran för att ha skrivit sakerna är det ok för mig.
Nejdå, det står tydligt var materialet kommer från (inklusive länk) och att jag bara sammanställt och komprimerat det.

men bäst är väl om du väntar på svar från nån annan mod/admin också.
OK.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tja, det är ju sånt man lägger upp på ett forum. Rollformulär till Eon läggs upp, och jag är säker man lägger upp referensblad till WHFRP på WHFRP-forumen.

Som jag ser det så är det okej, men jag vet inte vad den korrekta "moderatorställningen" skulle vara. Sedan så är jag ju den snälla adminen också. :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Som jag ser det så är det okej, men jag vet inte vad den korrekta "moderatorställningen" skulle vara.
OK, eftersom det gått ett dygn och två moderatorer har sagt att det verkar OK så lägger jag upp den. Om någon moderator går i taket för det så får ni väl ta bort den.

Postar den direkt under startinlägget.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Here goes: Zombies, kompakta regler

På ett enda pappersark, alla regler till Zombies!!! och dess två expansioner, tillsammans med de viktiga bitarna ur FAQ-en. Allt man behöver veta, lätt utskrivningsbart så att spelarna kan ha ett eget exemplar.

Var då?

Bifogat!
 
Top